To se provádí studenou směsí, která z dálky připomíná kaviár. Výplň se pak ručně zhutní.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Díra po odebraném vzorku se musí opět zadělat.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Tento vzorek poputuje do laboratoře, kde se bude zjišťovat obsah nebezpečných látek a celkové složení jak betonového podkladu, tak samotného asfaltu|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Vyvrtané vzorky z asfaltové silnice vypadají na první pohled jako tlačenka, takže se v žargonu silničářů taky tlačenkou nazývají. Ke každé takové pochutině je místo octa, cibule a chlebu papírová průvodka s informacemi o místě a datu odběru.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Celá četa včetně techniky přijede třemi auty. Odběry je tak možné absolvovat kdekoliv, kam se dostane dodávka.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Do zkoumaného mostu se udělají tři sondy a odvezou se do laboratoře. Vrtání jednoho otvoru trvá pět minut.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
V laboratoři se zkoumají vzorky nejen ze silnic, ale třeba i beton z mostů či jiných staveb. Tady „zrají“ vzorky z pojezdových drah ruzyňského letiště.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Vidět jednotlivé vrstvy povrchu lze v tomto případě i bez sond. Ale takto silnice vypadat nemá. Snímek pochází z polské strany Orlických hor, z okolí města Mezilesí.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
V lisu se zjišťuje pevnost odebraného materiálu. Vedle lisování se kusy silnice i stříhají. Naměřené hodnoty musí odpovídat očekávanému zatížení komunikace.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Kontrola silnic|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
Úplně nejlepší a nejkvalitnější povrch, který můžeme na území ČR potkat, je povrch ranveje 06/24 na pražském ruzyňském letišti.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík