Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny
12
/
172
Prohlédnout znovu
Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny
Ilustrační foto
|
auto.cz
Prvotina Brazilce Pirese byla velmi oblá. Jeho vize v interní soutěži Škodovky zvítězila a následně byla designérským týmem rozpracována do fi nální podoby.
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Také Belgičan Luc Donckerwolk, později designér třeba supersportů Lamborghini Murciélago a Gallardo, si fabii představoval hodně zakulaceně. Na přídi jeho návrhu můžeme pozorovat rysy Audi A2 z roku 2000, jehož je také autorem.
|
Škoda
Do třetice bublina. Václav Capouch viděl fabii v rané fázi jako jednoprostorové vajíčko.
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda plánovala soutěžit s fabií v rallyeovém šampionátu WRC, což mimo jiné obnášelo vyrábět homologační sériový model dlouhý čtyři metry. I proto vznikla v roce 2003 sportovně střižená Fabia RS 1.9 TDI/96 kW, jejíž nárazníky musel designér Daniel Petr protáhnout. Stál také za verzemi sedan a kombi, navrhl i nikdy nerealizované kupé a roadster.
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Rovněž interiér stavěl na hladkých plochách a hranách. V jednoduchosti je síla, dodnes vypadá dobře.
|
Škoda
Zmodernizovaná verze se představila v srpnu 2004.
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Interiér vypadal hodnotně, byl však úzký a ve srovnání s minulou generací působil kvůli své robustnosti těsněji
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Rok před modernizací se představila oplastovaná zvýšená Fabia Combi Scout. S faceliftem přibyla do nabídky „teréňáčku“ i karoserie hatchback – dnes unikát.
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Facelift z roku 2010 se pokusil změnou tvaru masky a světel zamaskovat kritizované disproporce. Atmosférické motory 1,4 a 1,6 litru byly nahrazeny přeplňovanými 1.2 TSI, velký diesel 1.9 TDI vystřídala menší šestnáctistovka. Do standardní výbavy přibylo ESP a jízdu v noci zpříjemnily projektorové světlomety.
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Sportovně stylizované RS se prodávalo až po faceliftu, rovněž v obou délkách. O pohon se staral benzinový turbomotor 1.4 TSI/132 kW spojený výhradně s automatem.
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Fabia Combi RS
|
acz
Fabia Combi RS
|
acz
Fabia Scout
|
acz
Účelný design interiéru má i po letech co nabídnout, výhradně tvrdé materiály už ale vedle moderních konkurentů působí lacině
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Jako jedno z mála malých aut na trhu si fabia zachovává karoserii kombi, která se bude vyrábět až do roku 2023, než dorazí nástupce. V oplastované verzi už si neříká Scout, ale Scoutline.
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Malou náplastí za zrušenou verzi RS byla v roce 2018 limitovaná edice Fabia R5 se čtyřválcem 1.4 TSI/92 kW a automatem DSG – pro Česko bylo určeno 300 kusů.
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Roli verze RS převzala designově vyšperkovaná výbava Monte Carlo.
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
V létě 2018 prodělala fabia modernizaci, která přinesla čistší vzhled, ostřejší rysy masky a světlomety LED. Přeplňované motory 1.0 TSI dostaly fi ltr pevných částic.
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Může radost z jízdy působit proti depresi? Hyundai to zjišťoval
Britové nasadili starému Defenderu elektromotory přímo do kol. V každém rohu je 649 Nm
Beutler (1943–1987): Příběh dvou bratrů ze švýcarského Thunu
Kvalifikaci na GP Číny ovládl Max Verstappen. Za jezdci Red Bullu odstartuje Alonso
Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye
Pokud si na rozbité silnici zničíte auto, škodu vám zaplatí. Ale ne automaticky