Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Alfa Romeo 166: Uznání in memoriam

Martin Vaculík
Diskuze (28)

Poslední velkou limuzínu značky Alfa Romeo z let 1998 až 2007 dobové recenze příliš neopěvovaly. Viděly v ní sestru krásné 156, která však zdaleka nebyla tak štíhlá ani elegantní, aby měl člověk důvod odpouštět jí četné vrtochy.

Čistě pohledem na zcela nové a zatím ještě bezvadné vozy opravdu nebylo moc důvodů si 166 koupit. Nejde jen o design, kdy proti vulgárně líbivé přídi menší 156 stavěla distingované tvary se zvláštně malými světlomety. Ale třeba i o prostornost. Vzadu měla 166 sice krásná a bohatě konturovaná křesla, ale vpředu nebylo místo nad hlavou.

Zejména verze, kde prostor zespodu ukousne tlustší kožené čalounění a seshora střešní okno, nutí už řidiče vysokého 185 cm si za volant spíš lehnout – což samozřejmě není správné. No a kdo si všiml megapřešlapu prvních dvou ročníků, že víko zavazadelníku nemělo tlačítko na dálkovém ovládání, ale otevíralo se jen spínačem v přihrádce spolujezdce (kam řidič skoro nedosáhne), tomu už mohli prodejci vyprávět co chtěli.

Improvizace s číslem 156

Očím však tehdy zůstalo skryto, že oba modely mají zcela jinou kvalitu. Menší 156 vznikla tradiční italskou improvizací: vývoj nového modelu se nestíhal, a tak za základ posloužila ještě měkká a malá platforma modelu Tipo. Podařilo se do ní vmáčknout lichoběžníkovou přední nápravu, čímž se však konstruktéři vyčerpali a ta zadní je sice víceprvková, ale jako u Mitsubishi Colt z osmdesátých let – dvě příčná ramena, jedno podélné, tlumičová vzpěra. V kombinaci s těžkými motory, krátkým rozvorem, měkkou karoserií a kvůli ní i s měkkými tlumiči to znamenalo dost nebezpečné sklony k přetáčení zádě, které výrobce zažehnával doplněním stabilizace.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (28)

Doporučujeme

13. 12. 2023 09:39
Re: Prosím také o zrušení palců nahoru
Nemaj strach, na tejto pozícií ťa nemôže nikto ohroziť.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 12. 2023 18:13
Re: Premium si strcte za klobouk
A vis, ze sahnul?

Mel jsem to stesti a zkusil oboji.
To skoroferrari je dobry jen na dalnici, porad rovne.

Na svezení je ten trilitr ideal.
8. 12. 2023 10:38
Re: Premium si strcte za klobouk
Mě vždycky přišlo, že předfaceliftová 166 má takový prasečí očička. Ale po FL už je to krásný sedan.

Pokud jde o proporce, přijde mi 166 jako mnohem pohledově vyváženější sedan než 156.
8. 12. 2023 09:09
Re: Premium si strcte za klobouk
...ok, ok.
8. 12. 2023 09:04
Re: Premium si strcte za klobouk
Na rozdíl od 166 považuju facelift 156 za velmi nepovedený, a to jak na přídi, tak i na zádi. A Giugiaro si za tyhle nešťastné změny ještě dal na přední blatníky svoje štítky! :-O :no: Jinak samozřejmě souhlas, předfaceliftovaná 156ka je nejvíc sexy sedan všech dob. :-) :yes: