Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon vs. Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Celočerný interiér hyundaie působí až moc potemněle. Palubní deska je sice umně dělená na jednotlivé segmenty a zajímavé je třeba schování výdechů ventilace do žebrování, ale sráží ji velká plocha tvrdých plastů. Digitální přístroje s 10,25" obrazovkou dostanete jen v nejvyšším provedení Style. Základní zobrazení kulatých ukazatelů je přehledné, mezi nimi se mění různé údaje.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
U hyundaie potěší samostatný panel klimatizace nebo rychlé vypínání aktivní jízdy v pruzích. Vypnout upozornění na rychlostní limity je složitější a vždy přes dotykovou obrazovku.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Mezi malými crossovery se v prostornosti Hyundai Bayon řadí do průměru. Potěší šířkou kabiny i slušným volným místem nad hlavami. V podélném směru ale za škodovkou výrazně zaostává. Cestující vzadu nepotěší ani tím, že nezasunou chodidla pod přední sedadla. Vpředu je vše v nejlepším pořádku i díky příjemné pozici za volantem nebo optimálně tvarovaným sedadlům.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
19 Svět motorů 43/2025 Svě vě v S ě Sv t m mot oto ot t to o o ů rů 2 3/ / 3 025 02 25 2 Mezi kužely se bayon proplete hbitě jako lasička a rychle reaguje na pokyn od volantu. Na druhou stranu ale lehce zastává v komfortu odpružení a odhlučnění podběhů.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Předností bayonu je velikost kufru. S objemem 411 litrů patří k lepšímu průměru v segmentu. Úžasná je šířka mezi podběhy, ale horší je to s vyšší nákladovou hranou a menším vstupním otvorem. Dvojitou podlahu dostanete až v nejvyšší výbavě Style, dojezdovou rezervu od druhého stupně Smart nebo v limitované edici Go!.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 T-GDI má výkon 74 kW a dostatek síly v širokém spektru otáček. Je ale o něco hlučnější, méně kultivovaný a zaostává i dynamikou. Sedmistupňový dvouspojkový automat je s motorem dobře sladěný a občas zaváhá jen při podřazování. kultivovaný a zaostává i dynamikou. Sedmistupňový dvouspojkový automat je s motorem dobře sladěný a občas zaváhá jen při podřazování. Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Hyundai Bayon|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přestože tu je kamiq s námi od roku 2019, jeho palubní deska vypadá stále svěže. Vrchní část je vyrobena z měkčeného plastu a velkou masu rozbíjí podélný okrasný pás potažený ve verzi Lodge šedivým semišem. Velký 10" virtuální kokpit je součástí jen nejvyšších výbav a například u základních ho nedostanete ani za příplatek. Motiv na něm lze jednoduše měnit tlačítky na volantu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Také kamiq má samostatný panel klimatizace. Pro detailnější nastavení ale musíte vstoupit do menu na dotykové obrazovce. Otravné asistenty se vypnou jednoduše pravým „válečkem“ na volantu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Nabídkou prostoru na zadních sedadlech kamiq dominuje a může konkurovat i mnohem větším SUV. V podélném směru těží z dlouhého rozvoru 2651 mm, díky němuž redaktorovi s výškou 174 cm zbývá před koleny ještě volných 16 cm. Dlouhým jedincům bude vyhovovat více místa nad hlavou. Vpředu jsme se za volantem také cítili dobře díky vydařené řidičské pozici a příjemným sedadlům.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Jízdně nám kamiq přišel vyváženější. Mezi kužely sice není tak hbitý, ale také předvádí velice pěknou dávku jistoty. Tlumení nerovností je velmi slušné, i když ne plně dokonalé.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Ačkoliv si Škodovka zakládá na tom, že zákazníkům proti konkurenci nabídne co největší kufr, v případě kamiqu to neplatí. Objem 400 litrů je tak akorát. Potěší spousta háčků a úchytů, ale za dvojitou podlahu se vždy připlácí 3400 Kč a za dojezdovou rezervu 3900 Kč.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Kamiq|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Litrový tříválec s turbodmychadlem je i pod kapotou škodovky. Díky výkonu 85 kW zajišťuje vozu lepší dynamiku, přičemž spotřebou se téměř neliší. Dalším bonusem je jeho větší kultivovanost, důkladnější odhlučnění a také si lépe rozumí se sedmistupňovým automatem.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert