Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií

22/26
Přehled fotografií
Zavřít
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Moderní palubní deska podědila po klasických renaultech ležatý přístrojový štít a rozměrné stínítko nad ním
    Moderní palubní deska podědila po klasických renaultech ležatý přístrojový štít a rozměrné stínítko nad ním| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Zatímco dnes už auto nad 4,8 metru délky s manuální převodovkou téměř nekoupíte, v modelu Safrane bývala ruční páka řazení dominantní. I přes delší dráhy se s ní pracuje moc příjemně.
    Zatímco dnes už auto nad 4,8 metru délky s manuální převodovkou téměř nekoupíte, v modelu Safrane bývala ruční páka řazení dominantní. I přes delší dráhy se s ní pracuje moc příjemně.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dnes už v autech o imobilizéru nevíme. V nejdražším renaultu z počátku devadesátek však před každým startem vyžadoval vyťukání správné číselné kombinace.
    Dnes už v autech o imobilizéru nevíme. V nejdražším renaultu z počátku devadesátek však před každým startem vyžadoval vyťukání správné číselné kombinace.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Rozměry sedadel prozrazují, do jaké sorty safrane patřil. Základní výbavová verze RN se spokojila s látkou.
    Rozměry sedadel prozrazují, do jaké sorty safrane patřil. Základní výbavová verze RN se spokojila s látkou.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Tvarování zadních sedadel naznačuje, že třetí cestující zde bude spíše jen do počtu. Pro nohy je však místa nadbytek.
    Tvarování zadních sedadel naznačuje, že třetí cestující zde bude spíše jen do počtu. Pro nohy je však místa nadbytek.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dveřní výplně potěší poctivě rozlehlou čalouněnou plochou, madla však působí archaicky. Navíc se jejich povrch odlupuje a postupně si ho odnesete na prstech domů.
    Dveřní výplně potěší poctivě rozlehlou čalouněnou plochou, madla však působí archaicky. Navíc se jejich povrch odlupuje a postupně si ho odnesete na prstech domů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Příď ještě lehce připomíná předchozí model 25, zaoblený celek však představuje designový mezistupeň k menší a módnější laguně
    Příď ještě lehce připomíná předchozí model 25, zaoblený celek však představuje designový mezistupeň k menší a módnější laguně| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Jestli si nás nenápadný Renault Safrane něčím opravdu získal, pak především komfortem podvozku. Není divu, že velká francouzská auta porovnával jejich domácí tisk směle s mercedesy.
    Jestli si nás nenápadný Renault Safrane něčím opravdu získal, pak především komfortem podvozku. Není divu, že velká francouzská auta porovnával jejich domácí tisk směle s mercedesy.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Svítilny spojené reflexním páskem představovaly v devadesátých letech trend. I díky masivnímu zadnímu sloupku nám tak safrane zezadu evokuje Mazdu 626.
    Svítilny spojené reflexním páskem představovaly v devadesátých letech trend. I díky masivnímu zadnímu sloupku nám tak safrane zezadu evokuje Mazdu 626.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Dochovaná kompletní sbírka originálních továrních manuálů dokládá rozložitost velkorysého zavazadelníku zakrytého velkou výklopnou stěnou
    Dochovaná kompletní sbírka originálních továrních manuálů dokládá rozložitost velkorysého zavazadelníku zakrytého velkou výklopnou stěnou| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Vstřikový čtyřválec s dvanácti ventily a zdvihovým objemem 2,2 litru jede famózně, pro auto téhle velikosti jde o velmi důstojný pohon
    Vstřikový čtyřválec s dvanácti ventily a zdvihovým objemem 2,2 litru jede famózně, pro auto téhle velikosti jde o velmi důstojný pohon| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Čelní světlomety prvních safrane představovaly vždy největší klasiku: halogenové žárovky pod drážkovanými skleněnými kryty
    Čelní světlomety prvních safrane představovaly vždy největší klasiku: halogenové žárovky pod drážkovanými skleněnými kryty| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Renault Safrane
    Renault Safrane| Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
  • Počátkem roku 1994 se Renault Safrane představil ve futuristické verzi kombi s označením Long Cours. Šlo však jen o koncept francouzské fi rmy Heuliéz, který se výroby nikdy nedočkal.
    Počátkem roku 1994 se Renault Safrane představil ve futuristické verzi kombi s označením Long Cours. Šlo však jen o koncept francouzské fi rmy Heuliéz, který se výroby nikdy nedočkal.| Zdroj: Renault
Renault Safrane
Renault Safrane
Moderní palubní deska podědila po klasických renaultech ležatý přístrojový štít a rozměrné stínítko nad ním
Zatímco dnes už auto nad 4,8 metru délky s manuální převodovkou téměř nekoupíte, v modelu Safrane bývala ruční páka řazení dominantní. I přes delší dráhy se s ní pracuje moc příjemně.
Renault Safrane
Renault Safrane
Dnes už v autech o imobilizéru nevíme. V nejdražším renaultu z počátku devadesátek však před každým startem vyžadoval vyťukání správné číselné kombinace.
Rozměry sedadel prozrazují, do jaké sorty safrane patřil. Základní výbavová verze RN se spokojila s látkou.
Tvarování zadních sedadel naznačuje, že třetí cestující zde bude spíše jen do počtu. Pro nohy je však místa nadbytek.
Dveřní výplně potěší poctivě rozlehlou čalouněnou plochou, madla však působí archaicky. Navíc se jejich povrch odlupuje a postupně si ho odnesete na prstech domů.
Renault Safrane
Příď ještě lehce připomíná předchozí model 25, zaoblený celek však představuje designový mezistupeň k menší a módnější laguně
Renault Safrane
Renault Safrane
Renault Safrane
Jestli si nás nenápadný Renault Safrane něčím opravdu získal, pak především komfortem podvozku. Není divu, že velká francouzská auta porovnával jejich domácí tisk směle s mercedesy.
Renault Safrane
Svítilny spojené reflexním páskem představovaly v devadesátých letech trend. I díky masivnímu zadnímu sloupku nám tak safrane zezadu evokuje Mazdu 626.
Renault Safrane
Dochovaná kompletní sbírka originálních továrních manuálů dokládá rozložitost velkorysého zavazadelníku zakrytého velkou výklopnou stěnou
Vstřikový čtyřválec s dvanácti ventily a zdvihovým objemem 2,2 litru jede famózně, pro auto téhle velikosti jde o velmi důstojný pohon
Renault Safrane
Renault Safrane
Čelní světlomety prvních safrane představovaly vždy největší klasiku: halogenové žárovky pod drážkovanými skleněnými kryty
Renault Safrane
Počátkem roku 1994 se Renault Safrane představil ve futuristické verzi kombi s označením Long Cours. Šlo však jen o koncept francouzské fi rmy Heuliéz, který se výroby nikdy nedočkal.