Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Jeden z designově nejpovedenějších kupé-kabrioletů představuje Volkswagen Eos. Pocházel z doby blahobytu, kdy se v nabídce překrýval s kabriolety Beetle a Golf VI.|
Zdroj: Svět motorů
Mexický New Beetle byl na přelomu milénia holčičí záležitostí, dnes už však jde většinou o zpustošený kabriolet na dojetí. K tomuto modelu se kupodivu nehlásil ani Volkswagen při prezentaci nástupce.|
Zdroj: Svět motorů
První otevřená astra se vyráběla v Itálii v karosárně Bertone a vypadá dodnes dobře. Ačkoliv se dá pořídit i za dva platy, auto ve stavu jako na snímku stává v zahraničí okolo tří set tisíc.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Rapid kabriolet byla určena pouze pro západní země, přesto byl kdysi jeden kus prodán v Československu přes PZO Tuzex. Tehdy stál 240 000 Kčs, tedy víc než šest nových stodvacítek.|
Zdroj: Svět motorů
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů
Favorit coby MTX Roadster je unikátem, větší šanci máte na koupi vyletněné felicie – dokonce i plnohodnotného čtyřmístného kabrioletu.|
Zdroj: Svět motorů
MTX Roadster|
Zdroj: Svět motorů
Renault 19 ze severoněmecké karosárny Karmann je atraktivní nejen s nataženou, ale i uklizenou střechou. Zadní panel připomíná závodní monopost.|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz SLK|
Zdroj: Svět motorů
Před dvaceti lety módní kupé-kabriolety využívaly podstatnou část zavazadelníku jako boudu na složené střešní panely. Dnes už však na trhu žádný nový model nenajdete.|
Zdroj: Svět motorů
Kvalita plátna bývá různorodá. Zatímco v novém golfu s několikavrstvou střechou pobyt v kabrioletu v zimě ani nepoznáte, strop Škody Rapid Lux od anglické společnosti LDD působí ošizeně.|
Zdroj: Svět motorů
Proti hatchbackům či kupé přišly kabriolety o střešní skelet. Nahrazují je tak speciální výztuhy podvozku. Tuto dvojici najdete na obou nápravách Mercedesu SLK.|
Zdroj: Svět motorů
Kupé-kabriolety s označením CC bohužel mnohdy působily prazvláštně, vzpomeňte si například na nepřirozeně nízko ukotvené vnější kliky. A třeba uzavřená karoserie Focusu CC vypadala na rozdíl od šmrncovního focusu jako obluda.|
Zdroj: Svět motorů
Saab představuje volbu fajnšmekrů. Původně se kabriolet zrodil pro americký trh, kde bez originálních specialit neměla žádná evropská značka šanci. Prvotní model Flat Nose (stříbrný vlevo dole) se v roce 1986 zrodil v ověřovací sérii 379 kusů, z nichž v Evropě zůstalo pouhých 29 aut.|
Zdroj: Svět motorů
Kabriolety na českém trhu ojetin|
Zdroj: Svět motorů
Edice žlutých kabrioletů Mellow Yellow vznikla ve spolupráci se společností Rinspeed. Modrý výroční model Anniversary vznikl ve 400 kusech na oslavu 20. výročí prvního kabrioletu s logem Saabu.|
Zdroj: Svět motorů
Takhle krásné originální střechy nebývají u udržovaných kabrioletů ani po několika desetiletích výjimkou. Důležitá je však poctivá péče o plátno.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen T-Roc se v kabriolet proměnil teprve před třemi lety, na trhu ojetin je proto vzácným úkazem. Odpovídají tomu i ceny od tři čtvrtě milionu výše.|
Zdroj: Svět motorů
Z prémiových kabrioletů najdete v bazarech BMW předminulé řady 1 a dvě generace Audi A3. Vyobrazené patnáctileté A3 na snímku pořídíte s dieselem 1.9 TDI pod 200 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 308 CC je autem pro dobrodruhy – nejenže v případě dieselu majitele často děsí nefunkčním částicovým fi ltrem, ale opravdovou ránou je rozbité zadní sklo, při jehož prasknutí je možná lepší vyměnit celé auto.|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 308 CC je autem pro dobrodruhy – nejenže v případě dieselu majitele často děsí nefunkčním částicovým fi ltrem, ale opravdovou ránou je rozbité zadní sklo, při jehož prasknutí je možná lepší vyměnit celé auto.|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Kontroverzního ochranného oblouku se golf zbavil až napotřetí, a to na bázi šesté generace kompaktu. Nejmladší kusy oslavily letos v květnu sedmé narozeniny.|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Před koupí kabrioletu s elektricky ovládanou střechou si zjistěte čas jejího složení. Každé zpomalení téhle operace znamená nějaký technický problém.|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Na rozdíl od mnoha jiných kabrioletů vycházela kompletní zadní stěna včetně svítilen vždy z běžného hatchbacku|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Volkswagen Golf GTI Cabriolet|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Brzdové destičky i kotouče jsou na obou nápravách nové – vpředu drahé Brembo, vzadu podstatně levnější Ate|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Na podvozku devítiletého volkswagenu jsme nenašli zrnko koroze, u takhle rychlého auta bychom čekali drsnější stav|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Pod kapotou GTI se zalíbilo kuně, vedle ohlodané izolace její pobyt připomínaly také šlépěje na krytu motoru|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Dvoulitrový čtyřválec už si říká o výměnu oleje dokonce i na displeji po každém nastartování vozu. Další přítomnosti hlodavců v motorovém prostoru zamezil minulý majitel zavěšením WC bloku.|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Diagnostika si na nic podstatného nestěžovala, nahodilé výpadky elektroniky souvisely jen s delší odstávkou nevyužívaného vozu|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Rezavé úchytky krytu za pár let spadnou na výfuk a v autě bude řádit poltergeist. Jeho vymítání zajistí nové sponky.|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Masivní podmotorový kryt skrývá počínající stádium|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák
Proti mnoha jiným kabrioletům si golf vystačí s dvojicí šikmých výztuh pouze na zadní nápravě|
Zdroj: Svět motorů/Josef Dvořák