Kouřivost dieselových motorů: Jak jsem bojoval na ministerstvu za stará TDI

6/28
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia II (2004 – 2010)
    Škoda Octavia II (2004 – 2010)| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.9 TDI-PD/77 kW BXE
    Motor 1.9 TDI-PD/77 kW BXE| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 TDI-PD/103 kW BKD
    Motor 2.0 TDI-PD/103 kW BKD| Zdroj: Svět motorů
  • Za emisně problematické platí též motory 1.5 a 1.6 CRDi Euro 4 bez DPF.
    Za emisně problematické platí též motory 1.5 a 1.6 CRDi Euro 4 bez DPF.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2016 jsme s takovým vozem splnili limit kouřivosti s obrovskou rezervou.
    V roce 2016 jsme s takovým vozem splnili limit kouřivosti s obrovskou rezervou.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz totiž celých svých 327 000 km najel na Vervu Diesel. Běžná realita bývá horší.
    Vůz totiž celých svých 327 000 km najel na Vervu Diesel. Běžná realita bývá horší.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší kopie ze systému ElsaPro Škody Auto s udávaným odlišným součinitelem absorpce pro novější BKD
    Starší kopie ze systému ElsaPro Škody Auto s udávaným odlišným součinitelem absorpce pro novější BKD| Zdroj: Svět motorů
  • Protokol zaslaný ze STK v Trutnově ukazuje, že i Octavie TDI s motorem BKD mohou mít velmi nízkou kouřivost. Tato 0,565.
    Protokol zaslaný ze STK v Trutnově ukazuje, že i Octavie TDI s motorem BKD mohou mít velmi nízkou kouřivost. Tato 0,565.| Zdroj: Svět motorů
  • Problémem TDI-PD je omezená zpětná vazba, kdy řídicí jednotka o špatné funkci řady komponent neví. Zde měření vstřikovačů.
    Problémem TDI-PD je omezená zpětná vazba, kdy řídicí jednotka o špatné funkci řady komponent neví. Zde měření vstřikovačů.| Zdroj: Svět motorů
  • Stanice měření emisí mají kontrolovat obce s rozšířenou působností
    Stanice měření emisí mají kontrolovat obce s rozšířenou působností| Zdroj: Svět motorů
  • Též v roce 2016 jsme dělali reportáž o Volkswagenu Golf Variant z roku 2009, který měl pod kapotou právě motor TDI.
    Též v roce 2016 jsme dělali reportáž o Volkswagenu Golf Variant z roku 2009, který měl pod kapotou právě motor TDI.| Zdroj: Svět motorů
  • Byť auto mělo najeto jen 100 000 km a žádný servis nedokázal bez drahých demontáží a fyzických testů odhalit závadu, tak ani po preventivní výměně EGR se nám jeho kouřivost nedařilo srazit pod 1,35 m-1.
    Byť auto mělo najeto jen 100 000 km a žádný servis nedokázal bez drahých demontáží a fyzických testů odhalit závadu, tak ani po preventivní výměně EGR se nám jeho kouřivost nedařilo srazit pod 1,35 m-1.| Zdroj: Svět motorů
  • Při testech ojetin se běžně setkáváme s vozy, které zjevně a výrazně kouří, a přitom mají čerstvou STK (a tedy i emisní měření)
    Při testech ojetin se běžně setkáváme s vozy, které zjevně a výrazně kouří, a přitom mají čerstvou STK (a tedy i emisní měření)| Zdroj: Svět motorů
  • Technici kontroly emisí jsou často popotahováni kvůli dodatečně doplněným tzv. otevřeným filtrům. S nimi bude veselo i při kontrolách na silnici. Pokud nemají možnost spálit saze, začnou je takto vyhazovat a naměří se zcela šílená hodnota.
    Technici kontroly emisí jsou často popotahováni kvůli dodatečně doplněným tzv. otevřeným filtrům. S nimi bude veselo i při kontrolách na silnici. Pokud nemají možnost spálit saze, začnou je takto vyhazovat a naměří se zcela šílená hodnota.| Zdroj: Svět motorů
  • Když si kupujete diesel bez DPF, nechte si rozhodně změřit kouřivost.
    Když si kupujete diesel bez DPF, nechte si rozhodně změřit kouřivost.| Zdroj: Svět motorů
  • Tuto službu nabídne řada lepších autoservisů, z nichž mnohé provozují stanici SME.
    Tuto službu nabídne řada lepších autoservisů, z nichž mnohé provozují stanici SME.| Zdroj: Svět motorů
  • Majitelé dieselů trpí jejich vyhnáním do přeběhových otáček. Je to však nutné.
    Majitelé dieselů trpí jejich vyhnáním do přeběhových otáček. Je to však nutné.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro preventivní měření není potřeba, aby šlo o registrovanou stanici – opacimetr mají například dobré servisy dieselových vstřikování, aby poznaly, zda opravují kvalitně.
