Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny
64
/
172
Prohlédnout znovu
Historie Škody Fabia: Mohlo to být vajíčko, rozpaky a kořeny
Ilustrační foto
|
auto.cz
Prvotina Brazilce Pirese byla velmi oblá. Jeho vize v interní soutěži Škodovky zvítězila a následně byla designérským týmem rozpracována do fi nální podoby.
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Také Belgičan Luc Donckerwolk, později designér třeba supersportů Lamborghini Murciélago a Gallardo, si fabii představoval hodně zakulaceně. Na přídi jeho návrhu můžeme pozorovat rysy Audi A2 z roku 2000, jehož je také autorem.
|
Škoda
Do třetice bublina. Václav Capouch viděl fabii v rané fázi jako jednoprostorové vajíčko.
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia (1999)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda plánovala soutěžit s fabií v rallyeovém šampionátu WRC, což mimo jiné obnášelo vyrábět homologační sériový model dlouhý čtyři metry. I proto vznikla v roce 2003 sportovně střižená Fabia RS 1.9 TDI/96 kW, jejíž nárazníky musel designér Daniel Petr protáhnout. Stál také za verzemi sedan a kombi, navrhl i nikdy nerealizované kupé a roadster.
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Škoda Fabia RS (2003)
|
Škoda
Rovněž interiér stavěl na hladkých plochách a hranách. V jednoduchosti je síla, dodnes vypadá dobře.
|
Škoda
Zmodernizovaná verze se představila v srpnu 2004.
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Škoda Fabia Combi (2004)
|
Škoda
Interiér vypadal hodnotně, byl však úzký a ve srovnání s minulou generací působil kvůli své robustnosti těsněji
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Rok před modernizací se představila oplastovaná zvýšená Fabia Combi Scout. S faceliftem přibyla do nabídky „teréňáčku“ i karoserie hatchback – dnes unikát.
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Facelift z roku 2010 se pokusil změnou tvaru masky a světel zamaskovat kritizované disproporce. Atmosférické motory 1,4 a 1,6 litru byly nahrazeny přeplňovanými 1.2 TSI, velký diesel 1.9 TDI vystřídala menší šestnáctistovka. Do standardní výbavy přibylo ESP a jízdu v noci zpříjemnily projektorové světlomety.
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia Combi
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Sportovně stylizované RS se prodávalo až po faceliftu, rovněž v obou délkách. O pohon se staral benzinový turbomotor 1.4 TSI/132 kW spojený výhradně s automatem.
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia RS
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Combi Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Škoda Fabia Scout
|
acz
Fabia Combi RS
|
acz
Fabia Combi RS
|
acz
Fabia Scout
|
acz
Účelný design interiéru má i po letech co nabídnout, výhradně tvrdé materiály už ale vedle moderních konkurentů působí lacině
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Jako jedno z mála malých aut na trhu si fabia zachovává karoserii kombi, která se bude vyrábět až do roku 2023, než dorazí nástupce. V oplastované verzi už si neříká Scout, ale Scoutline.
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Scoutline
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Malou náplastí za zrušenou verzi RS byla v roce 2018 limitovaná edice Fabia R5 se čtyřválcem 1.4 TSI/92 kW a automatem DSG – pro Česko bylo určeno 300 kusů.
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Edition R5
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Roli verze RS převzala designově vyšperkovaná výbava Monte Carlo.
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
V létě 2018 prodělala fabia modernizaci, která přinesla čistší vzhled, ostřejší rysy masky a světlomety LED. Přeplňované motory 1.0 TSI dostaly fi ltr pevných částic.
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
Škoda Fabia Combi Monte Carlo
|
acz
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte