Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.|
Zdroj: Chantilly Arts & Elegance
Hispano-Suiza J12|
Zdroj: WheelsAge.org
Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.|
Zdroj: WheelsAge.org
Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).|
Zdroj: Classic car catalogue
Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.|
Zdroj: Artebellum
Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.|
Zdroj: Artebellum
Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.|
Zdroj: WheelsAge.org
Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.|
Zdroj: Karel Haas
Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.|
Zdroj: All Andora
Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.|
Zdroj: WheelsAge.org
Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.|
Zdroj: WheelsAge.org
Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.|
Zdroj: WheelsAge.org
Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.|
Zdroj: Supercars.net
Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.|
Zdroj: Supercars.net
Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.|
Zdroj: Wikipedia
Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.|
Zdroj: Karel Haas
Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.|
Zdroj: Karel Haas
Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.|
Zdroj: Karel Haas
Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.|
Zdroj: WheelsAge.org
Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.|
Zdroj: Ultimatecarpage
Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.|
Zdroj: Classic Car Weekly
S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.|
Zdroj: ABC.es