Hillman Hunter (1966–1979): První z Londýna do Sydney

7/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Sportovní verze Hillman GT (později Hunter GT) měla s dvojitým karburátorem Zenith Stromberg výkon zvýšený na 88 koní.
    Sportovní verze Hillman GT (později Hunter GT) měla s dvojitým karburátorem Zenith Stromberg výkon zvýšený na 88 koní.| Zdroj: Twitter
  • Hillman Hunter nahradil model Hillman Super Minx, vyráběný v letech 1961 až 1966.
    Hillman Hunter nahradil model Hillman Super Minx, vyráběný v letech 1961 až 1966.| Zdroj: Hillman
  • Hranaté, konzervativní tvary Hillmanu Hunter navrhl Rex Fleming. Svou střídmostí připomínal Hunter konkurenční Ford Cortina druhé generace.
    Hranaté, konzervativní tvary Hillmanu Hunter navrhl Rex Fleming. Svou střídmostí připomínal Hunter konkurenční Ford Cortina druhé generace.| Zdroj: Favcars
  • Hillmany Hunter se montovaly také v australském Port Melbourne s kruhovými světlomety v přední masce.
    Hillmany Hunter se montovaly také v australském Port Melbourne s kruhovými světlomety v přední masce.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Karoserie australského Hunteru se nijak nelišila od britského provedení.
    Karoserie australského Hunteru se nijak nelišila od britského provedení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zadní kola Hillmanu Hunter poháněl zážehový řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,7 litru a nejvyšším výkonem 74 k (54 kW).
    Zadní kola Hillmanu Hunter poháněl zážehový řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,7 litru a nejvyšším výkonem 74 k (54 kW).| Zdroj: Great British Cars
  • Hillman Hunter vyhrál v roce 1968 marathón Londýn-Sydney. Pilotovali jej Andrew Cowan, Colin Malkin a Brian Coyle. Na obrázku je replika.
    Hillman Hunter vyhrál v roce 1968 marathón Londýn-Sydney. Pilotovali jej Andrew Cowan, Colin Malkin a Brian Coyle. Na obrázku je replika.| Zdroj: Gordon Jarvis
  • Kombi Hillman Hunter Safari série HC se montovalo v Austrálii z dovážených balíčků CKD.
    Kombi Hillman Hunter Safari série HC se montovalo v Austrálii z dovážených balíčků CKD. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Praktické kombi Safari mělo nedělené zadní víko zvedané nahoru a sahající až k nárazníku.
    Praktické kombi Safari mělo nedělené zadní víko zvedané nahoru a sahající až k nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Hillman Hunter měl střídmé elegantní tvary s velkými okny a stupňovitou zádí.
    Sedan Hillman Hunter měl střídmé elegantní tvary s velkými okny a stupňovitou zádí.| Zdroj: Hillman
  • Australský Hillman Hunter Royal Sedan měl jednoduchou plastovou palubní desku s dvěma vodorovnými segmenty před dvouramenným volantem.
    Australský Hillman Hunter Royal Sedan měl jednoduchou plastovou palubní desku s dvěma vodorovnými segmenty před dvouramenným volantem.| Zdroj: Shannons
  • Při drobném faceliftu v roce 1970 dostaly Huntery v různých výbavách nové přední masky.
    Při drobném faceliftu v roce 1970 dostaly Huntery v různých výbavách nové přední masky.| Zdroj: Wikimedia
  • Obdélníkové světlomety zůstaly zachovány, měly ale společný rámeček s maskou chladiče.
    Obdélníkové světlomety zůstaly zachovány, měly ale společný rámeček s maskou chladiče.| Zdroj: Hillman
  • Nejluxusnější verzí Hunteru byla třetí generace Humberu Sceptre s vinylovou střechou a čtyřmi kruhovými světlomety.
    Nejluxusnější verzí Hunteru byla třetí generace Humberu Sceptre s vinylovou střechou a čtyřmi kruhovými světlomety. | Zdroj: CollectionCar
  • Po zjednodušení názvů modelů se z Minxe stal Hillman Hunter DeLuxe.
    Po zjednodušení názvů modelů se z Minxe stal Hillman Hunter DeLuxe.| Zdroj: Flickr
  • Hillman Hunter Super z roku 1973 měl přední masku rozdělenou na dvě části s odlišným mřížováním.
