Martin Vaculík a ojetá Dacia Sandero 1.0 TCe LPG po 103.757 km: Poslední obava padla

14/26
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dacia Sandero
    Dacia Sandero| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Sandero
    Dacia Sandero| Zdroj: Svět motorů
  • Když se nám ozval čtenář Mirek Kleinbauer, že na Dacii Sandero 1.0 TCE LPG najel za rok přes 100 000 km, neváhali jsme ani chvilku pozvat jej na menší servisní rozborku.
    Když se nám ozval čtenář Mirek Kleinbauer, že na Dacii Sandero 1.0 TCE LPG najel za rok přes 100 000 km, neváhali jsme ani chvilku pozvat jej na menší servisní rozborku.| Zdroj: Svět motorů
  • Výrobce na levný vůz montuje velmi kvalitní brzdy. Po 103 757 km mají na destičkách ještě polovinu tloušťky obložení. Účinnost je také solidní a nevyluzují ani žádné nežádoucí hluky.
    Výrobce na levný vůz montuje velmi kvalitní brzdy. Po 103 757 km mají na destičkách ještě polovinu tloušťky obložení. Účinnost je také solidní a nevyluzují ani žádné nežádoucí hluky.| Zdroj: Svět motorů
  • Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
    Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.| Zdroj: Svět motorů
  • Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
    Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou ze součástí, která se zásadně podílí na vnitřní čistotě a spolehlivosti motorů 1.0 TCe, je originální vložka olejového fi ltru dodávaná fi rmou Purlux, která má díky patentované technologii skládání materiálu mnohem větší plochu než součásti od jiných výrobců. Originální díl stojí 429 Kč.
    Jednou ze součástí, která se zásadně podílí na vnitřní čistotě a spolehlivosti motorů 1.0 TCe, je originální vložka olejového fi ltru dodávaná fi rmou Purlux, která má díky patentované technologii skládání materiálu mnohem větší plochu než součásti od jiných výrobců. Originální díl stojí 429 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Odlepit víko ventilů od hlavy válců není jednoduché, tmel drží jako čert.
    Odlepit víko ventilů od hlavy válců není jednoduché, tmel drží jako čert.| Zdroj: Svět motorů
  • Když se to podařilo, vykoukl na nás neuvěřitelně čistý prostor. Červené barvivo pochází z oleje Castrol dle normy RN17.
    Když se to podařilo, vykoukl na nás neuvěřitelně čistý prostor. Červené barvivo pochází z oleje Castrol dle normy RN17.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření výkonu na válcové zkušebně
    Měření výkonu na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Dacia Sandero
    Dacia Sandero| Zdroj: Svět motorů
  • Vozy Dacia překvapují tím, že z výroby jezdí na velmi kvalitních pneumatikách nejdražších značek. Bridgestone Turanza vypadají takto, přičemž najeto mají minimálně 70 000 km (majitel je vystřídal se zimními). Povšimněte si pravidelného opotřebení dezénu coby znaku excelentní geometrie.
    Vozy Dacia překvapují tím, že z výroby jezdí na velmi kvalitních pneumatikách nejdražších značek. Bridgestone Turanza vypadají takto, přičemž najeto mají minimálně 70 000 km (majitel je vystřídal se zimními). Povšimněte si pravidelného opotřebení dezénu coby znaku excelentní geometrie.| Zdroj: Svět motorů
  • Na podvozku jsme marně hledali jakýkoliv náznak koroze – nezakousla se ani do střižných hran černých dílů náprav
    Na podvozku jsme marně hledali jakýkoliv náznak koroze – nezakousla se ani do střižných hran černých dílů náprav| Zdroj: Svět motorů
  • Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
    Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.| Zdroj: Svět motorů
  • Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
    Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.| Zdroj: Svět motorů
  • Zcela čistý výfuk je krásným důkazem, že LPG představuje i kvalitní ekologickou alternativu – aspoň co se emisí škodlivin týče
    Zcela čistý výfuk je krásným důkazem, že LPG představuje i kvalitní ekologickou alternativu – aspoň co se emisí škodlivin týče| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě nezměněných ventilových vůlí nás překvapil i vzhled vačky a hrníčkových zdvihátek. Ukazuje se, že nevýhodu proti dražším konstrukcím třeba koncernu VW s vahadly a rolnami lze eliminovat kvalitními materiály.
    Kromě nezměněných ventilových vůlí nás překvapil i vzhled vačky a hrníčkových zdvihátek. Ukazuje se, že nevýhodu proti dražším konstrukcím třeba koncernu VW s vahadly a rolnami lze eliminovat kvalitními materiály.| Zdroj: Svět motorů
  • Potahové materiály sedaček dobře odolávají opotřebení. Horší je to s jejich tvarováním – komfortní moc nejsou.
    Potahové materiály sedaček dobře odolávají opotřebení. Horší je to s jejich tvarováním – komfortní moc nejsou.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska je pěkná a respektuje všechny ergonomické standardy.
