Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Pro srovnání se značkovým palivem se používá zcela standardní Natural 95, který tankuje většina českých motoristů. VIF jej kupuje přímo v Unipetrolu RPA Kralupy.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Smyslem zkoušky, které jsme se zúčastnili, bylo ověřit, zda vlastnosti značkového paliva odpovídají předpokladům|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Takto vypadají ventily, na kterých po 60 hodinách na běhu na standardní český benzin vzniklo 48 až 238 mg úsad, průměrně 135. Zmíněné první fázi se říká dirty-up.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Zatímco karbonové úsady z hlavy se škrábou, ventily se pouze zváží a znovu montují do hlavy. Následovat bude 60 hodin na benzin s čisticí přísadou, takzvaná fáze clean-up.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zpětné montáži dostanou všechny ventily nové simerinky. Mechanik Petr Smutný kontroluje stav vačkové hřídele.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Klíčový okamžik: nastrojená hlava s ventily zašpiněnými z předchozí fáze je montována na motor M102|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Dotahování hlavy na předepsaný moment. Modernější hliníkové agregáty nelze použít právě proto, že opakovaným dotahováním hlavových šroubů by se vytahaly závity v bloku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zkoušce zanášení vstřikovače dle vlastní metodiky SGS DISI se používá motor 1.4 TSI od koncernu VW přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
V průběhu testu SGS DISI se sledují živá data z řídicí jednotky motoru systémem Diagra|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Standardní benzin zanášel trysky přímovstřikového motoru natolik, že řídicí jednotka musela snížit výkon, čímž doba vstřiku opět klesla. Po přepnutí na benzin s čisticí přísadou VIF se průtok vstřikovačů velmi rychle obnovil.|
Zdroj: Svět motorů
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ivo Krajíček ze své kanceláře vidí, že tato zkouška dopadne pro zákazníka dobře|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Po 60 hodinách chodu zbylo na ventilech jen 19 mg úsad. Benzin s čisticí přísadou odstranil 86 % úsad vzniklých na standardní český Natural 95.|
Zdroj: Svět motorů
Zdaleka ne všem zákazníkům dopadnou zkoušky takto dobře. Na těchto ventilech se v testu aditivovaného paliva vytvořil gram úsad. SGS však neprozradí, kdo to byl. Případné zveřejnění výsledků zkoušky je vždy na rozhodnutí zadavatele.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek