Martin Vaculík a ojetá Honda Civic 8G: Svou nenáročností šokuje dodnes

97/102
Přehled fotografií
Zavřít
  • Zmodernizované provedení z let 2009 až 2011
    Zmodernizované provedení z let 2009 až 2011| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami.
    Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety.
    Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety.| Zdroj: Svět motorů
  • Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l.
    Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty
    Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty| Zdroj: Svět motorů
  • Předním sedačkám chybí nastavitelná bederní opěrka. Čalounění je však velmi kvalitní a snáší i velké porce kilometrů.
    Předním sedačkám chybí nastavitelná bederní opěrka. Čalounění je však velmi kvalitní a snáší i velké porce kilometrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Zvláštností modelu je startování, když pravou rukou otáčíte klíček ve spínací skříňce a levou mačkáte tlačítko spouštěče. Prý to tak je proto, že pravačkou se máte mezitím připoutat.
    Zvláštností modelu je startování, když pravou rukou otáčíte klíček ve spínací skříňce a levou mačkáte tlačítko spouštěče. Prý to tak je proto, že pravačkou se máte mezitím připoutat.| Zdroj: Svět motorů
  • Naprosto nejrozšířenějším motorem je 1.8 i-VTEC/103 kW. Pružný a na osmnáctistovku s běžnou spotřebou kolem sedmi litrů i relativně úsporný.
    Naprosto nejrozšířenějším motorem je 1.8 i-VTEC/103 kW. Pružný a na osmnáctistovku s běžnou spotřebou kolem sedmi litrů i relativně úsporný.| Zdroj: Svět motorů
  • Silný diesel táhne úchvatně. Jím osazené auto však přibralo přes 100 kg, což je na jízdních vlastnostech už hodně cítit.
    Silný diesel táhne úchvatně. Jím osazené auto však přibralo přes 100 kg, což je na jízdních vlastnostech už hodně cítit.| Zdroj: Svět motorů
  • To někdo na parkovišti mění kolo? Ne, celou poloosu a bylo to za chvíli hotové. Praská v místě, kde se pod pryžovým tlumičem vibrací drží voda.
    To někdo na parkovišti mění kolo? Ne, celou poloosu a bylo to za chvíli hotové. Praská v místě, kde se pod pryžovým tlumičem vibrací drží voda.| Zdroj: Svět motorů
  • Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
    Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.| Zdroj: Svět motorů
  • Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
    Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.| Zdroj: Svět motorů
  • Vedle základního, pětidveřového hatchbacku existoval ještě třídveřový, a to nejen jako ostrý Type R (o němž jsme psali samostatně v SM 49/2021), ale i obyčejnější Type S.
    Vedle základního, pětidveřového hatchbacku existoval ještě třídveřový, a to nejen jako ostrý Type R (o němž jsme psali samostatně v SM 49/2021), ale i obyčejnější Type S.| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic
    Honda Civic| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Původní řadicí páka se rozpadla a Petr si ji nahradil ergonomickou koulí. Kaplička před řidičem má dvě patra: dole palubní počítač, otáčkoměr, stav paliva i teploty, tachometr s ekonoměrem a indikací řazení jsou nahoře.
    Původní řadicí páka se rozpadla a Petr si ji nahradil ergonomickou koulí. Kaplička před řidičem má dvě patra: dole palubní počítač, otáčkoměr, stav paliva i teploty, tachometr s ekonoměrem a indikací řazení jsou nahoře.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Překvapivě kvalitní je čalounění. Ani po 303 399 km není ještě nikde prodřené.
    Překvapivě kvalitní je čalounění. Ani po 303 399 km není ještě nikde prodřené.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud je ve výbavě dvouzónová automatická klimatizace, svoji teplotu si spolujezdec může nastavovat přímo na madle pravých dveří
    Pokud je ve výbavě dvouzónová automatická klimatizace, svoji teplotu si spolujezdec může nastavovat přímo na madle pravých dveří| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Hondou jezdíval Petr na služební cesty, poté s ní postavil dům. Kromě Mazdy RX-8 k ní má ještě sportovnější sestru Civic Type R.
    Hondou jezdíval Petr na služební cesty, poté s ní postavil dům. Kromě Mazdy RX-8 k ní má ještě sportovnější sestru Civic Type R.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Nedostatkem vozu jsou malé baterie – pro osmnáctistovku jen 45 Ah. Díky startérům s planetovým převodem Japonci věří, že motor spolehlivě nahodí. Majitel zase věří značce Yuasa.
    Nedostatkem vozu jsou malé baterie – pro osmnáctistovku jen 45 Ah. Díky startérům s planetovým převodem Japonci věří, že motor spolehlivě nahodí. Majitel zase věří značce Yuasa.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
    Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
    Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
    Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
    Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední náprava sice už dávno není lichoběžníková, ramena jsou však pro snížení neodpérovaných hmot hliníková. Jejich cena byla dlouho nevýhodou modelu, dnes existují v pestrém sortimentu druhovýroby.
    Přední náprava sice už dávno není lichoběžníková, ramena jsou však pro snížení neodpérovaných hmot hliníková. Jejich cena byla dlouho nevýhodou modelu, dnes existují v pestrém sortimentu druhovýroby.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
    Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Majitel a zkušený mechanik Petr Žitný ukazuje jeden z důvodů, proč se o vozidlo stará sám. Vůle v silentblocích zadního zavěšení by servis Hondy uměl vyřešit jen výměnou celé nápravy za 25 000 Kč. Šikovný majitel si nalisuje nové za pár stovek.
    Majitel a zkušený mechanik Petr Žitný ukazuje jeden z důvodů, proč se o vozidlo stará sám. Vůle v silentblocích zadního zavěšení by servis Hondy uměl vyřešit jen výměnou celé nápravy za 25 000 Kč. Šikovný majitel si nalisuje nové za pár stovek.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Tlumené bouchání odzadu je u této generace normální, tuhost karoserie nebyla nic moc. Za silnější případně může volné uložení tlumiče.
    Tlumené bouchání odzadu je u této generace normální, tuhost karoserie nebyla nic moc. Za silnější případně může volné uložení tlumiče.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
    Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
    Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Bílé zbarvení svíčky potvrzuje, že majitel nelže o spotřebě oleje, která se prý stále pohybuje do 0,5 l na 10 000 km
    Bílé zbarvení svíčky potvrzuje, že majitel nelže o spotřebě oleje, která se prý stále pohybuje do 0,5 l na 10 000 km| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
    Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
    Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
    Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zmodernizované provedení z let 2009 až 2011
Honda Civic z období 2005 až 2008. Rok se vyráběl ještě takzvaný mezityp s malou mřížkou a technickými změnami.
Interiér zmodernizovaného provedení ve výbavě Sport, kterému na českém trhu nechybělo vyhřívání sedaček – dovozové ojetiny je však mít nemusí. Vyšší stupeň Executive měl navíc dvouzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a xenonové světlomety.
Od této generace neexistovalo kombi – pouze konstrukčně zcela odlišné sedany z japonské produkce. Nicméně i hatchback má dostatečně objemný zavazadelník o objemu 415 l.
Jelikož pod zadními sedáky není nádrž, lze je vyklopit vzhůru a vytvořit prostor pro extra neskladné předměty
Předním sedačkám chybí nastavitelná bederní opěrka. Čalounění je však velmi kvalitní a snáší i velké porce kilometrů.
Zvláštností modelu je startování, když pravou rukou otáčíte klíček ve spínací skříňce a levou mačkáte tlačítko spouštěče. Prý to tak je proto, že pravačkou se máte mezitím připoutat.
Naprosto nejrozšířenějším motorem je 1.8 i-VTEC/103 kW. Pružný a na osmnáctistovku s běžnou spotřebou kolem sedmi litrů i relativně úsporný.
Silný diesel táhne úchvatně. Jím osazené auto však přibralo přes 100 kg, což je na jízdních vlastnostech už hodně cítit.
To někdo na parkovišti mění kolo? Ne, celou poloosu a bylo to za chvíli hotové. Praská v místě, kde se pod pryžovým tlumičem vibrací drží voda.
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
Naštěstí se těhlice dá od tlumiče snadno odpojit na dvou šroubech, a tak jinde složitá operace je opravdu zvládnutelná i bez odtahu vozidla.
Vedle základního, pětidveřového hatchbacku existoval ještě třídveřový, a to nejen jako ostrý Type R (o němž jsme psali samostatně v SM 49/2021), ale i obyčejnější Type S.
Honda Civic
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Původní řadicí páka se rozpadla a Petr si ji nahradil ergonomickou koulí. Kaplička před řidičem má dvě patra: dole palubní počítač, otáčkoměr, stav paliva i teploty, tachometr s ekonoměrem a indikací řazení jsou nahoře.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Překvapivě kvalitní je čalounění. Ani po 303 399 km není ještě nikde prodřené.
Pokud je ve výbavě dvouzónová automatická klimatizace, svoji teplotu si spolujezdec může nastavovat přímo na madle pravých dveří
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Hondou jezdíval Petr na služební cesty, poté s ní postavil dům. Kromě Mazdy RX-8 k ní má ještě sportovnější sestru Civic Type R.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Nedostatkem vozu jsou malé baterie – pro osmnáctistovku jen 45 Ah. Díky startérům s planetovým převodem Japonci věří, že motor spolehlivě nahodí. Majitel zase věří značce Yuasa.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
Malý pupínek dole na dveřích byste při koupi skoro i přehlédli. Přeplátovaný spoj zevnitř však v tu chvíli už ukazuje, že spodní část dveří bude zralá na výměnu.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
Přední náprava sice už dávno není lichoběžníková, ramena jsou však pro snížení neodpérovaných hmot hliníková. Jejich cena byla dlouho nevýhodou modelu, dnes existují v pestrém sortimentu druhovýroby.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Výfuk je veden netradičně pod pravým prahem. Takto vypadá u vozu, který má najeto přes 300 000 km. Je totiž z opravdu kvalitního nerezu. Sem tam upadne jen držák v přední části nebo tepelné štíty spadnou na potrubí – zde už oprava větší podložkou.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Majitel a zkušený mechanik Petr Žitný ukazuje jeden z důvodů, proč se o vozidlo stará sám. Vůle v silentblocích zadního zavěšení by servis Hondy uměl vyřešit jen výměnou celé nápravy za 25 000 Kč. Šikovný majitel si nalisuje nové za pár stovek.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Tlumené bouchání odzadu je u této generace normální, tuhost karoserie nebyla nic moc. Za silnější případně může volné uložení tlumiče.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Bílé zbarvení svíčky potvrzuje, že majitel nelže o spotřebě oleje, která se prý stále pohybuje do 0,5 l na 10 000 km
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Jednoduše šroubky nastavitelné ventilové vůle jsou základní podmínkou pro dlouhověkou funkci motoru, neboť hydraulická zdvihátka po letech také selžou a nikdo je u starého vozu měnit nebude. Výhodou hondy je označení pozice vačkové hřídele pro seřízení na rozvodovém kole: první je UP, ostatní mají čísla. Pak už stačí povolit kontramatku, zasunout spárovou měrku a šroubovákem seřídit.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
Výhodou podivného startovacího tlačítka na levou ruku je, že při měření tlaku válců může pomocník stát mimo vůz
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive