Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Často stačí jen vyměnit převlečné matice a ponechat pouzdra. Bohužel je pro demontáž matice musíte beztak sejmout.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dokonce i původní podložky a pojistky se dávají nově pozinkovat|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud nejsou původní tlumiče zohýbané nebo zdeformované třeba po nehodě, dává smysl je zrepasovat|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
K vyjmutí pojistky pružiny teleskopu je zapotřebí trocha síly a bytelné uchycení ve svěráku|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Poté lze rozšroubovat pístnici…|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
… a vytáhnout všechny vnitřní části|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní se odvezou lakované díly na pískování a lak, spodní kryty lze opět pochromovat|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Při skládání se vymění gumové dorazy a těsnění. Za pár desetikorun vrátíte tlumičům původní funkci.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
případě předních tlumičů si často užijete už při jejich vybrání z takzvaných brýlí, pokud to před vámi roky nikdo nedělal|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Sejměte pružiny a povolte šroub dorazu na spodní straně kluzáku|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Na převlečnou matici kluzáků s protilehlými zářezy existuje speciální klíč. My je ale budeme měnit za nové, a proto lze použít i kleště.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní lze z táhla vyšroubovat doraz kapalinového tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Před stáhnutím vodicích pouzder ramene nezapomeňte sejmout pojistný kroužek|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Na absenci speciálního stahováku S-9 asi pohoří většina domácích renovátorů. Kdybyste ho chtěli koupit, vyjde asi na 1600 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po sejmutí pouzder stahovákem lze nasadit novou převlečnou matici kluzáku, pouzdra ohřátá na 60 až 80 °C a pojistný kroužek|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zpětné montáži dejte pozor na ustavení kolíku do správné polohy v kluzáku|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ve spodní části najdete zahloubení pro kolík|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Olej nejčastěji utíká spodní částí kluzáku vlivem nerovné dosedací plošky, dnes to lze uspokojivě vyřešit kvalitním silikonem|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek