Lanchester Sprite (1954–1955): Ani skřítek s automatem neoddálil zánik značky

1/11
Přehled fotografií
Zavřít
  • Prototyp Lanchester Sprite Mark II se šesti bočními okny byl o 100 mm delší a o 50 mm širší než Mark I.
    Prototyp Lanchester Sprite Mark II se šesti bočními okny byl o 100 mm delší a o 50 mm širší než Mark I.| Zdroj: Karel Haas
  • V polovině roku 1954 byly hotové tři prototypy Lancasteru Sprite, označované jako Mark I.
    V polovině roku 1954 byly hotové tři prototypy Lancasteru Sprite, označované jako Mark I.| Zdroj: Karel Haas
  • Lanchester Sprite Mark I se odlišoval od ostatních modelů této značky samonosnou karoserií.
    Lanchester Sprite Mark I se odlišoval od ostatních modelů této značky samonosnou karoserií.| Zdroj: jaguarheritage.com
  • Sprite Mark I měl sníženou hmotnost použitím slitiny lehkých kovů při výrobě kapoty, dveří a víka zavazadlového prostoru.
    Sprite Mark I měl sníženou hmotnost použitím slitiny lehkých kovů při výrobě kapoty, dveří a víka zavazadlového prostoru.| Zdroj: automobile-catalog.com
  • Lanchester Sprite Mark I měl moderní pontonovou karoserií připomínající Morris Oxford.
    Lanchester Sprite Mark I měl moderní pontonovou karoserií připomínající Morris Oxford.| Zdroj: facebook.com
  • Lanchester Sprite Mark II měl stejnou karoserii s modelem Daimler Conquest.
    Lanchester Sprite Mark II měl stejnou karoserii s modelem Daimler Conquest.| Zdroj: Karel Haas
  • Přední blatníky sedanu Sprite Mark II ještě vystupovaly z boků. Zadní blatníky byly jen naznačeny prolisem.
    Přední blatníky sedanu Sprite Mark II ještě vystupovaly z boků. Zadní blatníky byly jen naznačeny prolisem.| Zdroj: carakoom.com
  • Čtyřdveřový Sprite Mark II měl klasickou masku chladiče se svislým mřížováním.
    Čtyřdveřový Sprite Mark II měl klasickou masku chladiče se svislým mřížováním.| Zdroj: carakoom.com
  • V reklamních materiálech se zdůrazňovala automatická převodovka.
    V reklamních materiálech se zdůrazňovala automatická převodovka.| Zdroj: Twitter
  • V chladném britském počasí se často používala dečka na mřížce chladiče.
    V chladném britském počasí se často používala dečka na mřížce chladiče.| Zdroj: breakoutcards.co.uk
  • Sprite Mark II měl vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru a sahajícím až k zadnímu nárazníku (na obrázku je podobný Lanchester Fourteen).
    Sprite Mark II měl vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru a sahajícím až k zadnímu nárazníku (na obrázku je podobný Lanchester Fourteen).| Zdroj: breakoutcards.co.uk
Prototyp Lanchester Sprite Mark II se šesti bočními okny byl o 100 mm delší a o 50 mm širší než Mark I.
V polovině roku 1954 byly hotové tři prototypy Lancasteru Sprite, označované jako Mark I.
Lanchester Sprite Mark I se odlišoval od ostatních modelů této značky samonosnou karoserií.
Sprite Mark I měl sníženou hmotnost použitím slitiny lehkých kovů při výrobě kapoty, dveří a víka zavazadlového prostoru.
Lanchester Sprite Mark I měl moderní pontonovou karoserií připomínající Morris Oxford.
Lanchester Sprite Mark II měl stejnou karoserii s modelem Daimler Conquest.
Přední blatníky sedanu Sprite Mark II ještě vystupovaly z boků. Zadní blatníky byly jen naznačeny prolisem.
Čtyřdveřový Sprite Mark II měl klasickou masku chladiče se svislým mřížováním.
V reklamních materiálech se zdůrazňovala automatická převodovka.
V chladném britském počasí se často používala dečka na mřížce chladiče.
Sprite Mark II měl vzadu poměrně velký zavazadlový prostor s víkem otevíraným nahoru a sahajícím až k zadnímu nárazníku (na obrázku je podobný Lanchester Fourteen).