HRG 1500 (1936 až 1956): Lehké britské roadstery z hrabství Surrey

6/15
Zavřít
  • Pro roadstery HRG 1500 bylo typické odpružení přední tuhé nápravy podélnými čtvrteliptickými listovými péry.
    Pro roadstery HRG 1500 bylo typické odpružení přední tuhé nápravy podélnými čtvrteliptickými listovými péry.| Zdroj: silodrome.com
  • Ted Halford, jeden ze zakladatelů značky HRG, byl v letech 1933 až 1936 odpovědný za vývoj sportovního vozu Vale Special.
    Ted Halford, jeden ze zakladatelů značky HRG, byl v letech 1933 až 1936 odpovědný za vývoj sportovního vozu Vale Special.| Zdroj: classiccarweekly.net
  • Prototyp HRG 1500 byl postaven koncem roku 1935 a měl dveře otevírané proti směru jízdy.
    Prototyp HRG 1500 byl postaven koncem roku 1935 a měl dveře otevírané proti směru jízdy. | Zdroj: Wikipedia
  • Menší roadster HRG 1100 měl rozvor náprav 2527 mm a byl poháněn 1,1litrovým čtyřválcem s rozvodem OHC, převzatým z modelu Singer Bantam Nine.
    Menší roadster HRG 1100 měl rozvor náprav 2527 mm a byl poháněn 1,1litrovým čtyřválcem s rozvodem OHC, převzatým z modelu Singer Bantam Nine.| Zdroj: Cheetham – The Automobile
  • Dvoumístný HRG 1100 měl motocyklové blatníky nad předními koly.
    Dvoumístný HRG 1100 měl motocyklové blatníky nad předními koly.| Zdroj: Cheetham – The Automobile
  • Roadster HRG 1500 měl hlavní světlomety upevněné na příčce mezi předními blatníky.
    Roadster HRG 1500 měl hlavní světlomety upevněné na příčce mezi předními blatníky.| Zdroj: Classic Driver
  • Po válce vyrobila automobilka HRG na podvozku s rozvorem 2616 mm 45 vozů 1500 Aerodynamic, dlouhých 4115 mm.
    Po válce vyrobila automobilka HRG na podvozku s rozvorem 2616 mm 45 vozů 1500 Aerodynamic, dlouhých 4115 mm.| Zdroj: Auta5P.eu
  • HRG 1500 Aerodynamic měl přední blatníky prodloužené až za dveře a dlouhou, dopředu se svažující příď se zapuštěnými světlomety.
    HRG 1500 Aerodynamic měl přední blatníky prodloužené až za dveře a dlouhou, dopředu se svažující příď se zapuštěnými světlomety.| Zdroj: Wood – Sportwagen
  • Po skončení druhé světové války byla výroba HRG 1500 obnovena v provedení totožném s předválečným.
    Po skončení druhé světové války byla výroba HRG 1500 obnovena v provedení totožném s předválečným.| Zdroj: Wood – Sportwagen
  • Řadový čtyřválec Singer měl objem 1, 5 litru a se dvěma karburátory SU měl nejvyšší výkon 65 koní.
    Řadový čtyřválec Singer měl objem 1, 5 litru a se dvěma karburátory SU měl nejvyšší výkon 65 koní.| Zdroj: Wood – Sportwagen
  • V roce 1949 vyhráli Eric Thompson a Jack Fairman v Le Mans třídu do 1,5 litru na voze HRG Le Mans Lightweight. V celkovém hodnocení byli osmí.
    V roce 1949 vyhráli Eric Thompson a Jack Fairman v Le Mans třídu do 1,5 litru na voze HRG Le Mans Lightweight. V celkovém hodnocení byli osmí. | Zdroj: Auta5P.eu
  • Dalšími typickými znaky pro HRG 1500 bylo opásání kapoty a rezervy koženým řemenem a zašpičatělé konce blatníků.
    Dalšími typickými znaky pro HRG 1500 bylo opásání kapoty a rezervy koženým řemenem a zašpičatělé konce blatníků.| Zdroj: silodrome.com
  • Střed palubní desky byl zaplněn ručkovými přístroji a ovladači. Rychloměr a otáčkoměr byly větší.
    Střed palubní desky byl zaplněn ručkovými přístroji a ovladači. Rychloměr a otáčkoměr byly větší.| Zdroj: silodrome.com
  • Řadový čtyřválec s rozvodem OHC byl umístěn podélně a poháněl zadní kola. Všimněte si umístění náhradních svíček
    Řadový čtyřválec s rozvodem OHC byl umístěn podélně a poháněl zadní kola. Všimněte si umístění náhradních svíček| Zdroj: silodrome.com
  • Jediný vyrobený kus HRG 1500 s karoserií St. Leonards byl v aukci prodán za 121 000 dolarů.
    Jediný vyrobený kus HRG 1500 s karoserií St. Leonards byl v aukci prodán za 121 000 dolarů.| Zdroj: Wheelsage.org
Pro roadstery HRG 1500 bylo typické odpružení přední tuhé nápravy podélnými čtvrteliptickými listovými péry.
Ted Halford, jeden ze zakladatelů značky HRG, byl v letech 1933 až 1936 odpovědný za vývoj sportovního vozu Vale Special.
Prototyp HRG 1500 byl postaven koncem roku 1935 a měl dveře otevírané proti směru jízdy.
Menší roadster HRG 1100 měl rozvor náprav 2527 mm a byl poháněn 1,1litrovým čtyřválcem s rozvodem OHC, převzatým z modelu Singer Bantam Nine.
Dvoumístný HRG 1100 měl motocyklové blatníky nad předními koly.
Roadster HRG 1500 měl hlavní světlomety upevněné na příčce mezi předními blatníky.
Po válce vyrobila automobilka HRG na podvozku s rozvorem 2616 mm 45 vozů 1500 Aerodynamic, dlouhých 4115 mm.
HRG 1500 Aerodynamic měl přední blatníky prodloužené až za dveře a dlouhou, dopředu se svažující příď se zapuštěnými světlomety.
Po skončení druhé světové války byla výroba HRG 1500 obnovena v provedení totožném s předválečným.
Řadový čtyřválec Singer měl objem 1, 5 litru a se dvěma karburátory SU měl nejvyšší výkon 65 koní.
V roce 1949 vyhráli Eric Thompson a Jack Fairman v Le Mans třídu do 1,5 litru na voze HRG Le Mans Lightweight. V celkovém hodnocení byli osmí.
Dalšími typickými znaky pro HRG 1500 bylo opásání kapoty a rezervy koženým řemenem a zašpičatělé konce blatníků.
Střed palubní desky byl zaplněn ručkovými přístroji a ovladači. Rychloměr a otáčkoměr byly větší.
Řadový čtyřválec s rozvodem OHC byl umístěn podélně a poháněl zadní kola. Všimněte si umístění náhradních svíček
Jediný vyrobený kus HRG 1500 s karoserií St. Leonards byl v aukci prodán za 121 000 dolarů.