Lotus Esprit S1 a S2 (1975–1982): Společné dílo konstruktéra Chapmana a designéra Giugiara
10
/
20
Prohlédnout znovu
Lotus Esprit S1 a S2 (1975–1982): Společné dílo konstruktéra Chapmana a designéra Giugiara
Lotus Esprit první série, označovaný jako S1 se poprvé ukázal motoristické veřejnosti v říjnu 1975 na pařížském autosalonu a jeho výroba byla v Hethelu zahájena v červnu 1976.
|
Lotus
Při návrhu karoserie Espritu se Giorgetto Giugiaro inspiroval konceptem Maserati Boomerang, který rovněž navrhl.
|
Maserati
První prototyp Lotusu Esprit měl ještě vyklápěnou celou zadní část karoserie.
|
Lotus
Vývoj Espritu pokračoval stavbou druhého funkčního prototypu, registrovaného jako „IDGG 01“ a známého jako “červený vůz“.
|
WheelsAge.org
Lotus Esprit S1 měl sklolaminátovou karoserií klínovitého profilu, navrženou studiem Italdesign.
|
Lotus
Zadní světla Espritu S1 pocházela z Fiatu X1/9.
|
topcarrating.com
Interiér Lotusu Esprit S1 s extravagantním „tapetováním“.
|
WheelsAge.org
Esprit S1 měl před volantem velký přístrojový panel se zelenými ručkovými přístroji Veglia.
|
Twitter
Řadový čtyřválec Lotus 907 měl objem 2 litry, ventilový rozvod DOHC a nejvyšší výkon 160 k (118 kW).
|
WheelsAge.org
Obě nápravy byly odpruženy vinutými pružinami. Esprit S1 měl vpředu i vzadu kotoučové brzdy, přičemž zadní byly umístěny u převodovky.
|
WheelsAge.org
Lotus Esprit S1 si zahrál ve filmu Špion, který mě miloval z roku 1977. Po ponoření do vody zázračně proměnil v ponorku.
|
WheelsAge.org
Agent 007 Roger Moore a Barbara Bach pózují před bílým Lotusem Esprit S1.
|
jamesbondlifestyle.com
Na počest vítězství Lotusu v mistrovství světa formule 1 v roce 1978 vznikla speciální modelová edice Commemorative.
|
Bring a Trailer
Druhá série S2 se začala prodávat v roce 1978. Nejviditelnějšími změnami na karoserii byly vzduchové vstupy za bočními okny a integrovaný přední spoiler.
|
Lotus
Colin Chapman s Espritem S2 a letadlem v barvách sponzora JPS.
|
Lotus
Lotus Esprit S2 měl zadní světla z Roveru SD1 a 14palcové ráfky Speedline z hliníkové slitiny, navržené designery Lotusu.
|
Lotus
Verze S2.2 se vyráběla od května 1980. Objem řadového čtyřválce byl zvětšen na 2,2 litru. Výkon motoru zůstal stejný, ale krouticí moment byl zvýšen na 217 Nm.
|
supercars.net
Lotus Essex Turbo Esprit z roku 1980 měl karoserii v barvách sponzora týmu Lotus v letech 1979 až 1981.
|
Lotus
Turbo Esprit měl nový přední a zadní spoiler, aerodynamické prahy, žaluzie na zadním okně a větrací otvory před zadními koly.
|
Lotus
Nástupcem Espritu S2 byl Lotus Esprit S3, vyráběný v letech 1982–1988.
|
Lotus
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?