Kontrola silnic: Vrtáme se v tom

13/19
Zavřít
  • To se provádí studenou směsí, která z dálky připomíná kaviár. Výplň se pak ručně zhutní.
    To se provádí studenou směsí, která z dálky připomíná kaviár. Výplň se pak ručně zhutní.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Díra po odebraném vzorku se musí opět zadělat.
    Díra po odebraném vzorku se musí opět zadělat.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Tento vzorek poputuje do laboratoře, kde se bude zjišťovat obsah nebezpečných látek a celkové složení jak betonového podkladu, tak samotného asfaltu
    Tento vzorek poputuje do laboratoře, kde se bude zjišťovat obsah nebezpečných látek a celkové složení jak betonového podkladu, tak samotného asfaltu| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Vyvrtané vzorky z asfaltové silnice vypadají na první pohled jako tlačenka, takže se v žargonu silničářů taky tlačenkou nazývají. Ke každé takové pochutině je místo octa, cibule a chlebu papírová průvodka s informacemi o místě a datu odběru.
    Vyvrtané vzorky z asfaltové silnice vypadají na první pohled jako tlačenka, takže se v žargonu silničářů taky tlačenkou nazývají. Ke každé takové pochutině je místo octa, cibule a chlebu papírová průvodka s informacemi o místě a datu odběru.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Celá četa včetně techniky přijede třemi auty. Odběry je tak možné absolvovat kdekoliv, kam se dostane dodávka.
    Celá četa včetně techniky přijede třemi auty. Odběry je tak možné absolvovat kdekoliv, kam se dostane dodávka.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.
    Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.
    Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Do zkoumaného mostu se udělají tři sondy a odvezou se do laboratoře. Vrtání jednoho otvoru trvá pět minut.
    Do zkoumaného mostu se udělají tři sondy a odvezou se do laboratoře. Vrtání jednoho otvoru trvá pět minut.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • V laboratoři se zkoumají vzorky nejen ze silnic, ale třeba i beton z mostů či jiných staveb. Tady „zrají“ vzorky z pojezdových drah ruzyňského letiště.
    V laboratoři se zkoumají vzorky nejen ze silnic, ale třeba i beton z mostů či jiných staveb. Tady „zrají“ vzorky z pojezdových drah ruzyňského letiště.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Vidět jednotlivé vrstvy povrchu lze v tomto případě i bez sond. Ale takto silnice vypadat nemá. Snímek pochází z polské strany Orlických hor, z okolí města Mezilesí.
    Vidět jednotlivé vrstvy povrchu lze v tomto případě i bez sond. Ale takto silnice vypadat nemá. Snímek pochází z polské strany Orlických hor, z okolí města Mezilesí.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • V lisu se zjišťuje pevnost odebraného materiálu. Vedle lisování se kusy silnice i stříhají. Naměřené hodnoty musí odpovídat očekávanému zatížení komunikace.
    V lisu se zjišťuje pevnost odebraného materiálu. Vedle lisování se kusy silnice i stříhají. Naměřené hodnoty musí odpovídat očekávanému zatížení komunikace.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Úplně nejlepší a nejkvalitnější povrch, který můžeme na území ČR potkat, je povrch ranveje 06/24 na pražském ruzyňském letišti.
    Úplně nejlepší a nejkvalitnější povrch, který můžeme na území ČR potkat, je povrch ranveje 06/24 na pražském ruzyňském letišti.| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
  • Kontrola silnic
    Kontrola silnic| Zdroj: Svět motorů/Martin Karlík
To se provádí studenou směsí, která z dálky připomíná kaviár. Výplň se pak ručně zhutní.
Kontrola silnic
Díra po odebraném vzorku se musí opět zadělat.
Kontrola silnic
Kontrola silnic
Tento vzorek poputuje do laboratoře, kde se bude zjišťovat obsah nebezpečných látek a celkové složení jak betonového podkladu, tak samotného asfaltu
Vyvrtané vzorky z asfaltové silnice vypadají na první pohled jako tlačenka, takže se v žargonu silničářů taky tlačenkou nazývají. Ke každé takové pochutině je místo octa, cibule a chlebu papírová průvodka s informacemi o místě a datu odběru.
Celá četa včetně techniky přijede třemi auty. Odběry je tak možné absolvovat kdekoliv, kam se dostane dodávka.
Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.
Na Balkáně, na jihu Rakouska, v částech Itálie nebo Německa je asfalt mnohem světlejší než u nás. Je v něm místo žuly víc vápence. Ten bohužel i víc klouže.
Do zkoumaného mostu se udělají tři sondy a odvezou se do laboratoře. Vrtání jednoho otvoru trvá pět minut.
V laboratoři se zkoumají vzorky nejen ze silnic, ale třeba i beton z mostů či jiných staveb. Tady „zrají“ vzorky z pojezdových drah ruzyňského letiště.
Kontrola silnic
Kontrola silnic
Vidět jednotlivé vrstvy povrchu lze v tomto případě i bez sond. Ale takto silnice vypadat nemá. Snímek pochází z polské strany Orlických hor, z okolí města Mezilesí.
V lisu se zjišťuje pevnost odebraného materiálu. Vedle lisování se kusy silnice i stříhají. Naměřené hodnoty musí odpovídat očekávanému zatížení komunikace.
Kontrola silnic
Úplně nejlepší a nejkvalitnější povrch, který můžeme na území ČR potkat, je povrch ranveje 06/24 na pražském ruzyňském letišti.
Kontrola silnic