Součástí výbavy servisu schopného odhalit libovolnou závadu musí být emisní analyzátor. Složení spalin je něco jako krevní obraz pacienta – hodně napoví, co jej asi trápí.|
Zdroj: Svět motorů
Audi A4|
Zdroj: Green NCAP
BMW 3|
Zdroj: Green NCAP
Dacia Duster|
Zdroj: Green NCAP
Měření emisí na silnici|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Před samotným měřením je třeba zkontrolovat motorový prostor|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Můj týden bez emisí|
Zdroj: Svět motorů
Emise CO2 odpovídají spotřebě paliva. Měří se na válcové zkušebně, od letoška v přísnějším cyklu WLTP. Plug-in hybridní modely vykazují emise zázračně nízké, protože se jim elektřina ze zásuvky nepočítá do spotřeby. Rozšířením těchto vozů si Evropa lže do|
Zdroj: acz
Emise CO2 odpovídají spotřebě paliva. Měří se na válcové zkušebně, od letoška v přísnějším cyklu WLTP. Plug-in hybridní modely vykazují emise zázračně nízké, protože se jim elektřina ze zásuvky nepočítá do spotřeby. Rozšířením těchto vozů si Evropa lže do|
Zdroj: acz
Emise se budou hodnotit vážnou závadou, ale budeme moci s vozidlem pokračovat v technické prohlídce. Znamená to, že například diesel lze alespoň rádně vyvětrat ve vysokých otáčkách, než se vrátí na emise.|
Zdroj: acz
Měřit emise v reálném provozu by byl dobrý nápad, kdyby šlo o orientační hodnoty. Dosahovat na gram přesných hodnot je nejen extrémně složité, ale také zbytečně drahé.|
Zdroj: acz
Měření emisí v roce 2018|
Zdroj: acz
Měření emisí v roce 2018|
Zdroj: acz
Splnění emisí Euro 5 bez filtru pevných částic není možné|
Zdroj: acz
Měření emisí|
Zdroj: acz
Škoda Auto používá mobilní zařízení pro měření emisí od americké fi rmy Sensors. Podobná dělá třeba i Horriba, MAHA či AVL. Cena je však vždy vysoká - minimálně čtyři miliony korun.|
Zdroj: acz