Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Jak se navrhuje a měří kufr auta|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.|
Zdroj: Svět motorů
Renault Megane|
Zdroj: Svět motorů
Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota Aygo|
Zdroj: Svět motorů
Volkswagen Caddy Maxi|
Zdroj: Svět motorů
U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku|
Zdroj: Svět motorů
Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru|
Zdroj: Svět motorů
Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.|
Zdroj: Svět motorů
U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.|
Zdroj: Svět motorů
Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží|
Zdroj: Svět motorů