Škoda Octavia II (2004 – 2010)|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.9 TDI-PD/77 kW BXE|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 TDI-PD/103 kW BKD|
Zdroj: Svět motorů
Za emisně problematické platí též motory 1.5 a 1.6 CRDi Euro 4 bez DPF.|
Zdroj: Svět motorů
V roce 2016 jsme s takovým vozem splnili limit kouřivosti s obrovskou rezervou.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz totiž celých svých 327 000 km najel na Vervu Diesel. Běžná realita bývá horší.|
Zdroj: Svět motorů
Starší kopie ze systému ElsaPro Škody Auto s udávaným odlišným součinitelem absorpce pro novější BKD|
Zdroj: Svět motorů
Protokol zaslaný ze STK v Trutnově ukazuje, že i Octavie TDI s motorem BKD mohou mít velmi nízkou kouřivost. Tato 0,565.|
Zdroj: Svět motorů
Problémem TDI-PD je omezená zpětná vazba, kdy řídicí jednotka o špatné funkci řady komponent neví. Zde měření vstřikovačů.|
Zdroj: Svět motorů
Stanice měření emisí mají kontrolovat obce s rozšířenou působností|
Zdroj: Svět motorů
Též v roce 2016 jsme dělali reportáž o Volkswagenu Golf Variant z roku 2009, který měl pod kapotou právě motor TDI.|
Zdroj: Svět motorů
Byť auto mělo najeto jen 100 000 km a žádný servis nedokázal bez drahých demontáží a fyzických testů odhalit závadu, tak ani po preventivní výměně EGR se nám jeho kouřivost nedařilo srazit pod 1,35 m-1.|
Zdroj: Svět motorů
Při testech ojetin se běžně setkáváme s vozy, které zjevně a výrazně kouří, a přitom mají čerstvou STK (a tedy i emisní měření)|
Zdroj: Svět motorů
Technici kontroly emisí jsou často popotahováni kvůli dodatečně doplněným tzv. otevřeným filtrům. S nimi bude veselo i při kontrolách na silnici. Pokud nemají možnost spálit saze, začnou je takto vyhazovat a naměří se zcela šílená hodnota.|
Zdroj: Svět motorů
Když si kupujete diesel bez DPF, nechte si rozhodně změřit kouřivost.|
Zdroj: Svět motorů
Tuto službu nabídne řada lepších autoservisů, z nichž mnohé provozují stanici SME.|
Zdroj: Svět motorů
Majitelé dieselů trpí jejich vyhnáním do přeběhových otáček. Je to však nutné.|
Zdroj: Svět motorů
Pro preventivní měření není potřeba, aby šlo o registrovanou stanici – opacimetr mají například dobré servisy dieselových vstřikování, aby poznaly, zda opravují kvalitně.|
Zdroj: Svět motorů
Hodnota součinitele absorpce musí být u novějších aut uvedena na štítku|
Zdroj: Svět motorů
Pokud dlouho jezdíte s netěsným ventilem EGR, ucpete si sazemi sání|
Zdroj: Svět motorů
Ventil EGR vpouští do sání výfukové plyny pro snížení emisí NOx.|
Zdroj: Svět motorů
Čištění chemickými rozpouštědly často odolává.|
Zdroj: Svět motorů
Nezbývá než karbon „vydlabat“.|
Zdroj: Svět motorů
Měření emisí je podmínkou, aby auto prošlo přes STK. Proto motoristé oba pojmy často neodlišují.|
Zdroj: Svět motorů
Platilo a platí, že dieselový vstřikovač by po 100 000 km chtěl novou trysku. U TDI-PD to znamená 4x 6000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Zatímco nálepka o měření emisí je minulostí, tak tu z STK si auta vzadu stále vozí|
Zdroj: Svět motorů
Pokud čtete o zpřísňování emisních limitů, například Euro 6 či Euro 7, tak vašich starých aut se to týkat určitě nebude. Těžkou hlavu z nich mají výrobci automobilů.|
Zdroj: Svět motorů