    Pro preventivní měření není potřeba, aby šlo o registrovanou stanici – opacimetr mají například dobré servisy dieselových vstřikování, aby poznaly, zda opravují kvalitně.| Zdroj: Svět motorů
  • Hodnota součinitele absorpce musí být u novějších aut uvedena na štítku
    Hodnota součinitele absorpce musí být u novějších aut uvedena na štítku| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud dlouho jezdíte s netěsným ventilem EGR, ucpete si sazemi sání
    Pokud dlouho jezdíte s netěsným ventilem EGR, ucpete si sazemi sání| Zdroj: Svět motorů
  • Ventil EGR vpouští do sání výfukové plyny pro snížení emisí NOx.
    Ventil EGR vpouští do sání výfukové plyny pro snížení emisí NOx.| Zdroj: Svět motorů
  • Čištění chemickými rozpouštědly často odolává.
    Čištění chemickými rozpouštědly často odolává.| Zdroj: Svět motorů
  • Nezbývá než karbon „vydlabat“.
    Nezbývá než karbon „vydlabat“.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření emisí je podmínkou, aby auto prošlo přes STK. Proto motoristé oba pojmy často neodlišují.
    Měření emisí je podmínkou, aby auto prošlo přes STK. Proto motoristé oba pojmy často neodlišují.| Zdroj: Svět motorů
  • Platilo a platí, že dieselový vstřikovač by po 100 000 km chtěl novou trysku. U TDI-PD to znamená 4x 6000 Kč.
    Platilo a platí, že dieselový vstřikovač by po 100 000 km chtěl novou trysku. U TDI-PD to znamená 4x 6000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Zatímco nálepka o měření emisí je minulostí, tak tu z STK si auta vzadu stále vozí
    Zatímco nálepka o měření emisí je minulostí, tak tu z STK si auta vzadu stále vozí| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud čtete o zpřísňování emisních limitů, například Euro 6 či Euro 7, tak vašich starých aut se to týkat určitě nebude. Těžkou hlavu z nich mají výrobci automobilů.
    Pokud čtete o zpřísňování emisních limitů, například Euro 6 či Euro 7, tak vašich starých aut se to týkat určitě nebude. Těžkou hlavu z nich mají výrobci automobilů.| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Škoda Octavia II (2004 – 2010)
Motor 1.9 TDI-PD/77 kW BXE
Motor 2.0 TDI-PD/103 kW BKD
Za emisně problematické platí též motory 1.5 a 1.6 CRDi Euro 4 bez DPF.
V roce 2016 jsme s takovým vozem splnili limit kouřivosti s obrovskou rezervou.
Vůz totiž celých svých 327 000 km najel na Vervu Diesel. Běžná realita bývá horší.
Starší kopie ze systému ElsaPro Škody Auto s udávaným odlišným součinitelem absorpce pro novější BKD
Protokol zaslaný ze STK v Trutnově ukazuje, že i Octavie TDI s motorem BKD mohou mít velmi nízkou kouřivost. Tato 0,565.
Problémem TDI-PD je omezená zpětná vazba, kdy řídicí jednotka o špatné funkci řady komponent neví. Zde měření vstřikovačů.
Stanice měření emisí mají kontrolovat obce s rozšířenou působností
Též v roce 2016 jsme dělali reportáž o Volkswagenu Golf Variant z roku 2009, který měl pod kapotou právě motor TDI.
Byť auto mělo najeto jen 100 000 km a žádný servis nedokázal bez drahých demontáží a fyzických testů odhalit závadu, tak ani po preventivní výměně EGR se nám jeho kouřivost nedařilo srazit pod 1,35 m-1.
Při testech ojetin se běžně setkáváme s vozy, které zjevně a výrazně kouří, a přitom mají čerstvou STK (a tedy i emisní měření)
Technici kontroly emisí jsou často popotahováni kvůli dodatečně doplněným tzv. otevřeným filtrům. S nimi bude veselo i při kontrolách na silnici. Pokud nemají možnost spálit saze, začnou je takto vyhazovat a naměří se zcela šílená hodnota.
Když si kupujete diesel bez DPF, nechte si rozhodně změřit kouřivost.
Tuto službu nabídne řada lepších autoservisů, z nichž mnohé provozují stanici SME.
Majitelé dieselů trpí jejich vyhnáním do přeběhových otáček. Je to však nutné.
Pro preventivní měření není potřeba, aby šlo o registrovanou stanici – opacimetr mají například dobré servisy dieselových vstřikování, aby poznaly, zda opravují kvalitně.
Hodnota součinitele absorpce musí být u novějších aut uvedena na štítku
Pokud dlouho jezdíte s netěsným ventilem EGR, ucpete si sazemi sání
Ventil EGR vpouští do sání výfukové plyny pro snížení emisí NOx.
Čištění chemickými rozpouštědly často odolává.
Nezbývá než karbon „vydlabat“.
Měření emisí je podmínkou, aby auto prošlo přes STK. Proto motoristé oba pojmy často neodlišují.
Platilo a platí, že dieselový vstřikovač by po 100 000 km chtěl novou trysku. U TDI-PD to znamená 4x 6000 Kč.
Zatímco nálepka o měření emisí je minulostí, tak tu z STK si auta vzadu stále vozí
Pokud čtete o zpřísňování emisních limitů, například Euro 6 či Euro 7, tak vašich starých aut se to týkat určitě nebude. Těžkou hlavu z nich mají výrobci automobilů.