Land Rover Series I: Znáte historii ikonického modelu?
10
/
22
Prohlédnout znovu
Land Rover Series I: Znáte historii ikonického modelu?
Ikonický terénní vůz je poznat už z dálky díky přímočarým tvarům a signifikantní přídi
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Obyčejný plastový volant je vyplněný drátěnými paprsky. Před ním si všimněte snadno přístupného motorku stěrače.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Na nějaké rozmařilosti v interiéru Land Rover již od počátku nebyl. Našli byste zde jen to nejnutnější, co se navíc dá velmi snadno opravit.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Se šestnáctistovkou je Land Rover velmi čilý. Těžko se ale dostane přes 100 km/h.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Vozy vyrobené do roku 1950 mají stálý pohon obou náprav. Terénní radovánky mohou být na denním pořádku.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Krátce po zahájení výroby se stala plátěná střecha standardní výbavou, původně se za ni připlácelo
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Rám vozu je tvořen dvěma podélníky a pěti příčkami. Rámy předprodukční série byly pozinkovány, v sériové výrobě byly stříkány barvou.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Nabídka motoru pod kapotou se v průběhu výroby měnila. Třeba předprodukční kusy měly patnáctistovku.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Benzinový motor o objemu 1,6 litru byl v roce 1951 zvětšen na dvoulitr. Výkon 50 koní mu zůstal.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Tažné zařízení bylo do roku 1950 součástí základní výbavy, poté pouze za příplatek. Ne každý ho totiž chtěl.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
Land Rover Series I
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
První Land Rover si moc nepotrpěl na detaily. Vše se řešilo účelně a jednoduše. Třeba snadný systém otevírání kapoty.
|
Auto Tip Klassik/Vladimír Kadera
První prototyp byl postaven na podvozku jeepu. Jakožto vůz určený pro zemědělce měl volant uprostřed. Původní vůz se nedochoval, dnes existuje pouze replika, která vznikla na počest 60. výročí.
|
Land Rover
První prototyp byl postaven na podvozku jeepu. Jakožto vůz určený pro zemědělce měl volant uprostřed. Původní vůz se nedochoval, dnes existuje pouze replika, která vznikla na počest 60. výročí.
|
Land Rover
Na počest vzniku 1. série byla v roce 2015 namalována silueta vozu za pomocí Land Roverů Defender do písku na stejné pláži, na které Maurice Wilks nakreslil prstem původní vůz. Obrazec byl kilometr široký a 500 metrů vysoký.
|
Land Rover
Zcela původní Land Rover byl k mání i se zadní kabinou s čalouněnými lavicemi, kterou stavěla věhlasná karosárna Tickford.
|
Land Rover
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid