Humber Hawk (1945-57): Tohle byla britská poválečná klasika

1/13
Přehled fotografií
Zavřít
  • Humber Hawk Mark V, uvedený na trh v září 1952, měl sníženou linii kapoty a chromované rámečky kolem bočních mřížek, do kterých byly zabudovány blikače.
    Humber Hawk Mark V, uvedený na trh v září 1952, měl sníženou linii kapoty a chromované rámečky kolem bočních mřížek, do kterých byly zabudovány blikače.| Zdroj: Karel Haas
  • Humber Hawk, vyráběný po skončení druhé světové války, byl v podstatě předválečný sedan Hillman 14.
    Humber Hawk, vyráběný po skončení druhé světové války, byl v podstatě předválečný sedan Hillman 14.| Zdroj: Wikipedia
  • Proti Hillmanu 14 měl Humber Hawk větší zavazadlový prostor, takže byl o něco delší (4521 mm).
    Proti Hillmanu 14 měl Humber Hawk větší zavazadlový prostor, takže byl o něco delší (4521 mm).| Zdroj: Wikipedia
  • Hawk Mark II, uvedený do prodeje v září 1947 měl řadicí páku přemístěnou na sloupek řízení, upravený plášť vodního chlazení a odvzdušnění benzinové nádrže.
    Hawk Mark II, uvedený do prodeje v září 1947 měl řadicí páku přemístěnou na sloupek řízení, upravený plášť vodního chlazení a odvzdušnění benzinové nádrže.| Zdroj: Humber
  • V říjnu 1948 se na londýnském autosalonu představil Humber Hawk Mark III s novou moderní karoserií, kterou navrhlo studio Loewy.
    V říjnu 1948 se na londýnském autosalonu představil Humber Hawk Mark III s novou moderní karoserií, kterou navrhlo studio Loewy.| Zdroj: Humber
  • Proti předchůdci měl Hawk Mark III větší zadní okno a větší zavazadelník na zádi. Světlomety měl umístěné v předních blatnících a ty byly plynule zapuštěné do boků.
    Proti předchůdci měl Hawk Mark III větší zadní okno a větší zavazadelník na zádi. Světlomety měl umístěné v předních blatnících a ty byly plynule zapuštěné do boků.| Zdroj: Humber
  • Rámový podvozek s výztuhami ve tvaru písmene X byl rovněž modernizován. Přední kola byla odpružena vinutými pružinami a u zadní tuhé nápravy zůstala podélná listová pera.
    Rámový podvozek s výztuhami ve tvaru písmene X byl rovněž modernizován. Přední kola byla odpružena vinutými pružinami a u zadní tuhé nápravy zůstala podélná listová pera.| Zdroj: Humber
  • Na jaře 1951 se začal vyrábět Humber Hawk Mark IV, poháněný čtyřválcem s objemem zvětšeným na 2267 cm3 a výkonem 58 koní.
    Na jaře 1951 se začal vyrábět Humber Hawk Mark IV, poháněný čtyřválcem s objemem zvětšeným na 2267 cm3 a výkonem 58 koní.| Zdroj: Wikipedia
  • Na chromovaných náraznících se objevily svislé dorazy a na zadních blatnících ochrana před odletujícími kameny.
    Na chromovaných náraznících se objevily svislé dorazy a na zadních blatnících ochrana před odletujícími kameny.| Zdroj: Wikipedia
  • Hawk Mark V měl větší spojku, zesílené tlumiče nárazů, zesílený rám a další menší mechanické úpravy.
    Hawk Mark V měl větší spojku, zesílené tlumiče nárazů, zesílený rám a další menší mechanické úpravy.| Zdroj: Wikipedia
  • Hlavní změnou verze Mark VI, uvedené v červnu 1954, byla nová hlava motoru s rozvodem OHV, která přispěla ke zvýšení výkonu na 71 k (52 kW).
    Hlavní změnou verze Mark VI, uvedené v červnu 1954, byla nová hlava motoru s rozvodem OHV, která přispěla ke zvýšení výkonu na 71 k (52 kW).| Zdroj: Humber
  • Na karoserii došlo jen k drobným úpravám v podobě bočních lišt a svisle uspořádaných zadních svítilen.
    Na karoserii došlo jen k drobným úpravám v podobě bočních lišt a svisle uspořádaných zadních svítilen.| Zdroj: Humber
  • Při pohledu zezadu připomínal Humber Hawk Mark VI naši Škodu 1200 Sedan, vyráběný ve stejné době.
    Při pohledu zezadu připomínal Humber Hawk Mark VI naši Škodu 1200 Sedan, vyráběný ve stejné době.| Zdroj: Wikiwand
Humber Hawk Mark V, uvedený na trh v září 1952, měl sníženou linii kapoty a chromované rámečky kolem bočních mřížek, do kterých byly zabudovány blikače.
Humber Hawk, vyráběný po skončení druhé světové války, byl v podstatě předválečný sedan Hillman 14.
Proti Hillmanu 14 měl Humber Hawk větší zavazadlový prostor, takže byl o něco delší (4521 mm).
Hawk Mark II, uvedený do prodeje v září 1947 měl řadicí páku přemístěnou na sloupek řízení, upravený plášť vodního chlazení a odvzdušnění benzinové nádrže.
V říjnu 1948 se na londýnském autosalonu představil Humber Hawk Mark III s novou moderní karoserií, kterou navrhlo studio Loewy.
Proti předchůdci měl Hawk Mark III větší zadní okno a větší zavazadelník na zádi. Světlomety měl umístěné v předních blatnících a ty byly plynule zapuštěné do boků.
Rámový podvozek s výztuhami ve tvaru písmene X byl rovněž modernizován. Přední kola byla odpružena vinutými pružinami a u zadní tuhé nápravy zůstala podélná listová pera.
Na jaře 1951 se začal vyrábět Humber Hawk Mark IV, poháněný čtyřválcem s objemem zvětšeným na 2267 cm3 a výkonem 58 koní.
Na chromovaných náraznících se objevily svislé dorazy a na zadních blatnících ochrana před odletujícími kameny.
Hawk Mark V měl větší spojku, zesílené tlumiče nárazů, zesílený rám a další menší mechanické úpravy.
Hlavní změnou verze Mark VI, uvedené v červnu 1954, byla nová hlava motoru s rozvodem OHV, která přispěla ke zvýšení výkonu na 71 k (52 kW).
Na karoserii došlo jen k drobným úpravám v podobě bočních lišt a svisle uspořádaných zadních svítilen.
Při pohledu zezadu připomínal Humber Hawk Mark VI naši Škodu 1200 Sedan, vyráběný ve stejné době.