Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Moderní palubní deska podědila po klasických renaultech ležatý přístrojový štít a rozměrné stínítko nad ním|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zatímco dnes už auto nad 4,8 metru délky s manuální převodovkou téměř nekoupíte, v modelu Safrane bývala ruční páka řazení dominantní. I přes delší dráhy se s ní pracuje moc příjemně.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dnes už v autech o imobilizéru nevíme. V nejdražším renaultu z počátku devadesátek však před každým startem vyžadoval vyťukání správné číselné kombinace.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Rozměry sedadel prozrazují, do jaké sorty safrane patřil. Základní výbavová verze RN se spokojila s látkou.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tvarování zadních sedadel naznačuje, že třetí cestující zde bude spíše jen do počtu. Pro nohy je však místa nadbytek.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dveřní výplně potěší poctivě rozlehlou čalouněnou plochou, madla však působí archaicky. Navíc se jejich povrch odlupuje a postupně si ho odnesete na prstech domů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Příď ještě lehce připomíná předchozí model 25, zaoblený celek však představuje designový mezistupeň k menší a módnější laguně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jestli si nás nenápadný Renault Safrane něčím opravdu získal, pak především komfortem podvozku. Není divu, že velká francouzská auta porovnával jejich domácí tisk směle s mercedesy.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Svítilny spojené reflexním páskem představovaly v devadesátých letech trend. I díky masivnímu zadnímu sloupku nám tak safrane zezadu evokuje Mazdu 626.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dochovaná kompletní sbírka originálních továrních manuálů dokládá rozložitost velkorysého zavazadelníku zakrytého velkou výklopnou stěnou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vstřikový čtyřválec s dvanácti ventily a zdvihovým objemem 2,2 litru jede famózně, pro auto téhle velikosti jde o velmi důstojný pohon|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Čelní světlomety prvních safrane představovaly vždy největší klasiku: halogenové žárovky pod drážkovanými skleněnými kryty|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Počátkem roku 1994 se Renault Safrane představil ve futuristické verzi kombi s označením Long Cours. Šlo však jen o koncept francouzské fi rmy Heuliéz, který se výroby nikdy nedočkal.|
Zdroj: Renault