Honda Civic (1972–1979): Jak vznikal japonský Golf
5
/
20
Prohlédnout znovu
Honda Civic (1972–1979): Jak vznikal japonský Golf
Třídveřový hatchback Honda Civic s typickými větracími otvory po stranách kapoty a směrovými blikači pod nárazníkem.
|
Honda
První generace Hondy Civic 1200 se představila veřejnosti v červenci 1972 ve dvoudveřovém provedení.
|
Honda
Dvoudveřová Honda Civic Automatic v nejvyšší výbavě Hi-Deluxe.
|
Honda
Přehledná palubní deska měla před volantem rychloměr a otáčkoměr a uprostřed palivoměr a teploměr a pod nimi rádio.
|
Honda
Čtyřdveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od roku 1973 s motorem série ED. Čtyřválec s objemem 1 488 cm3 měl výkon 65 koní.
|
Honda
Sedan Honda Civic s motorem CVCC v nejvyšší výbavě s pneumatikami s bílými pruhy na bocích.
|
Honda
Civic měl nezávislé zavěšení všech kol a pérování vinutými pružinami se soustřednými tlumiči.
|
Honda
Poslední verzí Hondy Civic první generace bylo pětidveřové kombi Van, nabízené ve verzích Standard, Custom, DeLuxe, Automatic Custom a Automatic DeLuxe.
|
Honda
Třídveřová Honda Civic z roku 1975 s motorem CVCC 1300 (SB2). Vůz měl pozměněnou masku chladiče a plastové zakončení nárazníků.
|
Honda
Nevýhodou třídveřového provedení byla vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Parkovací a couvací světla byla v nárazníku.
|
Honda
Třídveřová Honda Civic 1200 z roku 1975 s výbavou Hi-Deluxe a motorem CVCC.
|
Honda
Čtyřdveřový sedan měl, stejně jako dvoudveřový model, víko kufru pod zadním oknem otevírané nahoru.
|
Honda
Civic měl vnější zpětná zrcátka umístěná hodně vpředu na blatnících.
|
Honda
Pětidveřová Honda Civic 1500 se vyráběla od ledna 1974 do července 1978. V roce 1975 jich Honda vyrobila necelých 78 tisíc, o rok později jen 47 600.
|
Honda
Pětidveřový hatchback měl nahoru otvírané zadní dveře, ale na rozdíl od třídveřového hatchbacku měl výrazně nižší nakládací hranu, což usnadňovalo manipulaci se zavazadly.
|
Honda
Vpředu měla Honda Civic dělená sedadla, vzadu lavici. Všechna sedadla měla bezpečnostní pásy.
|
Honda
Za příplatek si bylo možné pořídit dřevěný sportovní dvouramenný volant.
|
Honda
Třídveřová Honda Civic 1300 GL z roku 1978.
|
Honda
V tomto provedení se loučila první generace Hondy Civic. Druhá generace Hondy Civic se vyráběla v letech 1979 až 1983 a byla o něco větší a silnější.
|
Honda
Motor CVCC debutoval v prosinci 1973. Měl hlavu válců s rozvodem OHC a účinnějším spalováním paliva. Motor CVCC nevyžadoval katalyzátor ani bezolovnaté palivo, a přitom splňoval americké emisní standardy.
|
Honda
Britové nasadili starému Defenderu elektromotory přímo do kol. V každém rohu je 649 Nm
Beutler (1943–1987): Příběh dvou bratrů ze švýcarského Thunu
Kvalifikaci na GP Číny ovládl Max Verstappen. Za jezdci Red Bullu odstartuje Alonso
Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye
Pokud si na rozbité silnici zničíte auto, škodu vám zaplatí. Ale ne automaticky
Martin Vaculík a ojetá Škoda Octavia G-Tec: Další oběť konfliktu?