Jaguar E-Type Lightweight: Lehké váhy ze šedesátek měly pokračování

1/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Většina z 12 vyrobených vozů Jaguar E-Type Lightweight byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop.
    Většina z 12 vyrobených vozů Jaguar E-Type Lightweight byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop.| Zdroj: Jaguar
  • Toto je replika kupé LDC (Low Drag Coupé) vyrobeného v roce 1962 a používaného v britských klubových závodech.
    Toto je replika kupé LDC (Low Drag Coupé) vyrobeného v roce 1962 a používaného v britských klubových závodech.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Jak se toto kupé LDC dostalo do Švýcarska není známo. Zřejmě jej majitel používá v běžném provozu.
    Jak se toto kupé LDC dostalo do Švýcarska není známo. Zřejmě jej majitel používá v běžném provozu.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Tento Lightweight byl vyroben v prosinci 1963 a Dick Wilkins jej používal v běžném silničním provozu. Později byl vůz používán v závodech do vrchu.
    Tento Lightweight byl vyroben v prosinci 1963 a Dick Wilkins jej používal v běžném silničním provozu. Později byl vůz používán v závodech do vrchu.| Zdroj: Jaguar
  • Americký milionář a závodník Briggs Cunningham vlastnil tři vozy E-Type Lightweight. S tímto vozem dojel na devátém místě v Le Mans 1963.
    Americký milionář a závodník Briggs Cunningham vlastnil tři vozy E-Type Lightweight. S tímto vozem dojel na devátém místě v Le Mans 1963.| Zdroj: Cunningham
  • Konstruktér Malcolm Sayer postavil v roce 1962 kupé s hliníkovou karoserií nazvané Low Drag Coupé (LDC), tedy kupé s nízkým odporem vzduchu.
    Konstruktér Malcolm Sayer postavil v roce 1962 kupé s hliníkovou karoserií nazvané Low Drag Coupé (LDC), tedy kupé s nízkým odporem vzduchu.| Zdroj: Goodwood
  • Jediný tovární testovací vůz LDC byl dokončen v létě 1962 a o rok později si vůz koupil Dick Protheroe, tovární jezdec Jaguaru.
    Jediný tovární testovací vůz LDC byl dokončen v létě 1962 a o rok později si vůz koupil Dick Protheroe, tovární jezdec Jaguaru.| Zdroj: Jaguar
  • V interiéru byly odstraněny všechny zbytné potahy, zůstala jen izolace kolem středového tunelu. Kromě předního okna byla všechna ostatní okna z plexiskla.
    V interiéru byly odstraněny všechny zbytné potahy, zůstala jen izolace kolem středového tunelu. Kromě předního okna byla všechna ostatní okna z plexiskla.| Zdroj: Jaguar
  • Peter Lindner, distributor vozů Jaguar v SRN, získal jeden Lightweight a spolu s Peterem Nöckerem se v roce 1964 zúčastnil 24hodinového závodu v Le Mans. Nedojel.
    Peter Lindner, distributor vozů Jaguar v SRN, získal jeden Lightweight a spolu s Peterem Nöckerem se v roce 1964 zúčastnil 24hodinového závodu v Le Mans. Nedojel.| Zdroj: Jaguar
  • Lindnerovo kupé Jaguar E-Type Lightweight mělo splývavou záď s velkým zadním oknem.
    Lindnerovo kupé Jaguar E-Type Lightweight mělo splývavou záď s velkým zadním oknem.| Zdroj: Jaguar
  • Jaguary E-Type Lightweight poháněly řadové šestiválce XK s objemem 3,8 litru a třemi karburátory Weber. Některé vozy měly mechanické vstřikování paliva Lucas.
    Jaguary E-Type Lightweight poháněly řadové šestiválce XK s objemem 3,8 litru a třemi karburátory Weber. Některé vozy měly mechanické vstřikování paliva Lucas.| Zdroj: Jaguar
  • Divize Jaguaru Heritage postavila v roce 2014 dalších šest kusů Lightweightů nazvaných Continuation (pokračování).
    Divize Jaguaru Heritage postavila v roce 2014 dalších šest kusů Lightweightů nazvaných Continuation (pokračování).| Zdroj: Jaguar
  • Všech 6 kusů a prototyp byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop. Všimněte si větracích otvorů na střeše a na zádi.
    Všech 6 kusů a prototyp byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop. Všimněte si větracích otvorů na střeše a na zádi.| Zdroj: Jaguar
  • Stejně jako u E-Type se dala celá přední část karoserie vyklopit dopředu a značně usnadnila přístup k motoru.
    Stejně jako u E-Type se dala celá přední část karoserie vyklopit dopředu a značně usnadnila přístup k motoru.| Zdroj: Jaguar
  • V interiéru modelu Lightweight Continuation se najde několik odchylek od originálu, např. jiný volant nebo bezpečnostní pásy.
    V interiéru modelu Lightweight Continuation se najde několik odchylek od originálu, např. jiný volant nebo bezpečnostní pásy.| Zdroj: Jaguar
Většina z 12 vyrobených vozů Jaguar E-Type Lightweight byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop.
Toto je replika kupé LDC (Low Drag Coupé) vyrobeného v roce 1962 a používaného v britských klubových závodech.
Jak se toto kupé LDC dostalo do Švýcarska není známo. Zřejmě jej majitel používá v běžném provozu.
Tento Lightweight byl vyroben v prosinci 1963 a Dick Wilkins jej používal v běžném silničním provozu. Později byl vůz používán v závodech do vrchu.
Americký milionář a závodník Briggs Cunningham vlastnil tři vozy E-Type Lightweight. S tímto vozem dojel na devátém místě v Le Mans 1963.
Konstruktér Malcolm Sayer postavil v roce 1962 kupé s hliníkovou karoserií nazvané Low Drag Coupé (LDC), tedy kupé s nízkým odporem vzduchu.
Jediný tovární testovací vůz LDC byl dokončen v létě 1962 a o rok později si vůz koupil Dick Protheroe, tovární jezdec Jaguaru.
V interiéru byly odstraněny všechny zbytné potahy, zůstala jen izolace kolem středového tunelu. Kromě předního okna byla všechna ostatní okna z plexiskla.
Peter Lindner, distributor vozů Jaguar v SRN, získal jeden Lightweight a spolu s Peterem Nöckerem se v roce 1964 zúčastnil 24hodinového závodu v Le Mans. Nedojel.
Lindnerovo kupé Jaguar E-Type Lightweight mělo splývavou záď s velkým zadním oknem.
Jaguary E-Type Lightweight poháněly řadové šestiválce XK s objemem 3,8 litru a třemi karburátory Weber. Některé vozy měly mechanické vstřikování paliva Lucas.
Divize Jaguaru Heritage postavila v roce 2014 dalších šest kusů Lightweightů nazvaných Continuation (pokračování).
Všech 6 kusů a prototyp byly roadstery s pevnou odnímací střechou hardtop. Všimněte si větracích otvorů na střeše a na zádi.
Stejně jako u E-Type se dala celá přední část karoserie vyklopit dopředu a značně usnadnila přístup k motoru.
V interiéru modelu Lightweight Continuation se najde několik odchylek od originálu, např. jiný volant nebo bezpečnostní pásy.