Jaguar XK150 (1957–1960): Toto byla předehra k E-Type
9
/
18
Prohlédnout znovu
Jaguar XK150 (1957–1960): Toto byla předehra k E-Type
Kupé Jaguar XK150 se proti typu XK140 lišilo jednodílným předním oknem, zvýšením boků v oblasti dveří a méně patrným přechodem mezi předním a zadním blatníkem.
|
Jaguar
Maska chladiče si zachovávala tradiční oválný tvar a světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi blatníky a maskou.
|
Jaguar
Elegantní kupé s dlouhou přídí a protaženou zádí postavila v roce 1958 na podvozku XK150 italská karosárna Motto.
|
Jaguar
Roadster XK150 OTS se od kabrioletu lišil kromě dvou sedadel jednoduchou plátěnou střechou složenou pod krytem za sedadly, takže nerušila ušlechtilou linii vozu.
|
Jaguar
Před deštěm chránila cestující plátěná střecha a celuloidová okna dveří.
|
Jaguar
Absence nouzových sedaček umožnila, aby měl roadster větší zavazadlový prostor přístupný nahoru otevíraným víkem.
|
Jaguar
Palubní deska před čtyřramenným volantem měla ve středu hliníkový panel se dvěma velkými kruhovými přístroji, třemi malými ručkovými ukazateli a několika ovladači.
|
Jaguar
Podvozek XK150 posloužil několika návrhářům k realizaci jejich představ o luxusním sportovním vozu. Švýcarská karosárna Ghia-Aigle postavila v roce 1958 kupé s přední maskou připomínající vozy Ferrari.
|
Jaguar
U kupé XK150 FHC byl rám předního okna posunut o 10 cm směrem dopředu, čímž se usnadnilo nastupování do vozu.
|
Jaguar
Dvouvačkový řadový šestiválec XK s rozvodem DOHC a objemem 3 442 cm3 byl převzat z typu XK140 bez větších změn. U modelů Special Equipment (SE) byl motor naladěný na výkon až 250 koní.
|
Jaguar
Kupé Jaguar XK150 SE mělo velké zaoblené zadní okno a nahoru zvedané víko zavazadelníku.
|
Jaguar
Toto kupé XK150 mělo stahovací horní část střechy.
|
Jaguar
Za pohodlnými předními sedadly mělo kupé dvě miniaturní zadní sedátka s nízkými opěradly, rozdělená středovým tunelem.
|
Jaguar
Kupé Jaguar XK150 SE s hliníkovou karoserií Zagato bylo poprvé vystaveno na ženevském autosalonu v roce 1958.
|
Jaguar
Kabriolet Jaguar XK150 DHC měl stahovací okna ve dveřích. Plátěná střecha byla převzata od předchůdců a ve složeném stavu byla schována pod krytem.
|
Jaguar
Tento kabriolet XK150 měl palubní desku a horní hrany dveří potaženou dýhou z ořechového dřeva.
|
Jaguar
Když byla parkovací světla umístěná na vrchu blatníků rozsvícená, upozorňovalo na to řidiče malé červené světlo na palubní desce.
|
Jaguar
Jeden z posledních vyrobených kabrioletů Jaguar XK150 je vystaven ve švýcarském automuzeu Pantheon Basel.
|
Jaguar
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní