LPG pro moderní vozy: Má plyn budoucnost?

17/54
Přehled fotografií
Zavřít
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Protivností plynových přestaveb je životnost tlakových nádrží omezená na deset let. Tam, kde jsou uloženy v zavazadelníku, k tomu objektivně není moc důvodů a je to spíš tahání peněz z kapes lidí.
    Protivností plynových přestaveb je životnost tlakových nádrží omezená na deset let. Tam, kde jsou uloženy v zavazadelníku, k tomu objektivně není moc důvodů a je to spíš tahání peněz z kapes lidí.| Zdroj: Svět motorů
  • Tam, kde jsou nádrže umístěny pod autem, není povinná výměna po deseti letech žádnou zbytečnou opatrností. Fatálně zrezlé mohou být i podstatně dřív.
    Tam, kde jsou nádrže umístěny pod autem, není povinná výměna po deseti letech žádnou zbytečnou opatrností. Fatálně zrezlé mohou být i podstatně dřív.| Zdroj: Svět motorů
  • Zásadní pokrok ve vývoji plynových pohonů představují elektronicky ovládané a mnohem menší reduktory
    Zásadní pokrok ve vývoji plynových pohonů představují elektronicky ovládané a mnohem menší reduktory| Zdroj: Svět motorů
  • Bohužel plnicí pistole nejsou po celé Evropě jednotné. Kdo by ji chtěl projet celou, bude potřebovat až pět těchto redukcí.
    Bohužel plnicí pistole nejsou po celé Evropě jednotné. Kdo by ji chtěl projet celou, bude potřebovat až pět těchto redukcí.| Zdroj: Svět motorů
  • Ke spolehlivosti plynových přestaveb pomáhají pravidelné revize, zejména jsou-li spojeny s výměnou filtrů
    Ke spolehlivosti plynových přestaveb pomáhají pravidelné revize, zejména jsou-li spojeny s výměnou filtrů| Zdroj: Svět motorů
  • Marek Osvald z Autogas centra plus ukazuje podrobné instrukce, které musí výrobci zařízení připravit ke každému autu. Žádné univerzální postupy dnes neobstojí.
    Marek Osvald z Autogas centra plus ukazuje podrobné instrukce, které musí výrobci zařízení připravit ke každému autu. Žádné univerzální postupy dnes neobstojí.| Zdroj: Svět motorů
  • Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.
    Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Nepřesná indikace hladiny plynu jen čtyřmi diodami a nefunkční palubní počítač, který pořád ukazuje nějaký benzinový ekvivalent plynové spotřeby, jsou nevýhodou individuálně přestavěných aut proti třeba „fabrickým“ daciím.
    Nepřesná indikace hladiny plynu jen čtyřmi diodami a nefunkční palubní počítač, který pořád ukazuje nějaký benzinový ekvivalent plynové spotřeby, jsou nevýhodou individuálně přestavěných aut proti třeba „fabrickým“ daciím.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pro nádrž na 55 l se našlo místo pod podlahou zavazadelníku. To je z pohledu koroze a spolehlivosti optimální řešení.
    Pro nádrž na 55 l se našlo místo pod podlahou zavazadelníku. To je z pohledu koroze a spolehlivosti optimální řešení.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Motor Tyota A25 FXS je jedním z nejúčinnějších zážehových agregátů automobilové historie. Přestavba na plyn od fi rmy BRC mu překvapivě nikterak neublížila.
    Motor Tyota A25 FXS je jedním z nejúčinnějších zážehových agregátů automobilové historie. Přestavba na plyn od fi rmy BRC mu překvapivě nikterak neublížila.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.
    Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Teplá voda pro odpaření plynu se bere z hadic topení. Zde je jistota, že proudí pořád. I při spínaném hlavním čerpadle na motoru zde bývá pomocné elektrické.
    Teplá voda pro odpaření plynu se bere z hadic topení. Zde je jistota, že proudí pořád. I při spínaném hlavním čerpadle na motoru zde bývá pomocné elektrické.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Takto malinký je dnes reduktor pro výkon až 500 koní. Díky tomu má i velmi nízkou tepelnou kapacitu, takže se bleskově zahřeje na provozní teplotu.
    Takto malinký je dnes reduktor pro výkon až 500 koní. Díky tomu má i velmi nízkou tepelnou kapacitu, takže se bleskově zahřeje na provozní teplotu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pro prodej v lahvích má LPG jinou sazbu spotřební daně. Je zakázáno plnění lahví z výdejních zařízení pro automobily.
    Pro prodej v lahvích má LPG jinou sazbu spotřební daně. Je zakázáno plnění lahví z výdejních zařízení pro automobily.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dát plnicí hrdlo pod víčko palivové nádrže je sice estetičtější než vrtat do nárazníku, ale u japonských aut s nádrží na pravé straně to nemusí být praktické. K některým plničkám si pak musíte zacouvat.
    Dát plnicí hrdlo pod víčko palivové nádrže je sice estetičtější než vrtat do nárazníku, ale u japonských aut s nádrží na pravé straně to nemusí být praktické. K některým plničkám si pak musíte zacouvat.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Protivností plynových přestaveb je životnost tlakových nádrží omezená na deset let. Tam, kde jsou uloženy v zavazadelníku, k tomu objektivně není moc důvodů a je to spíš tahání peněz z kapes lidí.
Tam, kde jsou nádrže umístěny pod autem, není povinná výměna po deseti letech žádnou zbytečnou opatrností. Fatálně zrezlé mohou být i podstatně dřív.
Zásadní pokrok ve vývoji plynových pohonů představují elektronicky ovládané a mnohem menší reduktory
Bohužel plnicí pistole nejsou po celé Evropě jednotné. Kdo by ji chtěl projet celou, bude potřebovat až pět těchto redukcí.
Ke spolehlivosti plynových přestaveb pomáhají pravidelné revize, zejména jsou-li spojeny s výměnou filtrů
Marek Osvald z Autogas centra plus ukazuje podrobné instrukce, které musí výrobci zařízení připravit ke každému autu. Žádné univerzální postupy dnes neobstojí.
Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Nepřesná indikace hladiny plynu jen čtyřmi diodami a nefunkční palubní počítač, který pořád ukazuje nějaký benzinový ekvivalent plynové spotřeby, jsou nevýhodou individuálně přestavěných aut proti třeba „fabrickým“ daciím.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Pro nádrž na 55 l se našlo místo pod podlahou zavazadelníku. To je z pohledu koroze a spolehlivosti optimální řešení.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Motor Tyota A25 FXS je jedním z nejúčinnějších zážehových agregátů automobilové historie. Přestavba na plyn od fi rmy BRC mu překvapivě nikterak neublížila.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Teplá voda pro odpaření plynu se bere z hadic topení. Zde je jistota, že proudí pořád. I při spínaném hlavním čerpadle na motoru zde bývá pomocné elektrické.
Takto malinký je dnes reduktor pro výkon až 500 koní. Díky tomu má i velmi nízkou tepelnou kapacitu, takže se bleskově zahřeje na provozní teplotu.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Pro prodej v lahvích má LPG jinou sazbu spotřební daně. Je zakázáno plnění lahví z výdejních zařízení pro automobily.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Dát plnicí hrdlo pod víčko palivové nádrže je sice estetičtější než vrtat do nárazníku, ale u japonských aut s nádrží na pravé straně to nemusí být praktické. K některým plničkám si pak musíte zacouvat.
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG