BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Předlouhá příď Mercedesu SL od počátku produkce počítala nejen s pětilitrovými osmiválci, ale dokonce i dvanáctiválcem minimálně o šestilitrovém objemu. Vrcholným agregátem BMW 3 Coupé převážně čtyřválcového se stal právě šestiválec o objemu 3,2 litru v modelu M3. Zadní kapota Porsche 911 naproti tomu hostila výhradně ploché šestiválce typu boxer, největší z nich se chlubil dokonce kubaturou 4,0 litru.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL generace R 129, BMW řady 3 vydání E36 a Porsche 911 pokolení 997 ze silnic dodnes důvěrně známe. Jenže tyhle tři kousky v křiklavých barvách karoserie z let 2001, 1996 a 2007 představují unikátní investiční perly.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL řady R 129 poprvé zazářil koncem osmdesátých let, BMW 3 Coupé s označením E36 platí za typický symbol devadesátek, Porsche 911 s kódem 997 se k původnímu designu vrátilo až po roce 2000. Tyhle automobily dodnes neumějí stárnout. A platí to ještě více pro jejich speciální specifi kace zvýrazněné individuálními laky karoserií.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Fialové obklady interiéru využívají originální odstín Birkeblau, mělká palubní deska má i po letech velmi dynamickou architekturu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Sedačky byly původně ručně nastavitelné, dnes však mají luxusní elektrický posuv|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Nejsilnější BMW řady 3 z poloviny devadesátek je nepřehlédnutelné auto. S pozdějším motorem o objemu 3,2 litru bylo v laku Maledivenblau Metallic vyrobeno pouze ve dvou kusech.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Zavazadlový prostor odpovídá tehdejšímu sedanu střední třídy, vzorné čalounění neponechává jedinou viditelnou skulinku holého plechu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Podélně uložený šestiválec řady S50 platí za nejobjemnější pohonnou jednotku bavorské řady 3 generace E36. Pod kapotu se sotva vejde, původně se s ním totiž ani nepočítalo.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
BMW M3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Po třech letech od představení kupé a rok po odhalení kabrioletu uzavřelo v roce 1995 paletu karosářských modelů M3 provedení sedan|
Zdroj: BMW
Palubní deska Mercedesu SL byla vždy přepychově vystrojená, v kabině modelu SL 55 AMG tak najdete obklady z kůže, dřeva i plyše|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Křesla roadsteru SL mají atmosféru obývacího pokoje, v těchto sedačkách se neunavíte ani cestou kolem světa|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Štítek SL 55 AMG jsme zvyklí vídat především na nástupnické generaci R 230 z roku 2001, tento o pár měsíců starší kousek řady R 129 platí za obrovskou raritu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
O pečlivosti brémských dělníků Mercedesu svědčí i vzorně čalouněný zavazadelník, kde je kompletně zakrytý každý kousíček plechu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Vidlicový osmiválec řady M113 byl jednou z posledních novinek roadsteru R 129, věhlasné logo AMG však mohl nosit i dvanáctiválec|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Mercedes-Benz SL 55 AMG|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Roadster Mercedes- Benz SL s kódovým označením R 129 absolvoval světovou výstavní premiéru v březnu 1989 v Ženevě. Vyráběl se dvanáct let.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Palubní deska kultovního stuttgartského kupé se v základní architektuře s žádnou generací nezměnila, startuje se vždy levačkou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Přední sedačky modelu 911 jasně definují sportovní poslání vozu, navíc jsou však ukázkově pohodlné i na dlouhých cestách|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Tenhle pohled je pro spoustu automobilových příznivců jeden z nejkrásnějších na světě. Nestárnoucí Porsche 911 navíc stejně úžasně i jezdí.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Zavazadelník Porsche 911 najdeme vždy pod přední kapotou, vzhledem k malému prostoru potěší skvělé uspořádání|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Kapalinou chlazený boxer zdvihového objemu 3,8 litru pod zadní kapotou představuje s přehledem nejrychlejší motor v našem srovnání|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Největší atrakci pro ostatní účastníky provozu představuje výklopné zadní křídlo, ukrývající ve spodním rámu dokonce i přídavné brzdové světlo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Porsche 911 Carrera S|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Milan Veselý
Ze všech generací Porsche 911 se nejvíce dařilo řadě 997, jíž vzniklo 215 092 kusů. Milionté Porsche 911 se zrodilo v květnu 2017.|
Zdroj: Porsche