Jak na renovaci motorky (3. díl): Konečně máme hmatatelné výsledky!

1/45
Přehled fotografií
Zavřít
  • Po odšroubování šroubů v karteru a ustavení ojnic do horní a spodní úvrati lze obě půlky skříně rozlisovat za pomoci přípravku
    Po odšroubování šroubů v karteru a ustavení ojnic do horní a spodní úvrati lze obě půlky skříně rozlisovat za pomoci přípravku| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
    Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
    Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ačkoliv je naše motorka v nečekaně originálním stavu a má neolámaná chladicí žebra motorových hlav, na motor nepatří
    Ačkoliv je naše motorka v nečekaně originálním stavu a má neolámaná chladicí žebra motorových hlav, na motor nepatří| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vzhledem k modelu a roku výroby by měla mít starší a vzácnější hlavy z bizona, které na ni zase vrátíme
    Vzhledem k modelu a roku výroby by měla mít starší a vzácnější hlavy z bizona, které na ni zase vrátíme| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Původní zapalování už má leccos za sebou, a stejně ho nepoužijeme. Nejdřív je třeba ho demontovat.
    Původní zapalování už má leccos za sebou, a stejně ho nepoužijeme. Nejdřív je třeba ho demontovat.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pokud se má na motorce jezdit, doporučuje Martin Pavlus výměnu za bezkontaktní zapalování Vape, se kterým zapomenete na seřizování kladívek
    Pokud se má na motorce jezdit, doporučuje Martin Pavlus výměnu za bezkontaktní zapalování Vape, se kterým zapomenete na seřizování kladívek| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
    K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
    K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pokud je klika tak zarezlá jako tady, nezbývá než se otravovat s jejím povolením. Jinak totiž nelze motor rozpůlit.
    Pokud je klika tak zarezlá jako tady, nezbývá než se otravovat s jejím povolením. Jinak totiž nelze motor rozpůlit.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Po předchozím vypuštění oleje následuje demontáž levého víka motoru, pozor na otlačení dosedací plochy nešetrným páčením!
    Po předchozím vypuštění oleje následuje demontáž levého víka motoru, pozor na otlačení dosedací plochy nešetrným páčením!| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Primární řetěz přijde nový, stejně jako spojkové lamely. V našem případě ještě nebyl řetěz tak vytahaný, jak často bývá.
    Primární řetěz přijde nový, stejně jako spojkové lamely. V našem případě ještě nebyl řetěz tak vytahaný, jak často bývá.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • V domácích podmínkách se kolíčky při demontáži spojky zatlačují klíčem. Servisy na to mají speciální přípravek, s nímž to jde raz dva.
    V domácích podmínkách se kolíčky při demontáži spojky zatlačují klíčem. Servisy na to mají speciální přípravek, s nímž to jde raz dva.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Demontáž primárního převodu výrazně ulehčí zajišťovač spojky, který se dá pořídit už za stovku. Zbytek je intuitivní.
    Demontáž primárního převodu výrazně ulehčí zajišťovač spojky, který se dá pořídit už za stovku. Zbytek je intuitivní.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Nyní můžete rozebrat převodovku a zkontrolovat jednotlivá kolečka – pozor na pomíchání! V našem případě se mimochodem ukázal ulomený zub na startovacím segmentu.
    Nyní můžete rozebrat převodovku a zkontrolovat jednotlivá kolečka – pozor na pomíchání! V našem případě se mimochodem ukázal ulomený zub na startovacím segmentu.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Před skládáním se motor čistí pískováním, chemicky a pomocí ocelových kuliček v roztočeném bubnu
    Před skládáním se motor čistí pískováním, chemicky a pomocí ocelových kuliček v roztočeném bubnu| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Při repasi klikového ústrojí vymění odborné dílny ojnice s jehlovými klecemi, nové středové ložisko, labyrint a čepy. Ve fi nále vše vycentrují.
