Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S
Předlouhá příď Mercedesu SL od počátku produkce počítala nejen s pětilitrovými osmiválci, ale dokonce i dvanáctiválcem minimálně o šestilitrovém objemu. Vrcholným agregátem BMW 3 Coupé převážně čtyřválcového se stal právě šestiválec o objemu 3,2 litru v modelu M3. Zadní kapota Porsche 911 naproti tomu hostila výhradně ploché šestiválce typu boxer, největší z nich se chlubil dokonce kubaturou 4,0 litru.
BMW M3, Mercedes-Benz SL 55 AMG a Porsche 911 Carrera S
Mercedes-Benz SL generace R 129, BMW řady 3 vydání E36 a Porsche 911 pokolení 997 ze silnic dodnes důvěrně známe. Jenže tyhle tři kousky v křiklavých barvách karoserie z let 2001, 1996 a 2007 představují unikátní investiční perly.
66 Fotogalerie

Klasické německé klenoty: Všechny barvy zlata

Lukáš Prejzek

Časté pořekadlo o tom, že ta nejlepší auta na světě už byla dávno vyrobena, jsme si na sklonku léta ověřili znovu, tentokrát v okolí Dolních Břežan a Jesenice u Prahy. Ačkoliv jejich karoserie důvěrně zná každý, pod kapotami všech tří německých skvostů s pohonem zadních kol se skrývají skutečné poklady.

Za současné, děsivé inflace se ze všech stran ozývají zaručené a spolehlivé rady, do čeho investovat. Za jeden z nejatraktivnějších způsobů uložení peněz přitom považujeme pořízení legendárního a nestárnoucího sportovně-luxusního vozu. Vždyť kterého opravdového automobilového fajnšmekra by nelákala představa vlastnictví modelu, po němž za produkční éry toužil celý svět a jenž se dodnes těší pověsti kultovního sběratelského stroje, na který se pomalu vypisují pořadníky?

Mercedes-Benz SL v nejkrásnější generaci R 129 představuje auto snů. Během dvanácti let výroby se představil v mnoha sériových specifikacích od šestiválcové SL 280 až po dvanáctiválec SL 600. Největší poklad celé řady však představuje osmiválcová verze SL 55 AMG, jež se nikdy nedostala do oficiálního ceníku. Automobilka ji v letech 1999 až 2001 nabízela individuálně jednotlivým bohatým zákazníkům. Zmíněná varianta tak byla obrovskou kusovou raritou už v době produkce, natož dnes.

Porsche 911 je v kterékoliv podobě silnou legendou, za jejímž volantem si musíte zvykat na neustálé fotografování kolemjdoucími a hloučky lidí u auta po každém zastavení. Podle nás to slavnému kupé 911 v poslední době nejvíce slušelo v generaci 997, vyráběné od roku 2006, kdy se zbavilo světlometů prapodivného tvaru inspirovaného prvním boxsterem. Kulatými reflektory i rozměrnými blikači v nárazníku tehdy začalo působit jako přitažlivá retrovzpomínka na své dávné předchůdce. Verze Carrera S přitom představuje nejlepší volbu pro skutečného gurmeta: atmosférický boxer o objemu 3,8 litru, výkon 261 kilowattů a pohon zadních kol.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!