Jak se testuje značkové palivo: A skutečně se vyplatí připlatit si?

35/55
Přehled fotografií
Zavřít
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pro srovnání se značkovým palivem se používá zcela standardní Natural 95, který tankuje většina českých motoristů. VIF jej kupuje přímo v Unipetrolu RPA Kralupy.
    Pro srovnání se značkovým palivem se používá zcela standardní Natural 95, který tankuje většina českých motoristů. VIF jej kupuje přímo v Unipetrolu RPA Kralupy.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Smyslem zkoušky, které jsme se zúčastnili, bylo ověřit, zda vlastnosti značkového paliva odpovídají předpokladům
    Smyslem zkoušky, které jsme se zúčastnili, bylo ověřit, zda vlastnosti značkového paliva odpovídají předpokladům| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Takto vypadají ventily, na kterých po 60 hodinách na běhu na standardní český benzin vzniklo 48 až 238 mg úsad, průměrně 135. Zmíněné první fázi se říká dirty-up.
    Takto vypadají ventily, na kterých po 60 hodinách na běhu na standardní český benzin vzniklo 48 až 238 mg úsad, průměrně 135. Zmíněné první fázi se říká dirty-up.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Zatímco karbonové úsady z hlavy se škrábou, ventily se pouze zváží a znovu montují do hlavy. Následovat bude 60 hodin na benzin s čisticí přísadou, takzvaná fáze clean-up.
    Zatímco karbonové úsady z hlavy se škrábou, ventily se pouze zváží a znovu montují do hlavy. Následovat bude 60 hodin na benzin s čisticí přísadou, takzvaná fáze clean-up.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Při zpětné montáži dostanou všechny ventily nové simerinky. Mechanik Petr Smutný kontroluje stav vačkové hřídele.
    Při zpětné montáži dostanou všechny ventily nové simerinky. Mechanik Petr Smutný kontroluje stav vačkové hřídele.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Klíčový okamžik: nastrojená hlava s ventily zašpiněnými z předchozí fáze je montována na motor M102
    Klíčový okamžik: nastrojená hlava s ventily zašpiněnými z předchozí fáze je montována na motor M102| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dotahování hlavy na předepsaný moment. Modernější hliníkové agregáty nelze použít právě proto, že opakovaným dotahováním hlavových šroubů by se vytahaly závity v bloku.
    Dotahování hlavy na předepsaný moment. Modernější hliníkové agregáty nelze použít právě proto, že opakovaným dotahováním hlavových šroubů by se vytahaly závity v bloku.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Při zkoušce zanášení vstřikovače dle vlastní metodiky SGS DISI se používá motor 1.4 TSI od koncernu VW přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla
    Při zkoušce zanášení vstřikovače dle vlastní metodiky SGS DISI se používá motor 1.4 TSI od koncernu VW přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • V průběhu testu SGS DISI se sledují živá data z řídicí jednotky motoru systémem Diagra
    V průběhu testu SGS DISI se sledují živá data z řídicí jednotky motoru systémem Diagra| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Standardní benzin zanášel trysky přímovstřikového motoru natolik, že řídicí jednotka musela snížit výkon, čímž doba vstřiku opět klesla. Po přepnutí na benzin s čisticí přísadou VIF se průtok vstřikovačů velmi rychle obnovil.
    Standardní benzin zanášel trysky přímovstřikového motoru natolik, že řídicí jednotka musela snížit výkon, čímž doba vstřiku opět klesla. Po přepnutí na benzin s čisticí přísadou VIF se průtok vstřikovačů velmi rychle obnovil.| Zdroj: Svět motorů
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ivo Krajíček ze své kanceláře vidí, že tato zkouška dopadne pro zákazníka dobře
    Ivo Krajíček ze své kanceláře vidí, že tato zkouška dopadne pro zákazníka dobře| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Po 60 hodinách chodu zbylo na ventilech jen 19 mg úsad. Benzin s čisticí přísadou odstranil 86 % úsad vzniklých na standardní český Natural 95.
    Po 60 hodinách chodu zbylo na ventilech jen 19 mg úsad. Benzin s čisticí přísadou odstranil 86 % úsad vzniklých na standardní český Natural 95.| Zdroj: Svět motorů
  • Zdaleka ne všem zákazníkům dopadnou zkoušky takto dobře. Na těchto ventilech se v testu aditivovaného paliva vytvořil gram úsad. SGS však neprozradí, kdo to byl. Případné zveřejnění výsledků zkoušky je vždy na rozhodnutí zadavatele.
    Zdaleka ne všem zákazníkům dopadnou zkoušky takto dobře. Na těchto ventilech se v testu aditivovaného paliva vytvořil gram úsad. SGS však neprozradí, kdo to byl. Případné zveřejnění výsledků zkoušky je vždy na rozhodnutí zadavatele.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se testuje značkové palivo
    Jak se testuje značkové palivo| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se testuje značkové palivo
Pro srovnání se značkovým palivem se používá zcela standardní Natural 95, který tankuje většina českých motoristů. VIF jej kupuje přímo v Unipetrolu RPA Kralupy.
Smyslem zkoušky, které jsme se zúčastnili, bylo ověřit, zda vlastnosti značkového paliva odpovídají předpokladům
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Takto vypadají ventily, na kterých po 60 hodinách na běhu na standardní český benzin vzniklo 48 až 238 mg úsad, průměrně 135. Zmíněné první fázi se říká dirty-up.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Zatímco karbonové úsady z hlavy se škrábou, ventily se pouze zváží a znovu montují do hlavy. Následovat bude 60 hodin na benzin s čisticí přísadou, takzvaná fáze clean-up.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Při zpětné montáži dostanou všechny ventily nové simerinky. Mechanik Petr Smutný kontroluje stav vačkové hřídele.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Klíčový okamžik: nastrojená hlava s ventily zašpiněnými z předchozí fáze je montována na motor M102
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Dotahování hlavy na předepsaný moment. Modernější hliníkové agregáty nelze použít právě proto, že opakovaným dotahováním hlavových šroubů by se vytahaly závity v bloku.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Při zkoušce zanášení vstřikovače dle vlastní metodiky SGS DISI se používá motor 1.4 TSI od koncernu VW přeplňovaný kombinací kompresoru a turbodmychadla
V průběhu testu SGS DISI se sledují živá data z řídicí jednotky motoru systémem Diagra
Standardní benzin zanášel trysky přímovstřikového motoru natolik, že řídicí jednotka musela snížit výkon, čímž doba vstřiku opět klesla. Po přepnutí na benzin s čisticí přísadou VIF se průtok vstřikovačů velmi rychle obnovil.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Ivo Krajíček ze své kanceláře vidí, že tato zkouška dopadne pro zákazníka dobře
Po 60 hodinách chodu zbylo na ventilech jen 19 mg úsad. Benzin s čisticí přísadou odstranil 86 % úsad vzniklých na standardní český Natural 95.
Zdaleka ne všem zákazníkům dopadnou zkoušky takto dobře. Na těchto ventilech se v testu aditivovaného paliva vytvořil gram úsad. SGS však neprozradí, kdo to byl. Případné zveřejnění výsledků zkoušky je vždy na rozhodnutí zadavatele.
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo
Jak se testuje značkové palivo