Modře podsvícené přístroje byly standardem až od poloviny roku 1999. Vyskytují se ovšem už od modelového ročníku 1996, pokud je vůz vybaven automatickou klimatizací.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Po povolení čtyř šroubů se celá chladičová stěna na dvou pantech posune o deset centimetrů dozadu. Mechanik tak získá dostatečný prostor pro práce na motoru.|
Zdroj: Svět Motorů
Koncem roku 1995 se představil a v roce 1996 začal vyrábět zmodernizovaný model T4. Zaoblená příď však byla standardem jen u multivanu a caravelle, užitková provedení měla až do konce výroby standardně původní, zaoblenou za příplatek. Novější příď má i technický význam, neboť je o 8 cm delší a umožnila montáž velkého mezichladiče. Vždy ji tak měly vozy vybavené motory 2.5 TDI/111 kW a 2.5 TDI/75 kW s kódem AXL (jen modely Syncro, 2000 až 2003).|
Zdroj: Svět Motorů
Po chvíli nadávání, že ve voze není kam dát kelímek, jsme objevili dobře použitelné držáčky v přihrádce před spolujezdcem|
Zdroj: Svět Motorů
Mysleli jsme, že vůz po filmařích je vrak. Osazenstvo specializované dílny Autosklo Turnov si myslí opak – tak kompletních a funkčních kousků je dnes už málo.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Na snímku interiér původního provedení z let 1990-1995. Ergonomie byla už tehdy vzorná – ruko z volantu spadne přesně na řadicí páku, ovládání světel je napravo vzdálené jen pár centimetrů.|
Zdroj: Svět Motorů
Klimatizace má historické ovládání, kdy některé polohy rozvodu vzduchu zároveň sepnou kompresor. Klasické tlačítko AC tedy chybí. V roce 1996 model přešel na moderní otočné ovladače.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Pokud nespěcháte a nejezdíte zatíženi, je předkomůrkový pětiválec 2.4 D velmi charismatický pohon. Díky nižší účinnosti než u pozdějších TDI jím osazené auto velmi dobře topí.|
Zdroj: Svět Motorů
Jednoznačnou nevýhodou modelu jsou vysoké otáčky při jízdě po dálnici. Akceptovatelně dlouhou převodovku má jen nedostupná vrcholná varianta 2.5 TDI/111 kW.|
Zdroj: Svět Motorů
Dveře se i po milionu kilometrů zavírají stále stejně tiše a lehce jako u nového vozu. Kvalita všech pantů, zámků a jejich poctivé pozinkování jsou bezpříkladné.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Netěsné hadičky přepadů nám šikovní mechanici vyměnili na počkání. Finální řešení zdlouhavých startů však bude stát více práce.|
Zdroj: Svět Motorů
Motorizace s mechanickými vstřikovacími čerpadly 1.9 D, 1.9 TD a 2.4 D mají pro studený start takzvaný přesuvník vstřiku. Otočí čerpadlem tak, aby vstřik proběhl dříve a na odpaření nafty bylo více času.|
Zdroj: Svět Motorů
Původní zadní reproduktory měly malý průměr 120 mm a nehrály samozřejmě nic moc. Díru po nich někdo zakryl tahokovem a otvor pro nový (dnes opět zničený) vykutal do boční výplně.|
Zdroj: Svět Motorů
Ladislav Krejčík, majitel servisu Autosklo Turnov, ukazuje nářadí na výměnu rozvodů. V pravé ruce má přípravek, který opře o rameno nápravy a zablokuje jím přes spodní řemenici klikovou hřídel. V levé ráčnu, kterou dokáže šroub utáhnout na požadovaných 160 Nm + 180 stupňů.|
Zdroj: Svět Motorů
Zejména u motorů 2.5 TDI je důležité, aby sada pro výměnu obsahovala i diamantovou podložku mezi kolo a klikovou hřídel. Dosedací plochu klikové hřídele pak je vhodné začistit ruční frézou.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Pokud má vyhlédnutý multivan v zavazadelníku takzvaný Flex-Board, jde sklopením zadní lavice připravit i velmi komfortní spaní. Do roku 1999 však byly sedačky ve druhé řadě vždy protisměrné a bez variability. Na levé straně je umístěn výklopný stolek.|
Zdroj: Svět Motorů
Sedačky ve druhé řadě mají společné hlavové opěrky s předními|
Zdroj: Svět Motorů
Spodní kryt agregátu má háčky a západku, takže jeho demontáž člověk hravě zvládne sám|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Špinavý, opotřebený, ale kompletní. Dokonce ani světýlko nástupního schůdku ještě nikdo neukopl|
Zdroj: Svět Motorů
Slabší verze motoru 2.5 TDI se 75 kW má turbodmychadlo regulované obtokem a malý mezichladič stlačeného vzduchu nad motorem|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Kultovní variantou je 2.5 TDI/111 kW s velkým mezichladičem v přídi. Turbodmychadlo má regulované naklápěcími lopatkami.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Originální záclonky, aby se ve voze dalo spát, byly nacvakávací na patentky. Někdo je nahradil dokonalejším typem s hliníkovými kolejničkami.|
Zdroj: Svět Motorů
Volkswagen T4|
Zdroj: Svět Motorů
Žhavení už bylo předělané na systém „multikára“|
Zdroj: Svět Motorů