Jak vybrat správnou autobaterii? Pozor dávejte na rozměry, kapacitu nebo uchycení
9
/
22
Prohlédnout znovu
Jak vybrat správnou autobaterii? Pozor dávejte na rozměry, kapacitu nebo uchycení
Inteligentní švédskou nabíječku CTEC s maximálním proudem 5A (konkrétně model MXS 5.0) koupíte do 2118 Kč. Vyobrazený 10A model CTEK MXS 10A vhodný pro větší autobaterie je za 4139 Kč.
|
acz
Jak poznat konec životnosti baterie
|
Svět motorů
Značkové servisy dnes baterie hodnotí jen na základě vnitřního odporu. Například tester VAS 6161 nám v minulosti opakovaně jako bezvadnou vyhodnotil i zcela zničenou baterku.
|
Svět motorů
Jediný způsob, jak určit skutečný stav baterie, je sečíst všechen proud, který umí dát. To umějí specializovaná zařízení propojená s počítačem. Na snímku typ za 16 000 Kč.
|
Svět motorů
Klasický zátěžový měřák, který sleduje pokles napětí při deklarovaném startovacím proudu, stojí od 700 Kč. Ovšem pozor – nezkoušejte jím zcela nové baterky, v nichž se ještě nerozeběhly všechny chemické procesy.
|
Svět motorů
Moderní nabíječky mají několik režimů a dle stavu baterie si automaticky volí délku a intenzitu každého. Volitelný bývá rekondiční, který vyšším napětím promíchá elektrolyt.
|
Svět motorů
Jedním z mála výrobců, kteří férově přiznávají datum výroby baterie, je rakouský Banner. Ostatní jej mají skryté v nějakém kódu.
|
Svět motorů
Při 12,5 V má akumulátor zhruba 75 procent své aktuální kapacity. Při 12,4 však už jen 50 %. Závislosti napětí a kapacity nejsou lineární.
|
Svět motorů
I u moderních akumulátorů EFB a AGM platí, že trvalým nabitím pod 12,4 V (50 %) je zničíte. Na mnohých je to i vyznačeno.
|
Svět motorů
Test třináctileté baterie
|
Svět motorů
Měření startovacího proudu dle normy speciálním přístrojem zvaným Macek třináctiletá baterie nezvládla. Napětí pod kritickou mez kleslo během vteřiny.
|
Svět motorů
Specialisté z fi rmy Battery Import nám rekordmanku rozřezali a analyzovali i fyzicky.
|
Svět motorů
Po rozřezání se desky lámaly pod rukama. U nové baterie je můžete i desetkrát přehnout tam a zpátky.
|
Svět motorů
Kdo nechce pro každé nabíjení chodit pod kapotu, může si namontovat konektor a vystrčit jej třeba u stěračů. Perfektně utěsněný CTEK Comfort Indikator Eylet má i trojici diod – když bliká zelená, má vaše baterie nad 12,5 V.
|
acz
Baterie AGB či EFB mají vyšší ceny oprávněně – jsou totiž těžší, v kapacitě 74 Ah klidně o tři kilogramy. To znamená, že obsahují více olova.
|
acz
Měření napětí baterie
|
acz
Autoservisy mají moderní testery, které ověří, zda je baterie ještě schopna dávat deklarovaný startovací proud.
|
acz
U startovaného vozu připojte minusový kabel na kostru co nejblíže startéru. Pokud takové místo nenaleznete, hledejte alespoň hlavní ukostření. Jiskření na pólu baterie by totiž mohlo zažehnout vodík, který z ní v tu chvíli může unikat.
|
acz
Nenápadná šedá krabička skrývá řídicí jednotku nabití baterie. Pokud zjistí nesoulad například při neopatrném připojení nabíječky či odpojení svorek, dočasně vypne některé komfortní funkce.
|
acz
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Regenerace autobaterie
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava