Legendární Návštěvníci slaví 40 let, Lada Niva dokonce ještě o šest více

2/97
Přehled fotografií
Zavřít
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Legendární vůz Lada oslavil 42 výročí svého vzniku, takhle vypadal v seriálu Návštěvníci.
    Legendární vůz Lada oslavil 42 výročí svého vzniku, takhle vypadal v seriálu Návštěvníci.| Zdroj: Mária Rušinová, Robert Klejch
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
    Lada Niva ze seriálu Návštěvníci| Zdroj: Archiv
  • Týden co týden lidi bavily konfrontace čtyř členů výpravy, akademika Richarda (Josef Bláha), technika Karase (Josef Dvořák, 81), lékaře Michala (Jiří D. Novotný, †73) a utajené zoolingvistky Káti (Dagmar Patrasová) s životem v obci Kamenice roku 1984.
    Týden co týden lidi bavily konfrontace čtyř členů výpravy, akademika Richarda (Josef Bláha), technika Karase (Josef Dvořák, 81), lékaře Michala (Jiří D. Novotný, †73) a utajené zoolingvistky Káti (Dagmar Patrasová) s životem v obci Kamenice roku 1984.| Zdroj: Česká televize
  • Dáda Patrasová v seriálu Návštěvníci
    Dáda Patrasová v seriálu Návštěvníci| Zdroj: instagram, archiv
  • Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.
    Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.| Zdroj: Česká televize
  • Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.
    Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.| Zdroj: Česká televize
  • Seriál návštěvníci - Josef Dvořák, Jiří Datel Novotný, Dagmar Patrasová a Josef Bláha
    Seriál návštěvníci - Josef Dvořák, Jiří Datel Novotný, Dagmar Patrasová a Josef Bláha| Zdroj: archiv
  • Dáda Patrasová v Návštěvnících.
    Dáda Patrasová v Návštěvnících.| Zdroj: archiv Blesku
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Předchozí palubní deska se s lety měnila jen málo. Ventilátor topení byl dvoustupňový a nesmírně hlučný.
    Předchozí palubní deska se s lety měnila jen málo. Ventilátor topení byl dvoustupňový a nesmírně hlučný.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • V roce 2020 přišla zásadní inovace – tvarová, materiálová, ale třeba i v hlučnosti topení s moderními kruhovými ovladači.
    V roce 2020 přišla zásadní inovace – tvarová, materiálová, ale třeba i v hlučnosti topení s moderními kruhovými ovladači.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Motory se vstřikováním paliva fungují lépe než staré s karburátorem, mají však i jednu nevýhodu. Sání je níže a snadno si při brodění „cucne“ vodu.
    Motory se vstřikováním paliva fungují lépe než staré s karburátorem, mají však i jednu nevýhodu. Sání je níže a snadno si při brodění „cucne“ vodu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Mechanik Jakub Svoboda z brněnského Cano Caru ukazuje, že u modelů do 2016 je nutné seřizovat vůle předních ložisek. Ale nesmějí se utáhnout moc – pak rychle odejdou.
    Mechanik Jakub Svoboda z brněnského Cano Caru ukazuje, že u modelů do 2016 je nutné seřizovat vůle předních ložisek. Ale nesmějí se utáhnout moc – pak rychle odejdou.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Moderní přístrojový štít s ukazatelem vnější teploty i digitálním voltmetrem přišel už v roce 2009
    Moderní přístrojový štít s ukazatelem vnější teploty i digitálním voltmetrem přišel už v roce 2009| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vůz se startuje na levé straně a imobilizér bývá samostatným přívěskem, který nejdříve musíte přiložit na určené místo
    Vůz se startuje na levé straně a imobilizér bývá samostatným přívěskem, který nejdříve musíte přiložit na určené místo| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ovládání s trojicí pák se za celou historii nezměnilo. Největší řadí převody, prostřední redukci a nejmenší ovládá uzávěrku mezinápravového diferenciálu.
    Ovládání s trojicí pák se za celou historii nezměnilo. Největší řadí převody, prostřední redukci a nejmenší ovládá uzávěrku mezinápravového diferenciálu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pohled na podvozek po demontáži předních krytů ukazuje šikmé vedení kardanů. Než dostaly homokinetické klouby, plynuly z toho vibrace při rychlejší rotaci.
    Pohled na podvozek po demontáži předních krytů ukazuje šikmé vedení kardanů. Než dostaly homokinetické klouby, plynuly z toho vibrace při rychlejší rotaci.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední lichoběžníková náprava s mohutnými spodními trojúhelníkovými rameny je vzorem odolnosti. Kontrolu vyžadují manžety poloos a spojovací tyče řízení.
    Přední lichoběžníková náprava s mohutnými spodními trojúhelníkovými rameny je vzorem odolnosti. Kontrolu vyžadují manžety poloos a spojovací tyče řízení.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
    Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
    Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
    Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pětidveřová verze byla delší rovnou o půl metru. Počátkem tohoto roku definitivně vypadla z nabídky.
    Pětidveřová verze byla delší rovnou o půl metru. Počátkem tohoto roku definitivně vypadla z nabídky.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • V testu vůz jel krásně, akorát ručička teploty stoupala nečekaně vysoko. Občas prý zazlobí čidla spouštění ventilátorů, což je nám Čechům a škodovkářům povědomá závada.
    V testu vůz jel krásně, akorát ručička teploty stoupala nečekaně vysoko. Občas prý zazlobí čidla spouštění ventilátorů, což je nám Čechům a škodovkářům povědomá závada.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výhoda ojeté nivy je, že už trochu vyčichla. Ty nové totiž páchnou plasty způsobem, jaký z evropských aut už léta neznáme. Nevýhodou je chatrný mechanismus sklápění sedaček, který se rád zasekává.
    Výhoda ojeté nivy je, že už trochu vyčichla. Ty nové totiž páchnou plasty způsobem, jaký z evropských aut už léta neznáme. Nevýhodou je chatrný mechanismus sklápění sedaček, který se rád zasekává.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Původní ruské baterky Akom nejsou nic moc. Zde překvapivě jedna stále funguje, ale prodejce ji také pro jistotu vymění.
    Původní ruské baterky Akom nejsou nic moc. Zde překvapivě jedna stále funguje, ale prodejce ji také pro jistotu vymění.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Z velmi špatného plechu jsou kryty předních nadkolí. Kdo se vykašle na jejich výměnu, tomu začne špína létat do kapes v karoserii a pak teprve nastane korozní tanec.
    Z velmi špatného plechu jsou kryty předních nadkolí. Kdo se vykašle na jejich výměnu, tomu začne špína létat do kapes v karoserii a pak teprve nastane korozní tanec.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Originální brzdové destičky z Ruska vyjdou jen na 468 Kč. To je třetina ceny běžné u evropských aut.
    Originální brzdové destičky z Ruska vyjdou jen na 468 Kč. To je třetina ceny běžné u evropských aut.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Kryt pod motorem chrání plechovou olejovou vanu motoru. Na testovaném voze byl namontován „tuningový“, který se nezasekne o nerovnosti v terénu.
    Kryt pod motorem chrání plechovou olejovou vanu motoru. Na testovaném voze byl namontován „tuningový“, který se nezasekne o nerovnosti v terénu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • V nápravách vůle moc nevznikají, v té zadní pak ani objektivně nemají kde. Překvapivé vzhledem ke konstrukčnímu stáří bylo použití vinutých per.
    V nápravách vůle moc nevznikají, v té zadní pak ani objektivně nemají kde. Překvapivé vzhledem ke konstrukčnímu stáří bylo použití vinutých per.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zavazadelník Lady Niva vypadá po letech vždy nevábně. Na žádné estetické čalounění se zde zkrátka nehraje.
    Zavazadelník Lady Niva vypadá po letech vždy nevábně. Na žádné estetické čalounění se zde zkrátka nehraje.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Niva má zajímavý rozměr pneumatik 185/75 R16. Byť jezdí nanejvýš 145 km/h, má v technickém průkazu rychlostní index T (do 190 km/h). Levné pneumatiky z dodávky typu C vás tak nezachrání a budete kupovat speciální terénní obutí minimálně za 3500 Kč. Stav pneumatik tak je hodnotným argumentem při koupi.
    Niva má zajímavý rozměr pneumatik 185/75 R16. Byť jezdí nanejvýš 145 km/h, má v technickém průkazu rychlostní index T (do 190 km/h). Levné pneumatiky z dodávky typu C vás tak nezachrání a budete kupovat speciální terénní obutí minimálně za 3500 Kč. Stav pneumatik tak je hodnotným argumentem při koupi.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lada Niva
    Lada Niva| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Legendární vůz Lada oslavil 42 výročí svého vzniku, takhle vypadal v seriálu Návštěvníci.
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Lada Niva ze seriálu Návštěvníci
Týden co týden lidi bavily konfrontace čtyř členů výpravy, akademika Richarda (Josef Bláha), technika Karase (Josef Dvořák, 81), lékaře Michala (Jiří D. Novotný, †73) a utajené zoolingvistky Káti (Dagmar Patrasová) s životem v obci Kamenice roku 1984.
Dáda Patrasová v seriálu Návštěvníci
Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.
Expedice Adam 84 – Expedice naděje. Čtveřice cestovatelů v čase, vydávají se za geometry.
Seriál návštěvníci - Josef Dvořák, Jiří Datel Novotný, Dagmar Patrasová a Josef Bláha
Dáda Patrasová v Návštěvnících.
Lada Niva
Předchozí palubní deska se s lety měnila jen málo. Ventilátor topení byl dvoustupňový a nesmírně hlučný.
V roce 2020 přišla zásadní inovace – tvarová, materiálová, ale třeba i v hlučnosti topení s moderními kruhovými ovladači.
Motory se vstřikováním paliva fungují lépe než staré s karburátorem, mají však i jednu nevýhodu. Sání je níže a snadno si při brodění „cucne“ vodu.
Mechanik Jakub Svoboda z brněnského Cano Caru ukazuje, že u modelů do 2016 je nutné seřizovat vůle předních ložisek. Ale nesmějí se utáhnout moc – pak rychle odejdou.
Moderní přístrojový štít s ukazatelem vnější teploty i digitálním voltmetrem přišel už v roce 2009
Vůz se startuje na levé straně a imobilizér bývá samostatným přívěskem, který nejdříve musíte přiložit na určené místo
Ovládání s trojicí pák se za celou historii nezměnilo. Největší řadí převody, prostřední redukci a nejmenší ovládá uzávěrku mezinápravového diferenciálu.
Pohled na podvozek po demontáži předních krytů ukazuje šikmé vedení kardanů. Než dostaly homokinetické klouby, plynuly z toho vibrace při rychlejší rotaci.
Přední lichoběžníková náprava s mohutnými spodními trojúhelníkovými rameny je vzorem odolnosti. Kontrolu vyžadují manžety poloos a spojovací tyče řízení.
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.
Pětidveřová verze byla delší rovnou o půl metru. Počátkem tohoto roku definitivně vypadla z nabídky.
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
V testu vůz jel krásně, akorát ručička teploty stoupala nečekaně vysoko. Občas prý zazlobí čidla spouštění ventilátorů, což je nám Čechům a škodovkářům povědomá závada.
Výhoda ojeté nivy je, že už trochu vyčichla. Ty nové totiž páchnou plasty způsobem, jaký z evropských aut už léta neznáme. Nevýhodou je chatrný mechanismus sklápění sedaček, který se rád zasekává.
Původní ruské baterky Akom nejsou nic moc. Zde překvapivě jedna stále funguje, ale prodejce ji také pro jistotu vymění.
Z velmi špatného plechu jsou kryty předních nadkolí. Kdo se vykašle na jejich výměnu, tomu začne špína létat do kapes v karoserii a pak teprve nastane korozní tanec.
Originální brzdové destičky z Ruska vyjdou jen na 468 Kč. To je třetina ceny běžné u evropských aut.
Kryt pod motorem chrání plechovou olejovou vanu motoru. Na testovaném voze byl namontován „tuningový“, který se nezasekne o nerovnosti v terénu.
V nápravách vůle moc nevznikají, v té zadní pak ani objektivně nemají kde. Překvapivé vzhledem ke konstrukčnímu stáří bylo použití vinutých per.
Zavazadelník Lady Niva vypadá po letech vždy nevábně. Na žádné estetické čalounění se zde zkrátka nehraje.
Niva má zajímavý rozměr pneumatik 185/75 R16. Byť jezdí nanejvýš 145 km/h, má v technickém průkazu rychlostní index T (do 190 km/h). Levné pneumatiky z dodávky typu C vás tak nezachrání a budete kupovat speciální terénní obutí minimálně za 3500 Kč. Stav pneumatik tak je hodnotným argumentem při koupi.
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva
Lada Niva