Litrová válka: Jak se navrhuje a měří kufr auta?
25
/
35
Prohlédnout znovu
Litrová válka: Jak se navrhuje a měří kufr auta?
Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.
|
Svět motorů
Renault Megane
|
Svět motorů
Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.
|
Svět motorů
Toyota Aygo
|
Svět motorů
Volkswagen Caddy Maxi
|
Svět motorů
U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku
|
Svět motorů
Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.
|
Svět motorů
Hyundai i10
|
Svět motorů
Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru
|
Svět motorů
Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.
|
Svět motorů
U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.
|
Svět motorů
Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží
|
Svět motorů
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní