Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístroje jsou dobře čitelné a lze u nich nastavit čtyři různá zobrazení.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep alespoň trochu zachraňuje svou terénní image šesticí jízdních módů, zahrnujících i písek či bláto.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Moderně pojatou kabinu charakterizují kvalitní materiály a zpracování, stojící středový displej, štíhlá palubní deska s podélným žebrováním, v němž jsou schovány výdechy ventilace, a podlouhlá odkládací polička před spolujezdcem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Šestistupňová manuální převodovka chodí lehce a přesně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vyhřívání sedadel se spíná ikonami na displeji.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
U jeepu potěšilo, že cestujícím nabízí konektor USB-A i novější USB-C. Za příplatek může mít i bezdrátové dobíjení mobilu, což suzuki neumí vůbec.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přední sedadla lze výškově nastavovat ve velkém rozsahu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pozici za volantem můžeme označit za sportovnější a blíží se spíše normálním hatchbackům.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Avenger délkou patří k nejmenším malým crossoverům a uvnitř je to znát. Vzadu má figurant méně místa před koleny a kabina je v této části i užší. Vzhledem k sedadlům nízko nad podlahou je nad hlavou dostatek volného prostoru|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Cestující vzadu se u jeepu musejí obejít bez kapsy ve dveřích|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Cestující se u jeepu musejí obejít bez a světla u kosmetického zrcátka ve stínítku|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I když se při rychlé změně směru jízdy zadní vnitřní kolo hodně odlehčí, avenger drží zvolenou stopu výborně. Dobře vyladěný podvozek také dobře tlumí nerovnosti a poskytuje posádce slušný cestovní komfort.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na malé SUV je objem kufru 380 litrů velmi slušná hodnota. Navíc avenger přidává i pravidelné tvary, příjemné čalounění a standardně dvojitou podlahu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Místo na rezervu ale budete hledat marně a nepotěší ani vyšší nákladová hrana.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Za příplatek si můžete objednat i elektrické otevírání víka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nejprve se avenger představil jen v elektrické verzi, ale nyní se pod jeho kapotu dostal i spalovací agregát. Jde o přeplňovaný zážehový tříválec 1,2 litru, tedy tradiční techniku z koncernu Stellantis. V případě jeepu má výkon 74 kW a největší předností je slušný zátah od nízkých otáček.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Nexen Winguard Sport2 215/55 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na avengeru najdete několik zajímavých detailů, zobrazujících typickou masku jeepů nebo kresby na oknech|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na avengeru najdete několik zajímavých detailů, zobrazujících typickou masku jeepů nebo kresby na oknech|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na avengeru najdete několik zajímavých detailů, zobrazujících typickou masku jeepů nebo kresby na oknech|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeep Avenger 1.2 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vitaře zůstalo i ovládání palubního počítače kolíčkem v přístrojích.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V interiéru suzuki vládnou staré pořádky, což dokazují i analogové ručičkové ukazatele nebo displej zabudovaný do středového panelu. Jednoduše pojatá a mohutnější palubní deska už delší dobu nepatří k módním hitům a použité materiály působí dost lacině. Na druhou stranu je vše přehledné a ovladače jsou po ruce.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Šestistupňová manuální převodovka by zasloužila o více přesnosti a také se občas lehce zadrhávala.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
jsou vpředu pohodlná stejně jako u jeepu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vpředu se ale sedí hodně vysoko a připadáme si jako na kozlíku – alespoň máme dobrý výhled.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vitara se i po letech může těšit z toho, že patří k nejprostornějším malým SUV. Vzadu máme kolem sebe dostatek místa a vzdušnou atmosféru dotváří i velká prosklená plocha. Výše ukotvený zadní sedák hezky podepírá stehna cestujících.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vitara se drží zaběhnutých postupů, a proto má pro vyhřívání sedadel tlačítka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki má větší přední kapsy|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki má od druhé výbavy i světlo u zrcátka ve stínítku|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ani suzuki se při vyhýbacím manévru mezi kužely neztratilo. Karoserie se naklání jen minimálně a snaží se stát vždy na všech čtyřech kolech. Přecitlivělé řízení ale snižuje jistotu a ani tlumení nerovností není bez chybiček.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ani 362 litrů ve vitaře není k zahození a uspokojí většinu zákazníků. Levněji působí tvrdé plastové obložení, ve kterém jsou větší a hůře využitelné prohlubně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na rozdíl od elektrického ovládání víka lze rezervu do suzuki dokoupit a dvojitou podlahu dostanete od druhého stupně výbavy Premium.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na rozdíl od elektrického ovládání víka lze rezervu do suzuki dokoupit a dvojitou podlahu dostanete od druhého stupně výbavy Premium.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki vybavilo svou přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku mild-hybridním systémem v roce 2020 a udělala dobře. Díky výkonu 95 kW a točivému momentu 235 Nm má tento čtyřválec dost síly, a navíc dokáže být i úsporný, což dokládá naměřený průměr 5,4 l/100 km.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Kleber Quadraxer2 215/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jediným ozdobným prvkem vitary jsou falešné výdechy v blatníku. Praktické střešní ližiny jeep nemá.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert