Litrová válka: Jak se navrhuje a měří kufr auta?
2
/
35
Prohlédnout znovu
Litrová válka: Jak se navrhuje a měří kufr auta?
Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.
|
Svět motorů
Renault Megane
|
Svět motorů
Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.
|
Svět motorů
Toyota Aygo
|
Svět motorů
Volkswagen Caddy Maxi
|
Svět motorů
U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku
|
Svět motorů
Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.
|
Svět motorů
Hyundai i10
|
Svět motorů
Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru
|
Svět motorů
Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.
|
Svět motorů
U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.
|
Svět motorů
Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží
|
Svět motorů
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz