Jak na renovaci motorky (3. díl): Konečně máme hmatatelné výsledky!
3
/
45
Prohlédnout znovu
Jak na renovaci motorky (3. díl): Konečně máme hmatatelné výsledky!
Po odšroubování šroubů v karteru a ustavení ojnic do horní a spodní úvrati lze obě půlky skříně rozlisovat za pomoci přípravku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po demontáži motoru z rámu se ukázala vyštípnutá díra v motorové skříni, kterou zavařil šikovný svářeč. V lošánecké dílně Mates Motoservis si pak dali záležet na tom, aby nic nebylo poznat.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ačkoliv je naše motorka v nečekaně originálním stavu a má neolámaná chladicí žebra motorových hlav, na motor nepatří
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vzhledem k modelu a roku výroby by měla mít starší a vzácnější hlavy z bizona, které na ni zase vrátíme
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Původní zapalování už má leccos za sebou, a stejně ho nepoužijeme. Nejdřív je třeba ho demontovat.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud se má na motorce jezdit, doporučuje Martin Pavlus výměnu za bezkontaktní zapalování Vape, se kterým zapomenete na seřizování kladívek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
K demontáži rotoru dynama je potřeba speciální stahovák
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud je klika tak zarezlá jako tady, nezbývá než se otravovat s jejím povolením. Jinak totiž nelze motor rozpůlit.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po předchozím vypuštění oleje následuje demontáž levého víka motoru, pozor na otlačení dosedací plochy nešetrným páčením!
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Primární řetěz přijde nový, stejně jako spojkové lamely. V našem případě ještě nebyl řetěz tak vytahaný, jak často bývá.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
V domácích podmínkách se kolíčky při demontáži spojky zatlačují klíčem. Servisy na to mají speciální přípravek, s nímž to jde raz dva.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Demontáž primárního převodu výrazně ulehčí zajišťovač spojky, který se dá pořídit už za stovku. Zbytek je intuitivní.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní můžete rozebrat převodovku a zkontrolovat jednotlivá kolečka – pozor na pomíchání! V našem případě se mimochodem ukázal ulomený zub na startovacím segmentu.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před skládáním se motor čistí pískováním, chemicky a pomocí ocelových kuliček v roztočeném bubnu
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při repasi klikového ústrojí vymění odborné dílny ojnice s jehlovými klecemi, nové středové ložisko, labyrint a čepy. Ve fi nále vše vycentrují.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mezi veteránisty se vede debata o kladech a záporech volných vs. klecových ložisek, dnes se používají nejčastěji klecová
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na utěsnění polovin skříně se používá šedý tmel do 300 stupňů, který neprosvítá nápadnou červenou barvou
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pružiny kulisy řazení doporučuje Martin Pavlus vždy vyměnit, v 90 procentech jsou už unavené a nepruží
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na řadu přicházejí simerinky, doporučena jsou dvoubřitá GP
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Následuje montáž primárního převodu a spojkového koše
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ačkoliv k jawám roky patřily korkové spojkové lamely, postupně je vytlačilo mnohem odolnější ferodo, které přišlo i na náš exemplář
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Generální oprava motoru
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!