    Hillman Hunter Super z roku 1973 měl přední masku rozdělenou na dvě části s odlišným mřížováním.| Zdroj: Carjam.co.nz
  • Sunbeam Sceptre z roku 1975 měl odlišnou přední masku s dvojicemi kruhových světlometů po stranách.
    Sunbeam Sceptre z roku 1975 měl odlišnou přední masku s dvojicemi kruhových světlometů po stranách.| Zdroj: Flickr
  • Po převzetí skupiny Rootes Chryslerem v roce 1967 se Huntery dál vyráběly. Na obrázku je Hunter GL s hliníkovou hlavou válců.
    Po převzetí skupiny Rootes Chryslerem v roce 1967 se Huntery dál vyráběly. Na obrázku je Hunter GL s hliníkovou hlavou válců.| Zdroj: Chrysler
  • Hillman Hunter Super z roku 1977 měl vyšší úroveň výbavy a od září 1977 byl na poslední dva roky svého života přejmenován na Chrysler Hunter.
    Hillman Hunter Super z roku 1977 měl vyšší úroveň výbavy a od září 1977 byl na poslední dva roky svého života přejmenován na Chrysler Hunter.| Zdroj: Chrysler
  • Sedany a kombi Hillman Hunter se také montovaly na Maltě. Toto korozí poznamenané kombi bylo vyfotografováno v ulicích hlavního města Valetty.
    Sedany a kombi Hillman Hunter se také montovaly na Maltě. Toto korozí poznamenané kombi bylo vyfotografováno v ulicích hlavního města Valetty.| Zdroj: Tomáš Haas
Sportovní verze Hillman GT (později Hunter GT) měla s dvojitým karburátorem Zenith Stromberg výkon zvýšený na 88 koní.
Hillman Hunter nahradil model Hillman Super Minx, vyráběný v letech 1961 až 1966.
Hranaté, konzervativní tvary Hillmanu Hunter navrhl Rex Fleming. Svou střídmostí připomínal Hunter konkurenční Ford Cortina druhé generace.
Hillmany Hunter se montovaly také v australském Port Melbourne s kruhovými světlomety v přední masce.
Karoserie australského Hunteru se nijak nelišila od britského provedení.
Zadní kola Hillmanu Hunter poháněl zážehový řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objemem 1,7 litru a nejvyšším výkonem 74 k (54 kW).
Hillman Hunter vyhrál v roce 1968 marathón Londýn-Sydney. Pilotovali jej Andrew Cowan, Colin Malkin a Brian Coyle. Na obrázku je replika.
Kombi Hillman Hunter Safari série HC se montovalo v Austrálii z dovážených balíčků CKD.
Praktické kombi Safari mělo nedělené zadní víko zvedané nahoru a sahající až k nárazníku.
Sedan Hillman Hunter měl střídmé elegantní tvary s velkými okny a stupňovitou zádí.
Australský Hillman Hunter Royal Sedan měl jednoduchou plastovou palubní desku s dvěma vodorovnými segmenty před dvouramenným volantem.
Při drobném faceliftu v roce 1970 dostaly Huntery v různých výbavách nové přední masky.
Obdélníkové světlomety zůstaly zachovány, měly ale společný rámeček s maskou chladiče.
Nejluxusnější verzí Hunteru byla třetí generace Humberu Sceptre s vinylovou střechou a čtyřmi kruhovými světlomety.
Po zjednodušení názvů modelů se z Minxe stal Hillman Hunter DeLuxe.
Hillman Hunter Super z roku 1973 měl přední masku rozdělenou na dvě části s odlišným mřížováním.
Sunbeam Sceptre z roku 1975 měl odlišnou přední masku s dvojicemi kruhových světlometů po stranách.
Po převzetí skupiny Rootes Chryslerem v roce 1967 se Huntery dál vyráběly. Na obrázku je Hunter GL s hliníkovou hlavou válců.
Hillman Hunter Super z roku 1977 měl vyšší úroveň výbavy a od září 1977 byl na poslední dva roky svého života přejmenován na Chrysler Hunter.
Sedany a kombi Hillman Hunter se také montovaly na Maltě. Toto korozí poznamenané kombi bylo vyfotografováno v ulicích hlavního města Valetty.