    Při repasi klikového ústrojí vymění odborné dílny ojnice s jehlovými klecemi, nové středové ložisko, labyrint a čepy. Ve fi nále vše vycentrují.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Mezi veteránisty se vede debata o kladech a záporech volných vs. klecových ložisek, dnes se používají nejčastěji klecová
    Mezi veteránisty se vede debata o kladech a záporech volných vs. klecových ložisek, dnes se používají nejčastěji klecová| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Na utěsnění polovin skříně se používá šedý tmel do 300 stupňů, který neprosvítá nápadnou červenou barvou
    Na utěsnění polovin skříně se používá šedý tmel do 300 stupňů, který neprosvítá nápadnou červenou barvou| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pružiny kulisy řazení doporučuje Martin Pavlus vždy vyměnit, v 90 procentech jsou už unavené a nepruží
    Pružiny kulisy řazení doporučuje Martin Pavlus vždy vyměnit, v 90 procentech jsou už unavené a nepruží| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Na řadu přicházejí simerinky, doporučena jsou dvoubřitá GP
    Na řadu přicházejí simerinky, doporučena jsou dvoubřitá GP| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Následuje montáž primárního převodu a spojkového koše
    Následuje montáž primárního převodu a spojkového koše| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ačkoliv k jawám roky patřily korkové spojkové lamely, postupně je vytlačilo mnohem odolnější ferodo, které přišlo i na náš exemplář
    Ačkoliv k jawám roky patřily korkové spojkové lamely, postupně je vytlačilo mnohem odolnější ferodo, které přišlo i na náš exemplář| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
    Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po odšroubování šroubů v karteru a ustavení ojnic do horní a spodní úvrati lze obě půlky skříně rozlisovat za pomoci přípravku
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Ačkoliv je naše motorka v nečekaně originálním stavu a má neolámaná chladicí žebra motorových hlav, na motor nepatří
Vzhledem k modelu a roku výroby by měla mít starší a vzácnější hlavy z bizona, které na ni zase vrátíme
Původní zapalování už má leccos za sebou, a stejně ho nepoužijeme. Nejdřív je třeba ho demontovat.
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Pokud se má na motorce jezdit, doporučuje Martin Pavlus výměnu za bezkontaktní zapalování Vape, se kterým zapomenete na seřizování kladívek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
Pokud je klika tak zarezlá jako tady, nezbývá než se otravovat s jejím povolením. Jinak totiž nelze motor rozpůlit.
Po předchozím vypuštění oleje následuje demontáž levého víka motoru, pozor na otlačení dosedací plochy nešetrným páčením!
Primární řetěz přijde nový, stejně jako spojkové lamely. V našem případě ještě nebyl řetěz tak vytahaný, jak často bývá.
V domácích podmínkách se kolíčky při demontáži spojky zatlačují klíčem. Servisy na to mají speciální přípravek, s nímž to jde raz dva.
Demontáž primárního převodu výrazně ulehčí zajišťovač spojky, který se dá pořídit už za stovku. Zbytek je intuitivní.
Nyní můžete rozebrat převodovku a zkontrolovat jednotlivá kolečka – pozor na pomíchání! V našem případě se mimochodem ukázal ulomený zub na startovacím segmentu.
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Před skládáním se motor čistí pískováním, chemicky a pomocí ocelových kuliček v roztočeném bubnu
Při repasi klikového ústrojí vymění odborné dílny ojnice s jehlovými klecemi, nové středové ložisko, labyrint a čepy. Ve fi nále vše vycentrují.
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Mezi veteránisty se vede debata o kladech a záporech volných vs. klecových ložisek, dnes se používají nejčastěji klecová
Na utěsnění polovin skříně se používá šedý tmel do 300 stupňů, který neprosvítá nápadnou červenou barvou
Pružiny kulisy řazení doporučuje Martin Pavlus vždy vyměnit, v 90 procentech jsou už unavené a nepruží
Na řadu přicházejí simerinky, doporučena jsou dvoubřitá GP
Následuje montáž primárního převodu a spojkového koše
Ačkoliv k jawám roky patřily korkové spojkové lamely, postupně je vytlačilo mnohem odolnější ferodo, které přišlo i na náš exemplář
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru