S modernizací v roce 2003 alfa získala účinnější světlomety a přizpůsobila se obecnému vkusu. Více ceněné ale bude starší provedení s malými světly.|
Zdroj: Svět motorů
Menší model 156 proslulý řadou závad bývá laickou veřejností považován za technického sourozence Alfy 166. Není tomu tak – větší řada byla podstatně kvalitnější.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér je široký a skýtá i dost odkládacích prostor. Nevýhodou je nedostatek místa nad hlavou vpředu.|
Zdroj: Svět motorů
Všichni dnes chceme slavný benzinový V6 Busso. Bohužel nejvíc se vyrobilo pětiválcových dieselů, na snímku jejich poslední provedení 2.4 JTD 20V z let 2003 až 2007.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz existoval v jediné karosářské variantě – jako čtyřdveřový sedan|
Zdroj: Svět motorů
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Tlačítkem Sport Throttle Response se aktivuje přímější režim škrticí klapky, která se vykašle na emisní zpoždění a začne se chovat jako klasický lankový plyn. Při homologaci tento systém zapnutý nebyl.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vzadu je velká alfa královsky pohodlná. Sedačky, nebo spíš křesla, dokonale podepírají stehna.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Šestiválce Busso jsou umělecké dílo nejen jízdním a akustickým projevem, ale i vizuálně|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vrzání horních ramen přední nápravy je pověstné. Může za to vůle mezi pryží a kovem, kam se vtáhnou nečistoty a způsobí zde vůli. Spíš než ramena z druhovýroby s četnými konstrukčními i materiálovými vadami doporučíme ta původní osadit polyuretanovými silentbloky PowerFlex.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výfukové plyny musí jít od zadní řady válců k turbodmychadlu dopředu a pak znovu dozadu. Takovou věc nevymysleli konstruktéři dobrovolně, ale pod tlakem italských daní.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výrobce zkonstruoval neuvěřitelnou zadní nápravu, zapomněl k ní však připravit opravárenské postupy. Vůle se tak celá léta dala řešit jen výměnou mohutného spodního hliníkového ramene a litinové těhlice kola. Naštěstí už jde unibaly, v nichž bývá problém nejčastěji, koupit za pár korun a přelisovat.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výrobce zkonstruoval neuvěřitelnou zadní nápravu, zapomněl k ní však připravit opravárenské postupy. Vůle se tak celá léta dala řešit jen výměnou mohutného spodního hliníkového ramene a litinové těhlice kola. Naštěstí už jde unibaly, v nichž bývá problém nejčastěji, koupit za pár korun a přelisovat.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výrobce zkonstruoval neuvěřitelnou zadní nápravu, zapomněl k ní však připravit opravárenské postupy. Vůle se tak celá léta dala řešit jen výměnou mohutného spodního hliníkového ramene a litinové těhlice kola. Naštěstí už jde unibaly, v nichž bývá problém nejčastěji, koupit za pár korun a přelisovat.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Alfa Romeo 166|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vojtěch Ondráček ukazuje držák horního ramene, který se musí při seřizování geometrie povolit. Servisy se k němu nemají jak dostat, tak na to kašlou.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík