Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI – Vzájemná výměna rolí
58
/
77
Prohlédnout znovu
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI – Vzájemná výměna rolí
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Kombinace displeje a klasických přístrojů působí zvláštně, ale čitelnost je bezproblémová.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Interiér sází na maximální přehlednost a většina funkcí má své tlačítko, což už dnes nebývá zvykem, ale je to ku prospěchu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Ovládání klimatizace je velmi intuitivní.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Osmipalcový displej sice nemá tak jemnou grafiku, přínosem jsou ale klasická tlačítka
|
Svět motorů/Jiří Káš
Spotřebu se daří v průměru držet pod velmi slušnými 7,5 l/100 km a potěší i skvěle fungující osmistupňový automat z vlastního vývoje. Řadí velmi hladce, plynule i dostatečně rychle.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pozice za volantem je velmi příjemná, obklopuje vás mohutná přístrojová deska a všude panuje dostatek prostoru. Líbí se nám možnost elektrického nastavování volantu v širokém rozsahu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přední sedadla se pyšní velkorysými rozměry i třeba elektricky prodloužitelnými sedáky, jako známe z luxusní třídy.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zadní lavice je posuvná v širokém rozsahu, dokonce ji lze zcela natlačit na přední opěradla.
|
Svět motorů/Jiří Káš
V opačné pozici zbývá pro kolena královská rezerva a cestující ocení i dostatek prostoru na šířku.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Sedadla vzadu jsou rozumně velká, ale sedí se s koleny až u brady. Místa je zde sice o něco více než ve škodovce, přesto pokud vezete někoho zcela vzadu, musí se uskromnit i ti ve druhé řadě.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Santa fe nemá rádo prudké změny směru. Při vyhýbacím manévru hodně nakloní a má tendenci jet rovně, stabilizace situaci zvládá za cenu výrazného přibrzdění.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pneumatiky v testu: Continental Continental Sport Contact 5 235/55 R19
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Za třetí řadou zbývá méně místa než ve škodovce, v pětimístné konfiguraci je prostor velký, hodila by se však větší výška.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Chyběl nám průvlak na lyže a líbila by se nám i větší schránka pod podlahou.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Při zatahování rolety se do cesty navíc pletou zadní pásy. Potěší velký vstupní otvor.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Turbodiesel 2.2 CRDi se pyšní velmi kultivovaným chodem a plynulým nástupem točivého momentu už od nízkých otáček. Rychlým reakcí prospívá i elektricky ovládané turbodmychadlo.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Digitální přístrojový štít si lze připlatit za 8900 Kč, nabízí celou řadu zobrazení.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Palubní desku kodiaqu ozvláštňuje vyvýšení před spolujezdcem, plastové dekorace ale působí trochu lacině.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Tři otočné ovladače velmi usnadňují nastavování klimatizace.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Navigace Columbus před lety dostala větší displej (9,2“) ale přišla o tlačítka
|
Svět motorů/Jiří Káš
V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která často nechce včas podřadit, to vede k méně plynulé jízdě.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Za volantem působí kodiaq jako kompaktnější auto než santa fe, sedí se však také pohodlně a v terénu přijdou vhod mohutná madla na středovém tunelu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Také v kodiaqu panuje v podélném směru příjemná volnost, byť před koleny jsme mu naměřili o pár centimetrů méně. Vzhledem k menší šířce se sem pohodlně posadí jen dvojice cestujících.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Výhodou škodovky je možnost připlatit si za třízónovou klimatizaci (7000 Kč).
|
Svět motorů/Jiří Káš
Místa vzadu je hodně málo a sedadla jsou miniaturní. Za nouzovou možnost převozu platí zákazníci velkou daň v podobě zbytečně zmenšeného kufru.
|
Svět motorů/Jiří Káš
vpředu jsou rozměrově menší než v santa fe, ale mají dostatečně univerzální tvar a nabízejí také příjemnou oporu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Kodiaq reaguje na pokyny volantu s daleko větší ochotou a na poměry vozů SUV zvládá vyhýbací manévr příjemně dynamicky. Elektronika směr koriguje jemnějšími zásahy.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pneumatiky v testu: Hankook Ventus S1 Evo 2 235/50 R19
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Stejně jako santa fe i kufr kodiaqu hodně utrpěl montáží zadních sedadel a je mělký. Chválíme však praktické sklopné háčky na bocích, důkladné čalounění a možnost sklopení druhé řady 40:20:40.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pod podlahu lze umístit roletu, popřípadě odstranit podlážku a využít aspoň v části prostoru plnohodnotnou výšku.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Naftový dvoulitr v kodiaqu běží v nízkých otáčkách hruběji a pod 2000 min-1 jsou jeho reakce ospalé.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...