Jaguar XK150 (1957–1960): Toto byla předehra k E-Type

8/18
Zavřít
  • Kupé Jaguar XK150 se proti typu XK140 lišilo jednodílným předním oknem, zvýšením boků v oblasti dveří a méně patrným přechodem mezi předním a zadním blatníkem.
    Kupé Jaguar XK150 se proti typu XK140 lišilo jednodílným předním oknem, zvýšením boků v oblasti dveří a méně patrným přechodem mezi předním a zadním blatníkem.| Zdroj: Jaguar
  • Maska chladiče si zachovávala tradiční oválný tvar a světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi blatníky a maskou.
    Maska chladiče si zachovávala tradiční oválný tvar a světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi blatníky a maskou.| Zdroj: Jaguar
  • Elegantní kupé s dlouhou přídí a protaženou zádí postavila v roce 1958 na podvozku XK150 italská karosárna Motto.
    Elegantní kupé s dlouhou přídí a protaženou zádí postavila v roce 1958 na podvozku XK150 italská karosárna Motto.| Zdroj: Jaguar
  • Roadster XK150 OTS se od kabrioletu lišil kromě dvou sedadel jednoduchou plátěnou střechou složenou pod krytem za sedadly, takže nerušila ušlechtilou linii vozu.
    Roadster XK150 OTS se od kabrioletu lišil kromě dvou sedadel jednoduchou plátěnou střechou složenou pod krytem za sedadly, takže nerušila ušlechtilou linii vozu.| Zdroj: Jaguar
  • Před deštěm chránila cestující plátěná střecha a celuloidová okna dveří.
    Před deštěm chránila cestující plátěná střecha a celuloidová okna dveří.| Zdroj: Jaguar
  • Absence nouzových sedaček umožnila, aby měl roadster větší zavazadlový prostor přístupný nahoru otevíraným víkem.
    Absence nouzových sedaček umožnila, aby měl roadster větší zavazadlový prostor přístupný nahoru otevíraným víkem.| Zdroj: Jaguar
  • Palubní deska před čtyřramenným volantem měla ve středu hliníkový panel se dvěma velkými kruhovými přístroji, třemi malými ručkovými ukazateli a několika ovladači.
    Palubní deska před čtyřramenným volantem měla ve středu hliníkový panel se dvěma velkými kruhovými přístroji, třemi malými ručkovými ukazateli a několika ovladači.| Zdroj: Jaguar
  • Podvozek XK150 posloužil několika návrhářům k realizaci jejich představ o luxusním sportovním vozu. Švýcarská karosárna Ghia-Aigle postavila v roce 1958 kupé s přední maskou připomínající vozy Ferrari.
    Podvozek XK150 posloužil několika návrhářům k realizaci jejich představ o luxusním sportovním vozu. Švýcarská karosárna Ghia-Aigle postavila v roce 1958 kupé s přední maskou připomínající vozy Ferrari.| Zdroj: Jaguar
  • U kupé XK150 FHC byl rám předního okna posunut o 10 cm směrem dopředu, čímž se usnadnilo nastupování do vozu.
    U kupé XK150 FHC byl rám předního okna posunut o 10 cm směrem dopředu, čímž se usnadnilo nastupování do vozu.| Zdroj: Jaguar
  • Dvouvačkový řadový šestiválec XK s rozvodem DOHC a objemem 3 442 cm3 byl převzat z typu XK140 bez větších změn. U modelů Special Equipment (SE) byl motor naladěný na výkon až 250 koní.
    Dvouvačkový řadový šestiválec XK s rozvodem DOHC a objemem 3 442 cm3 byl převzat z typu XK140 bez větších změn. U modelů Special Equipment (SE) byl motor naladěný na výkon až 250 koní.| Zdroj: Jaguar
  • Kupé Jaguar XK150 SE mělo velké zaoblené zadní okno a nahoru zvedané víko zavazadelníku.
    Kupé Jaguar XK150 SE mělo velké zaoblené zadní okno a nahoru zvedané víko zavazadelníku.| Zdroj: Jaguar
  • Toto kupé XK150 mělo stahovací horní část střechy.
    Toto kupé XK150 mělo stahovací horní část střechy.| Zdroj: Jaguar
  • Za pohodlnými předními sedadly mělo kupé dvě miniaturní zadní sedátka s nízkými opěradly, rozdělená středovým tunelem.
