Lancia Gamma (1976–1984): Krásný design, ale zlobivé motory

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Příď zdobila široká maska chladiče, do které byly po stranách vloženy dvojité světlomety.
    Příď zdobila široká maska chladiče, do které byly po stranách vloženy dvojité světlomety.| Zdroj: Top Gear
  • Čtyřdveřový sedan Lancia Gamma Berlina měl jednoduchou elegantní karoserii se šesti bočními okny a splývavou zádí.
    Čtyřdveřový sedan Lancia Gamma Berlina měl jednoduchou elegantní karoserii se šesti bočními okny a splývavou zádí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Typické pro sedan Lancia Gamma byly zadní trojúhelníkové střešní sloupky s větracími mřížkami za třetími bočními okny.
    Typické pro sedan Lancia Gamma byly zadní trojúhelníkové střešní sloupky s větracími mřížkami za třetími bočními okny.| Zdroj: Top Gear
  • V ostře useknuté zádi byly v rozích umístěny trojúhelníkové sdružené svítilny.
    V ostře useknuté zádi byly v rozích umístěny trojúhelníkové sdružené svítilny.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Gamma měla nezávislé zavěšení všech kol. Přední kola měla vzpěry MacPherson s pérováním vinutými pružinami. Vzadu měla Gamma víceprvkové zavěšení.
    Gamma měla nezávislé zavěšení všech kol. Přední kola měla vzpěry MacPherson s pérováním vinutými pružinami. Vzadu měla Gamma víceprvkové zavěšení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Lancia Gamma Berlina měla pevné zadní okno a nahoru otevírané víko kufru s objemem 500 litrů.
    Lancia Gamma Berlina měla pevné zadní okno a nahoru otevírané víko kufru s objemem 500 litrů.| Zdroj: Autorevue
  • Sedan měl rozvor náprav 2 670 mm a vnější rozměry 4 580 x 1 730 x 1 410 mm (d x š x v).
    Sedan měl rozvor náprav 2 670 mm a vnější rozměry 4 580 x 1 730 x 1 410 mm (d x š x v).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Lancia Gamma se od sedanu lišilo hlavně tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí a o něco menšími rozměry.
    Kupé Lancia Gamma se od sedanu lišilo hlavně tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí a o něco menšími rozměry.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na bocích mělo kupé široké prolisy, do kterých byly vloženy černé lišty.
    Na bocích mělo kupé široké prolisy, do kterých byly vloženy černé lišty.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Lancia Gamma mělo před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr.
    Kupé Lancia Gamma mělo před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1977 představil Pininfarina koncept Gamma Spider, což byla otevřená verze kupé s odnímatelnými panely střechy a ochranným obloukem za zadními sedadly.
    V roce 1977 představil Pininfarina koncept Gamma Spider, což byla otevřená verze kupé s odnímatelnými panely střechy a ochranným obloukem za zadními sedadly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V roce 1978 postavila karosárna Italdesign koncept pětidveřového MPV Giugiaro Megagamma.
    V roce 1978 postavila karosárna Italdesign koncept pětidveřového MPV Giugiaro Megagamma.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Zhruba uprostřed svého výrobního cyklu prošel sedan a kupé Gamma modernizací, při které dostaly novou dělenou masku chladiče.
    Zhruba uprostřed svého výrobního cyklu prošel sedan a kupé Gamma modernizací, při které dostaly novou dělenou masku chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Lancia Gamma 2. série s novou maskou chladiče a dvoulitrovým motorem s výkonem 115 koní.
    Kupé Lancia Gamma 2. série s novou maskou chladiče a dvoulitrovým motorem s výkonem 115 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Gamma 2000 2. série mělo i vzadu trojúhelníkový znak Lancie.
    Kupé Gamma 2000 2. série mělo i vzadu trojúhelníkový znak Lancie.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Návštěvníci pařížského autosalonu v roce 1980 mohli obdivovat studii sedanu Pininfarina Gamma Scala, vycházejícího z kupé Gamma.
    Návštěvníci pařížského autosalonu v roce 1980 mohli obdivovat studii sedanu Pininfarina Gamma Scala, vycházejícího z kupé Gamma.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Toto zachovalé kupé Lancia Gamma 2500 z roku 1982 se dalo ve Švýcarsku koupit za 12 tisíc švýcarských Franků.
    Toto zachovalé kupé Lancia Gamma 2500 z roku 1982 se dalo ve Švýcarsku koupit za 12 tisíc švýcarských Franků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Koncept třídveřového „shooting brake“ Lancia Gamma Olgiata měl mimořádně dlouhá boční okna.
    Koncept třídveřového „shooting brake“ Lancia Gamma Olgiata měl mimořádně dlouhá boční okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pininfarinův koncept Olgiata měl nad zadním oknem malý spoiler.
    Pininfarinův koncept Olgiata měl nad zadním oknem malý spoiler.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Proslýchá se, že plně elektrický model, plánovaný pro modelový rok 2026, bude mít znovu název Gamma.
    Proslýchá se, že plně elektrický model, plánovaný pro modelový rok 2026, bude mít znovu název Gamma.| Zdroj: Carscoops
Příď zdobila široká maska chladiče, do které byly po stranách vloženy dvojité světlomety.
Čtyřdveřový sedan Lancia Gamma Berlina měl jednoduchou elegantní karoserii se šesti bočními okny a splývavou zádí.
Typické pro sedan Lancia Gamma byly zadní trojúhelníkové střešní sloupky s větracími mřížkami za třetími bočními okny.
V ostře useknuté zádi byly v rozích umístěny trojúhelníkové sdružené svítilny.
Gamma měla nezávislé zavěšení všech kol. Přední kola měla vzpěry MacPherson s pérováním vinutými pružinami. Vzadu měla Gamma víceprvkové zavěšení.
Lancia Gamma Berlina měla pevné zadní okno a nahoru otevírané víko kufru s objemem 500 litrů.
Sedan měl rozvor náprav 2 670 mm a vnější rozměry 4 580 x 1 730 x 1 410 mm (d x š x v).
Kupé Lancia Gamma se od sedanu lišilo hlavně tříprostorovou karoserií se stupňovitou zádí a o něco menšími rozměry.
Na bocích mělo kupé široké prolisy, do kterých byly vloženy černé lišty.
Kupé Lancia Gamma mělo před volantem kruhový rychloměr a otáčkoměr.
V roce 1977 představil Pininfarina koncept Gamma Spider, což byla otevřená verze kupé s odnímatelnými panely střechy a ochranným obloukem za zadními sedadly.
V roce 1978 postavila karosárna Italdesign koncept pětidveřového MPV Giugiaro Megagamma.
Zhruba uprostřed svého výrobního cyklu prošel sedan a kupé Gamma modernizací, při které dostaly novou dělenou masku chladiče.
Kupé Lancia Gamma 2. série s novou maskou chladiče a dvoulitrovým motorem s výkonem 115 koní.
Kupé Gamma 2000 2. série mělo i vzadu trojúhelníkový znak Lancie.
Návštěvníci pařížského autosalonu v roce 1980 mohli obdivovat studii sedanu Pininfarina Gamma Scala, vycházejícího z kupé Gamma.
Toto zachovalé kupé Lancia Gamma 2500 z roku 1982 se dalo ve Švýcarsku koupit za 12 tisíc švýcarských Franků.
Koncept třídveřového „shooting brake“ Lancia Gamma Olgiata měl mimořádně dlouhá boční okna.
Pininfarinův koncept Olgiata měl nad zadním oknem malý spoiler.
Proslýchá se, že plně elektrický model, plánovaný pro modelový rok 2026, bude mít znovu název Gamma.