    Palubní deska je pěkná a respektuje všechny ergonomické standardy.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhledem k ceně auta překvapí bezdrátové zrcadlení telefonu.
    Vzhledem k ceně auta překvapí bezdrátové zrcadlení telefonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
    Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.| Zdroj: Svět motorů
  • Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
    Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.| Zdroj: Svět motorů
  • Životnost páček pod volantem už není problém. Na tradiční francouzské ovládání rádia si velmi zvyknete.
    Životnost páček pod volantem už není problém. Na tradiční francouzské ovládání rádia si velmi zvyknete.| Zdroj: Svět motorů
  • Textilní dveřní madla vypadají únosně u vozů, v nichž jezdí lidé s čistýma rukama. Auta po montérech budou v této partii podstatně odpudivější.
    Textilní dveřní madla vypadají únosně u vozů, v nichž jezdí lidé s čistýma rukama. Auta po montérech budou v této partii podstatně odpudivější.| Zdroj: Svět motorů
  • Další chybějící částí jsou plastové obklady prahů. Kdo nezvedá nohy, vytrhá podlahové koberce.
    Další chybějící částí jsou plastové obklady prahů. Kdo nezvedá nohy, vytrhá podlahové koberce.| Zdroj: Svět motorů
  • Nechápeme, proč vůz nemá plastový obklad spodní hrany zavazadelníku. Holý plech odře i ten, kdo radši nic nevozí.
    Nechápeme, proč vůz nemá plastový obklad spodní hrany zavazadelníku. Holý plech odře i ten, kdo radši nic nevozí.| Zdroj: Svět motorů
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Když se nám ozval čtenář Mirek Kleinbauer, že na Dacii Sandero 1.0 TCE LPG najel za rok přes 100 000 km, neváhali jsme ani chvilku pozvat jej na menší servisní rozborku.
Výrobce na levný vůz montuje velmi kvalitní brzdy. Po 103 757 km mají na destičkách ještě polovinu tloušťky obložení. Účinnost je také solidní a nevyluzují ani žádné nežádoucí hluky.
Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
Místo původní hodnoty 510 jsme baterii již změřili startovací proud jen 419 A. Po 100 000 km to není žádné překvapení a startovatelnost lehkoběžného motoru zatím není ohrožena.
Jednou ze součástí, která se zásadně podílí na vnitřní čistotě a spolehlivosti motorů 1.0 TCe, je originální vložka olejového fi ltru dodávaná fi rmou Purlux, která má díky patentované technologii skládání materiálu mnohem větší plochu než součásti od jiných výrobců. Originální díl stojí 429 Kč.
Odlepit víko ventilů od hlavy válců není jednoduché, tmel drží jako čert.
Když se to podařilo, vykoukl na nás neuvěřitelně čistý prostor. Červené barvivo pochází z oleje Castrol dle normy RN17.
Měření výkonu na válcové zkušebně
Dacia Sandero
Vozy Dacia překvapují tím, že z výroby jezdí na velmi kvalitních pneumatikách nejdražších značek. Bridgestone Turanza vypadají takto, přičemž najeto mají minimálně 70 000 km (majitel je vystřídal se zimními). Povšimněte si pravidelného opotřebení dezénu coby znaku excelentní geometrie.
Na podvozku jsme marně hledali jakýkoliv náznak koroze – nezakousla se ani do střižných hran černých dílů náprav
Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
Co se tlaků ve válcích týče, nečekali jsme žádné negativní překvapení. Motory na plyn nemívají s kompresí problém, dokud se jim tedy nepodpálí ventily.
Zcela čistý výfuk je krásným důkazem, že LPG představuje i kvalitní ekologickou alternativu – aspoň co se emisí škodlivin týče
Kromě nezměněných ventilových vůlí nás překvapil i vzhled vačky a hrníčkových zdvihátek. Ukazuje se, že nevýhodu proti dražším konstrukcím třeba koncernu VW s vahadly a rolnami lze eliminovat kvalitními materiály.
Potahové materiály sedaček dobře odolávají opotřebení. Horší je to s jejich tvarováním – komfortní moc nejsou.
Palubní deska je pěkná a respektuje všechny ergonomické standardy.
Vzhledem k ceně auta překvapí bezdrátové zrcadlení telefonu.
Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
Pod obchodním označením CVT nabízí Dacia převodovku Jatco JF 015e. Vyrábí se už od roku 2010, a pokud v ní budete preventivně měnit olej, umí být i celkem spolehlivá.
Životnost páček pod volantem už není problém. Na tradiční francouzské ovládání rádia si velmi zvyknete.
Textilní dveřní madla vypadají únosně u vozů, v nichž jezdí lidé s čistýma rukama. Auta po montérech budou v této partii podstatně odpudivější.
Další chybějící částí jsou plastové obklady prahů. Kdo nezvedá nohy, vytrhá podlahové koberce.
Nechápeme, proč vůz nemá plastový obklad spodní hrany zavazadelníku. Holý plech odře i ten, kdo radši nic nevozí.