    Za pohodlnými předními sedadly mělo kupé dvě miniaturní zadní sedátka s nízkými opěradly, rozdělená středovým tunelem.| Zdroj: Jaguar
  • Kupé Jaguar XK150 SE s hliníkovou karoserií Zagato bylo poprvé vystaveno na ženevském autosalonu v roce 1958.
    Kupé Jaguar XK150 SE s hliníkovou karoserií Zagato bylo poprvé vystaveno na ženevském autosalonu v roce 1958.| Zdroj: Jaguar
  • Kabriolet Jaguar XK150 DHC měl stahovací okna ve dveřích. Plátěná střecha byla převzata od předchůdců a ve složeném stavu byla schována pod krytem.
    Kabriolet Jaguar XK150 DHC měl stahovací okna ve dveřích. Plátěná střecha byla převzata od předchůdců a ve složeném stavu byla schována pod krytem.| Zdroj: Jaguar
  • Tento kabriolet XK150 měl palubní desku a horní hrany dveří potaženou dýhou z ořechového dřeva.
    Tento kabriolet XK150 měl palubní desku a horní hrany dveří potaženou dýhou z ořechového dřeva.| Zdroj: Jaguar
  • Když byla parkovací světla umístěná na vrchu blatníků rozsvícená, upozorňovalo na to řidiče malé červené světlo na palubní desce.
    Když byla parkovací světla umístěná na vrchu blatníků rozsvícená, upozorňovalo na to řidiče malé červené světlo na palubní desce.| Zdroj: Jaguar
  • Jeden z posledních vyrobených kabrioletů Jaguar XK150 je vystaven ve švýcarském automuzeu Pantheon Basel.
    Jeden z posledních vyrobených kabrioletů Jaguar XK150 je vystaven ve švýcarském automuzeu Pantheon Basel.| Zdroj: Jaguar
Kupé Jaguar XK150 se proti typu XK140 lišilo jednodílným předním oknem, zvýšením boků v oblasti dveří a méně patrným přechodem mezi předním a zadním blatníkem.
Maska chladiče si zachovávala tradiční oválný tvar a světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi blatníky a maskou.
Elegantní kupé s dlouhou přídí a protaženou zádí postavila v roce 1958 na podvozku XK150 italská karosárna Motto.
Roadster XK150 OTS se od kabrioletu lišil kromě dvou sedadel jednoduchou plátěnou střechou složenou pod krytem za sedadly, takže nerušila ušlechtilou linii vozu.
Před deštěm chránila cestující plátěná střecha a celuloidová okna dveří.
Absence nouzových sedaček umožnila, aby měl roadster větší zavazadlový prostor přístupný nahoru otevíraným víkem.
Palubní deska před čtyřramenným volantem měla ve středu hliníkový panel se dvěma velkými kruhovými přístroji, třemi malými ručkovými ukazateli a několika ovladači.
Podvozek XK150 posloužil několika návrhářům k realizaci jejich představ o luxusním sportovním vozu. Švýcarská karosárna Ghia-Aigle postavila v roce 1958 kupé s přední maskou připomínající vozy Ferrari.
U kupé XK150 FHC byl rám předního okna posunut o 10 cm směrem dopředu, čímž se usnadnilo nastupování do vozu.
Dvouvačkový řadový šestiválec XK s rozvodem DOHC a objemem 3 442 cm3 byl převzat z typu XK140 bez větších změn. U modelů Special Equipment (SE) byl motor naladěný na výkon až 250 koní.
Kupé Jaguar XK150 SE mělo velké zaoblené zadní okno a nahoru zvedané víko zavazadelníku.
Toto kupé XK150 mělo stahovací horní část střechy.
Za pohodlnými předními sedadly mělo kupé dvě miniaturní zadní sedátka s nízkými opěradly, rozdělená středovým tunelem.
Kupé Jaguar XK150 SE s hliníkovou karoserií Zagato bylo poprvé vystaveno na ženevském autosalonu v roce 1958.
Kabriolet Jaguar XK150 DHC měl stahovací okna ve dveřích. Plátěná střecha byla převzata od předchůdců a ve složeném stavu byla schována pod krytem.
Tento kabriolet XK150 měl palubní desku a horní hrany dveří potaženou dýhou z ořechového dřeva.
Když byla parkovací světla umístěná na vrchu blatníků rozsvícená, upozorňovalo na to řidiče malé červené světlo na palubní desce.
Jeden z posledních vyrobených kabrioletů Jaguar XK150 je vystaven ve švýcarském automuzeu Pantheon Basel.