Jak vybrat správnou autobaterii? Pozor dávejte na rozměry, kapacitu nebo uchycení
20
/
22
Prohlédnout znovu
Jak vybrat správnou autobaterii? Pozor dávejte na rozměry, kapacitu nebo uchycení
Inteligentní švédskou nabíječku CTEC s maximálním proudem 5A (konkrétně model MXS 5.0) koupíte do 2118 Kč. Vyobrazený 10A model CTEK MXS 10A vhodný pro větší autobaterie je za 4139 Kč.
|
acz
Jak poznat konec životnosti baterie
|
Svět motorů
Značkové servisy dnes baterie hodnotí jen na základě vnitřního odporu. Například tester VAS 6161 nám v minulosti opakovaně jako bezvadnou vyhodnotil i zcela zničenou baterku.
|
Svět motorů
Jediný způsob, jak určit skutečný stav baterie, je sečíst všechen proud, který umí dát. To umějí specializovaná zařízení propojená s počítačem. Na snímku typ za 16 000 Kč.
|
Svět motorů
Klasický zátěžový měřák, který sleduje pokles napětí při deklarovaném startovacím proudu, stojí od 700 Kč. Ovšem pozor – nezkoušejte jím zcela nové baterky, v nichž se ještě nerozeběhly všechny chemické procesy.
|
Svět motorů
Moderní nabíječky mají několik režimů a dle stavu baterie si automaticky volí délku a intenzitu každého. Volitelný bývá rekondiční, který vyšším napětím promíchá elektrolyt.
|
Svět motorů
Jedním z mála výrobců, kteří férově přiznávají datum výroby baterie, je rakouský Banner. Ostatní jej mají skryté v nějakém kódu.
|
Svět motorů
Při 12,5 V má akumulátor zhruba 75 procent své aktuální kapacity. Při 12,4 však už jen 50 %. Závislosti napětí a kapacity nejsou lineární.
|
Svět motorů
I u moderních akumulátorů EFB a AGM platí, že trvalým nabitím pod 12,4 V (50 %) je zničíte. Na mnohých je to i vyznačeno.
|
Svět motorů
Test třináctileté baterie
|
Svět motorů
Měření startovacího proudu dle normy speciálním přístrojem zvaným Macek třináctiletá baterie nezvládla. Napětí pod kritickou mez kleslo během vteřiny.
|
Svět motorů
Specialisté z fi rmy Battery Import nám rekordmanku rozřezali a analyzovali i fyzicky.
|
Svět motorů
Po rozřezání se desky lámaly pod rukama. U nové baterie je můžete i desetkrát přehnout tam a zpátky.
|
Svět motorů
Kdo nechce pro každé nabíjení chodit pod kapotu, může si namontovat konektor a vystrčit jej třeba u stěračů. Perfektně utěsněný CTEK Comfort Indikator Eylet má i trojici diod – když bliká zelená, má vaše baterie nad 12,5 V.
|
acz
Baterie AGB či EFB mají vyšší ceny oprávněně – jsou totiž těžší, v kapacitě 74 Ah klidně o tři kilogramy. To znamená, že obsahují více olova.
|
acz
Měření napětí baterie
|
acz
Autoservisy mají moderní testery, které ověří, zda je baterie ještě schopna dávat deklarovaný startovací proud.
|
acz
U startovaného vozu připojte minusový kabel na kostru co nejblíže startéru. Pokud takové místo nenaleznete, hledejte alespoň hlavní ukostření. Jiskření na pólu baterie by totiž mohlo zažehnout vodík, který z ní v tu chvíli může unikat.
|
acz
Nenápadná šedá krabička skrývá řídicí jednotku nabití baterie. Pokud zjistí nesoulad například při neopatrném připojení nabíječky či odpojení svorek, dočasně vypne některé komfortní funkce.
|
acz
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid