Jak na renovaci motorky (4. díl): Tlumiče koupit, nebo zrepasovat?
5
/
38
Prohlédnout znovu
Jak na renovaci motorky (4. díl): Tlumiče koupit, nebo zrepasovat?
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kryty tlumičů a přední kluzáky můžete koupit buď nové v replice, nebo dát nově nachromovat. Asi netřeba připomínat, že podle veteránistů je druhá varianta jediná správná.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Často stačí jen vyměnit převlečné matice a ponechat pouzdra. Bohužel je pro demontáž matice musíte beztak sejmout.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dokonce i původní podložky a pojistky se dávají nově pozinkovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud nejsou původní tlumiče zohýbané nebo zdeformované třeba po nehodě, dává smysl je zrepasovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
K vyjmutí pojistky pružiny teleskopu je zapotřebí trocha síly a bytelné uchycení ve svěráku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Poté lze rozšroubovat pístnici…
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
… a vytáhnout všechny vnitřní části
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní se odvezou lakované díly na pískování a lak, spodní kryty lze opět pochromovat
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při skládání se vymění gumové dorazy a těsnění. Za pár desetikorun vrátíte tlumičům původní funkci.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
případě předních tlumičů si často užijete už při jejich vybrání z takzvaných brýlí, pokud to před vámi roky nikdo nedělal
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Sejměte pružiny a povolte šroub dorazu na spodní straně kluzáku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na převlečnou matici kluzáků s protilehlými zářezy existuje speciální klíč. My je ale budeme měnit za nové, a proto lze použít i kleště.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nyní lze z táhla vyšroubovat doraz kapalinového tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před stáhnutím vodicích pouzder ramene nezapomeňte sejmout pojistný kroužek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na absenci speciálního stahováku S-9 asi pohoří většina domácích renovátorů. Kdybyste ho chtěli koupit, vyjde asi na 1600 Kč.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak na renovaci motorky: Tlumiče
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po sejmutí pouzder stahovákem lze nasadit novou převlečnou matici kluzáku, pouzdra ohřátá na 60 až 80 °C a pojistný kroužek
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zpětné montáži dejte pozor na ustavení kolíku do správné polohy v kluzáku
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ve spodní části najdete zahloubení pro kolík
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Olej nejčastěji utíká spodní částí kluzáku vlivem nerovné dosedací plošky, dnes to lze uspokojivě vyřešit kvalitním silikonem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu