Jak na renovaci motorky (4. díl): Tlumiče koupit, nebo zrepasovat?
2
/
38
Prohlédnout znovu
Jak na renovaci motorky (4. díl): Tlumiče koupit, nebo zrepasovat?
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Často stačí jen vyměnit převlečné matice a ponechat pouzdra. Bohužel je pro demontáž matice musíte beztak sejmout.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dokonce i původní podložky a pojistky se dávají nově pozinkovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud nejsou původní tlumiče zohýbané nebo zdeformované třeba po nehodě, dává smysl je zrepasovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
K vyjmutí pojistky pružiny teleskopu je zapotřebí trocha síly a bytelné uchycení ve svěráku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Poté lze rozšroubovat pístnici…
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
… a vytáhnout všechny vnitřní části
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní se odvezou lakované díly na pískování a lak, spodní kryty lze opět pochromovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při skládání se vymění gumové dorazy a těsnění. Za pár desetikorun vrátíte tlumičům původní funkci.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
případě předních tlumičů si často užijete už při jejich vybrání z takzvaných brýlí, pokud to před vámi roky nikdo nedělal
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Sejměte pružiny a povolte šroub dorazu na spodní straně kluzáku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na převlečnou matici kluzáků s protilehlými zářezy existuje speciální klíč. My je ale budeme měnit za nové, a proto lze použít i kleště.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní lze z táhla vyšroubovat doraz kapalinového tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před stáhnutím vodicích pouzder ramene nezapomeňte sejmout pojistný kroužek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na absenci speciálního stahováku S-9 asi pohoří většina domácích renovátorů. Kdybyste ho chtěli koupit, vyjde asi na 1600 Kč.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po sejmutí pouzder stahovákem lze nasadit novou převlečnou matici kluzáku, pouzdra ohřátá na 60 až 80 °C a pojistný kroužek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zpětné montáži dejte pozor na ustavení kolíku do správné polohy v kluzáku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ve spodní části najdete zahloubení pro kolík
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Olej nejčastěji utíká spodní částí kluzáku vlivem nerovné dosedací plošky, dnes to lze uspokojivě vyřešit kvalitním silikonem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu