Jak se testuje značkové palivo: A skutečně se vyplatí připlatit si?
3
/
55
Prohlédnout znovu
Jak se testuje značkové palivo: A skutečně se vyplatí připlatit si?
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pro srovnání se značkovým palivem se používá zcela standardní Natural 95, který tankuje většina českých motoristů. VIF jej kupuje přímo v Unipetrolu RPA Kralupy.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Smyslem zkoušky, které jsme se zúčastnili, bylo ověřit, zda vlastnosti značkového paliva odpovídají předpokladům
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Takto vypadají ventily, na kterých po 60 hodinách na běhu na standardní český benzin vzniklo 48 až 238 mg úsad, průměrně 135. Zmíněné první fázi se říká dirty-up.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zatímco karbonové úsady z hlavy se škrábou, ventily se pouze zváží a znovu montují do hlavy. Následovat bude 60 hodin na benzin s čisticí přísadou, takzvaná fáze clean-up.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zpětné montáži dostanou všechny ventily nové simerinky. Mechanik Petr Smutný kontroluje stav vačkové hřídele.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Klíčový okamžik: nastrojená hlava s ventily zašpiněnými z předchozí fáze je montována na motor M102
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dotahování hlavy na předepsaný moment. Modernější hliníkové agregáty nelze použít právě proto, že opakovaným dotahováním hlavových šroubů by se vytahaly závity v bloku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při zkoušce zanášení vstřikovače dle vlastní metodiky SGS DISI se používá motor 1.4 TSI od koncernu VW přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
V průběhu testu SGS DISI se sledují živá data z řídicí jednotky motoru systémem Diagra
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Standardní benzin zanášel trysky přímovstřikového motoru natolik, že řídicí jednotka musela snížit výkon, čímž doba vstřiku opět klesla. Po přepnutí na benzin s čisticí přísadou VIF se průtok vstřikovačů velmi rychle obnovil.
|
Svět motorů
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ivo Krajíček ze své kanceláře vidí, že tato zkouška dopadne pro zákazníka dobře
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po 60 hodinách chodu zbylo na ventilech jen 19 mg úsad. Benzin s čisticí přísadou odstranil 86 % úsad vzniklých na standardní český Natural 95.
|
Svět motorů
Zdaleka ne všem zákazníkům dopadnou zkoušky takto dobře. Na těchto ventilech se v testu aditivovaného paliva vytvořil gram úsad. SGS však neprozradí, kdo to byl. Případné zveřejnění výsledků zkoušky je vždy na rozhodnutí zadavatele.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Svět motorů 18/2024: Jezdíme s novou Dacií Duster
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií