Lotus Esprit S1 a S2 (1975–1982): Společné dílo konstruktéra Chapmana a designéra Giugiara

2/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Lotus Esprit první série, označovaný jako S1 se poprvé ukázal motoristické veřejnosti v říjnu 1975 na pařížském autosalonu a jeho výroba byla v Hethelu zahájena v červnu 1976.
    Lotus Esprit první série, označovaný jako S1 se poprvé ukázal motoristické veřejnosti v říjnu 1975 na pařížském autosalonu a jeho výroba byla v Hethelu zahájena v červnu 1976.| Zdroj: Lotus
  • Při návrhu karoserie Espritu se Giorgetto Giugiaro inspiroval konceptem Maserati Boomerang, který rovněž navrhl.
    Při návrhu karoserie Espritu se Giorgetto Giugiaro inspiroval konceptem Maserati Boomerang, který rovněž navrhl.| Zdroj: Maserati
  • První prototyp Lotusu Esprit měl ještě vyklápěnou celou zadní část karoserie.
    První prototyp Lotusu Esprit měl ještě vyklápěnou celou zadní část karoserie.| Zdroj: Lotus
  • Vývoj Espritu pokračoval stavbou druhého funkčního prototypu, registrovaného jako „IDGG 01“ a známého jako “červený vůz“.
    Vývoj Espritu pokračoval stavbou druhého funkčního prototypu, registrovaného jako „IDGG 01“ a známého jako “červený vůz“.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Lotus Esprit S1 měl sklolaminátovou karoserií klínovitého profilu, navrženou studiem Italdesign.
    Lotus Esprit S1 měl sklolaminátovou karoserií klínovitého profilu, navrženou studiem Italdesign.| Zdroj: Lotus
  • Zadní světla Espritu S1 pocházela z Fiatu X1/9.
    Zadní světla Espritu S1 pocházela z Fiatu X1/9.| Zdroj: topcarrating.com
  • Interiér Lotusu Esprit S1 s extravagantním „tapetováním“.
    Interiér Lotusu Esprit S1 s extravagantním „tapetováním“.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Esprit S1 měl před volantem velký přístrojový panel se zelenými ručkovými přístroji Veglia.
    Esprit S1 měl před volantem velký přístrojový panel se zelenými ručkovými přístroji Veglia.| Zdroj: Twitter
  • Řadový čtyřválec Lotus 907 měl objem 2 litry, ventilový rozvod DOHC a nejvyšší výkon 160 k (118 kW).
    Řadový čtyřválec Lotus 907 měl objem 2 litry, ventilový rozvod DOHC a nejvyšší výkon 160 k (118 kW).| Zdroj: WheelsAge.org
  • Obě nápravy byly odpruženy vinutými pružinami. Esprit S1 měl vpředu i vzadu kotoučové brzdy, přičemž zadní byly umístěny u převodovky.
    Obě nápravy byly odpruženy vinutými pružinami. Esprit S1 měl vpředu i vzadu kotoučové brzdy, přičemž zadní byly umístěny u převodovky.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Lotus Esprit S1 si zahrál ve filmu Špion, který mě miloval z roku 1977. Po ponoření do vody zázračně proměnil v ponorku.
    Lotus Esprit S1 si zahrál ve filmu Špion, který mě miloval z roku 1977. Po ponoření do vody zázračně proměnil v ponorku.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Agent 007 Roger Moore a Barbara Bach pózují před bílým Lotusem Esprit S1.
    Agent 007 Roger Moore a Barbara Bach pózují před bílým Lotusem Esprit S1.| Zdroj: jamesbondlifestyle.com
  • Na počest vítězství Lotusu v mistrovství světa formule 1 v roce 1978 vznikla speciální modelová edice Commemorative.
    Na počest vítězství Lotusu v mistrovství světa formule 1 v roce 1978 vznikla speciální modelová edice Commemorative.| Zdroj: Bring a Trailer
  • Druhá série S2 se začala prodávat v roce 1978. Nejviditelnějšími změnami na karoserii byly vzduchové vstupy za bočními okny a integrovaný přední spoiler.
    Druhá série S2 se začala prodávat v roce 1978. Nejviditelnějšími změnami na karoserii byly vzduchové vstupy za bočními okny a integrovaný přední spoiler.| Zdroj: Lotus
  • Colin Chapman s Espritem S2 a letadlem v barvách sponzora JPS.
    Colin Chapman s Espritem S2 a letadlem v barvách sponzora JPS.| Zdroj: Lotus
  • Lotus Esprit S2 měl zadní světla z Roveru SD1 a 14palcové ráfky Speedline z hliníkové slitiny, navržené designery Lotusu.
    Lotus Esprit S2 měl zadní světla z Roveru SD1 a 14palcové ráfky Speedline z hliníkové slitiny, navržené designery Lotusu.| Zdroj: Lotus
  • Verze S2.2 se vyráběla od května 1980. Objem řadového čtyřválce byl zvětšen na 2,2 litru. Výkon motoru zůstal stejný, ale krouticí moment byl zvýšen na 217 Nm.
    Verze S2.2 se vyráběla od května 1980. Objem řadového čtyřválce byl zvětšen na 2,2 litru. Výkon motoru zůstal stejný, ale krouticí moment byl zvýšen na 217 Nm.| Zdroj: supercars.net
  • Lotus Essex Turbo Esprit z roku 1980 měl karoserii v barvách sponzora týmu Lotus v letech 1979 až 1981.
    Lotus Essex Turbo Esprit z roku 1980 měl karoserii v barvách sponzora týmu Lotus v letech 1979 až 1981.| Zdroj: Lotus
  • Turbo Esprit měl nový přední a zadní spoiler, aerodynamické prahy, žaluzie na zadním okně a větrací otvory před zadními koly.
    Turbo Esprit měl nový přední a zadní spoiler, aerodynamické prahy, žaluzie na zadním okně a větrací otvory před zadními koly.| Zdroj: Lotus
  • Nástupcem Espritu S2 byl Lotus Esprit S3, vyráběný v letech 1982–1988.
    Nástupcem Espritu S2 byl Lotus Esprit S3, vyráběný v letech 1982–1988.| Zdroj: Lotus
Lotus Esprit první série, označovaný jako S1 se poprvé ukázal motoristické veřejnosti v říjnu 1975 na pařížském autosalonu a jeho výroba byla v Hethelu zahájena v červnu 1976.
Při návrhu karoserie Espritu se Giorgetto Giugiaro inspiroval konceptem Maserati Boomerang, který rovněž navrhl.
První prototyp Lotusu Esprit měl ještě vyklápěnou celou zadní část karoserie.
Vývoj Espritu pokračoval stavbou druhého funkčního prototypu, registrovaného jako „IDGG 01“ a známého jako “červený vůz“.
Lotus Esprit S1 měl sklolaminátovou karoserií klínovitého profilu, navrženou studiem Italdesign.
Zadní světla Espritu S1 pocházela z Fiatu X1/9.
Interiér Lotusu Esprit S1 s extravagantním „tapetováním“.
Esprit S1 měl před volantem velký přístrojový panel se zelenými ručkovými přístroji Veglia.
Řadový čtyřválec Lotus 907 měl objem 2 litry, ventilový rozvod DOHC a nejvyšší výkon 160 k (118 kW).
Obě nápravy byly odpruženy vinutými pružinami. Esprit S1 měl vpředu i vzadu kotoučové brzdy, přičemž zadní byly umístěny u převodovky.
Lotus Esprit S1 si zahrál ve filmu Špion, který mě miloval z roku 1977. Po ponoření do vody zázračně proměnil v ponorku.
Agent 007 Roger Moore a Barbara Bach pózují před bílým Lotusem Esprit S1.
Na počest vítězství Lotusu v mistrovství světa formule 1 v roce 1978 vznikla speciální modelová edice Commemorative.
Druhá série S2 se začala prodávat v roce 1978. Nejviditelnějšími změnami na karoserii byly vzduchové vstupy za bočními okny a integrovaný přední spoiler.
Colin Chapman s Espritem S2 a letadlem v barvách sponzora JPS.
Lotus Esprit S2 měl zadní světla z Roveru SD1 a 14palcové ráfky Speedline z hliníkové slitiny, navržené designery Lotusu.
Verze S2.2 se vyráběla od května 1980. Objem řadového čtyřválce byl zvětšen na 2,2 litru. Výkon motoru zůstal stejný, ale krouticí moment byl zvýšen na 217 Nm.
Lotus Essex Turbo Esprit z roku 1980 měl karoserii v barvách sponzora týmu Lotus v letech 1979 až 1981.
Turbo Esprit měl nový přední a zadní spoiler, aerodynamické prahy, žaluzie na zadním okně a větrací otvory před zadními koly.
Nástupcem Espritu S2 byl Lotus Esprit S3, vyráběný v letech 1982–1988.