Hispano-Suiza J12 (1931–1938): Vozil se v něm diktátor Franco, íránsky šáh i Rothschild

3/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.
    Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.| Zdroj: Chantilly Arts & Elegance
  • Hispano-Suiza J12
    Hispano-Suiza J12| Zdroj: WheelsAge.org
  • Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.
    Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).
    Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).| Zdroj: Classic car catalogue
  • Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.
    Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.| Zdroj: Artebellum
  • Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.
    Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.| Zdroj: Artebellum
  • Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.
    Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.
    Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.| Zdroj: Karel Haas
  • Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.
    Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.| Zdroj: All Andora
  • Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.
    Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.
    Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.
    Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.
    Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.| Zdroj: Supercars.net
  • Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.
    Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.| Zdroj: Supercars.net
  • Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.
    Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.| Zdroj: Wikipedia
  • Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.
    Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.| Zdroj: Karel Haas
  • Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.
    Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.| Zdroj: Karel Haas
  • Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.
    Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.| Zdroj: Karel Haas
  • Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.
    Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.
    Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.| Zdroj: Ultimatecarpage
  • Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.
    Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.| Zdroj: Classic Car Weekly
  • S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.
    S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.| Zdroj: ABC.es
Když Mohammad Rezá Pahlaví, pozdější iránský šáh, dovršil v roce 1931 věk 12 let dostal od svého otce tento dárek.
Hispano-Suiza J12
Model Hispano-Suiza J12 měl tuhý rámový podvozek z obdélníkových profilů. Vpředu i vzadu měl tuhou nápravu odpruženou podélnými listovými pery.
Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHV a objemem 9,3 litru dával nejvyšší výkon 220 k (162 kW).
Pařížská karosárna Binder postavila v roce 1932 na podvozku J12 několik vozů nazvaných Dual Cowl Phaeton.
Čtyřdveřový otevřený vůz s plátěnou stahovací střechou měl samostatná čelní okna před předními i zadními sedadly.
Exkluzivní Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Binder z roku 1933.
Tento kabriolet Hispano-Suiza J12 s karoserií Fernandez and Darrin je vystaven v muzeu automobilů Collection Schlumpf v Mulhouse.
Vůz si koupil Henri Garat, francouzský zpěvák a herec. Když bratři Schlumpfové tento vůz získali, opatřili jej nezvyklým bílo-červeno-černým nátěrem.
Sedan Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Vanvooren z roku 1934.
Sedan byl v roce 2014 prodán v aukci za částku přesahující 1,5 milionu amerických dolarů. Byl ve velmi zachovalém stavu, neboť za celou dobu měl jen dva majitele.
Vůz neměl sloupky B, což usnadňovalo nastupování a vystupování. Zadní dveře se otevíraly proti směru jízdy.
Hispano-Suiza J12 Coupe de Ville s karoserií Fernandez and Darrin z roku 1934.
Kupé mělo odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a splývavou záď s malým zadním oknem.
Čtyřdveřová šestimístná limuzína Hispano-Suiza J12 Coupé Chauffeur s karoserií Kellner, ročník 1934.
Limuzína Coupé Chauffeur s pevnou přepážkou mezi předními a zadními sedadly je součástí sbírek automobilového muzea v Mulhouse.
Všechny vozy Hispano-Suiza měly na chladiči sošku čápa, symbol štěstí, věrnosti a plodnosti a také symbol francouzského regionu Alsasko.
Roadster Hispano-Suiza J12 je dílem proslulé karosárny Saoutchik. Historiky bývá považován za krále mezi automobily.
Dvoumístný roadster s třetím nouzovým sedadlem vzadu měl pod kapotou vidlicový dvanáctiválec s objemem 11,3 litru a výkonem 250 koní.
Čtyřdveřový Hispano-Suiza J12 Berline s karoserií Fernandez and Darrin z Boulogne-sur-Seine.
Sedan Hispano-Suiza J12 s karoserií Gurney Nutting z roku 1937 měl zakrytá zadní kola.
S kabrioletem Hispano-Suiza J12 se španělský diktátor generál Franco objevil v květnu 1939 na přehlídce v Madridu, konané na počest vítězství v občanské válce.