Litrová válka: Jak se navrhuje a měří kufr auta?

28/35
Přehled fotografií
Zavřít
  • Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel
    Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.
    Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.
    Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou
    Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky
    Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).
    Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
    Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
    Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.
    Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
    Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
    Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Jak se navrhuje a měří kufr auta
    Jak se navrhuje a měří kufr auta| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
    Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.
    Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Megane
    Renault Megane| Zdroj: Svět motorů
  • Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.
    Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Aygo
    Toyota Aygo| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Caddy Maxi
    Volkswagen Caddy Maxi| Zdroj: Svět motorů
  • U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku
    U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.
    Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i10
    Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru
    Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru| Zdroj: Svět motorů
  • Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.
    Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.| Zdroj: Svět motorů
  • U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.
    U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.| Zdroj: Svět motorů
  • Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží
    Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží| Zdroj: Svět motorů
Metodika VDA dává na výběr, zda chce výrobce měřit po kryt, nebo po horní hranu zadních opěradel
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Cihličce o objemu jeden litr se říká identor. Metodika VDA předepisuje nejen rozměry 200 x 100 x 50 mm, ale také zaoblení hran. V Mladé Boleslavi si nechali vyrobit bílé a zelené plastové bloky s logem.
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Podle normy nesmí být při měření objemu kryt kvádry nadzvedávány, škodováci například od začátku počítají s vůlí. Norma už však neříká, že musí jít roleta po naložení volně odsunout, takže u některých aut může zadrhávat.
Podle normy jsou součástí hlavního objemu V210 i volně přístupné dodatečné objemy V209, například vana pod podlážkou
Do největšího využitelného objemu V214 se sklopenými zadními sedadly se započítává také prostor pod předními sedáky
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Metodika VDA definuje celou řadu objemů. Automobilky nejčastěji uvádějí ten základní (nahoře) a maximální (dole).
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
Ladislav Kraus, vedoucí vývoje vnitřního obložení a zavazadlového prostoru Škoda Auto
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Škoda se rozhodla nemást zákazníky dlouhým seznamem naměřených údajů o objemu kufru v různých konfi guracích. Udává tedy nejžádanější základní a maximální hodnotu a přiznává, o kolik se zmenší například přikoupením rezervy. Třeba nová octavia má pod kobercem 47 litrů.
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
Jak se navrhuje a měří kufr auta
Mít velký kufr je věc jedna, dokázat ho v praxi využít ovšem druhá. Proto se škodovácký tým návrhářů kufru zabývá i praktickými doplňky, které vám usnadní každodenní život. Jde třeba o háčky, držák koloběžky nebo síťový program.
Některé americké automobilky včetně Cadillaku neuvádějí objem podle evropsky porovnatelné normy. Obří objem 2172 litrů udávaný u modelu Escalade je měřený až po strop, při uvažování prostoru hranu opěradel je prostor docela nízký.
Renault Megane
Za druhou řadou v Suzuki Jimny zbývá jen 85 litrů, místo je zde sotva na dva batohy. Jedná o nejmenší kufr na trhu. Po sklopení sedadel se dostanete na 377 litrů.
Toyota Aygo
Volkswagen Caddy Maxi
U vyšší třídy je typická automaticky odjišťovací roletka, která elektricky vyjíždí ve vedení v zadním sloupku
Honda Civic nabízí mezi hatchbacky největší prostor, specialitou je navíc roleta, která se svinuje do boku.
Hyundai i10
Mazda 6 jako jediné kombi umí nabídnout praktickou roletu zaháknutou za víko kufru
Třída E se ve vyšší střední třídě chlubí největším kufrem. V případě plug-in hybridu však baterka v kufru dělá paseku a objem se smrskne z 640 na 480 litrů.
U karoqu si lze vybrat mezi standardní pevnou zadní lavicí a platem v kufru, nebo ze tří samostatných zadních sedadel a rolety, která se zahákne za páté dveře. Speciální je i tom, že je po otevření průhledná, aby bylo vidět za vůz.
Scala má specificky řešené plato, které je dvoudílné a v zadní části se zasouvá do kolejnic, díky čemuž výborně drží