Předchozí palubní deska se s lety měnila jen málo. Ventilátor topení byl dvoustupňový a nesmírně hlučný.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
V roce 2020 přišla zásadní inovace – tvarová, materiálová, ale třeba i v hlučnosti topení s moderními kruhovými ovladači.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Motory se vstřikováním paliva fungují lépe než staré s karburátorem, mají však i jednu nevýhodu. Sání je níže a snadno si při brodění „cucne“ vodu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Mechanik Jakub Svoboda z brněnského Cano Caru ukazuje, že u modelů do 2016 je nutné seřizovat vůle předních ložisek. Ale nesmějí se utáhnout moc – pak rychle odejdou.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Moderní přístrojový štít s ukazatelem vnější teploty i digitálním voltmetrem přišel už v roce 2009|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz se startuje na levé straně a imobilizér bývá samostatným přívěskem, který nejdříve musíte přiložit na určené místo|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ovládání s trojicí pák se za celou historii nezměnilo. Největší řadí převody, prostřední redukci a nejmenší ovládá uzávěrku mezinápravového diferenciálu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pohled na podvozek po demontáži předních krytů ukazuje šikmé vedení kardanů. Než dostaly homokinetické klouby, plynuly z toho vibrace při rychlejší rotaci.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Přední lichoběžníková náprava s mohutnými spodními trojúhelníkovými rameny je vzorem odolnosti. Kontrolu vyžadují manžety poloos a spojovací tyče řízení.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Vůz do moderní doby dotáhl řadu prvků, které už známe jen z veteránů. Vinylový obklad stropu a klasická vnitřní lapička se dožily roku 2020, nerezová klika byla plastovou nahrazena v roce 2015.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Pětidveřová verze byla delší rovnou o půl metru. Počátkem tohoto roku definitivně vypadla z nabídky.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Lada Niva|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
V testu vůz jel krásně, akorát ručička teploty stoupala nečekaně vysoko. Občas prý zazlobí čidla spouštění ventilátorů, což je nám Čechům a škodovkářům povědomá závada.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Výhoda ojeté nivy je, že už trochu vyčichla. Ty nové totiž páchnou plasty způsobem, jaký z evropských aut už léta neznáme. Nevýhodou je chatrný mechanismus sklápění sedaček, který se rád zasekává.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Původní ruské baterky Akom nejsou nic moc. Zde překvapivě jedna stále funguje, ale prodejce ji také pro jistotu vymění.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Z velmi špatného plechu jsou kryty předních nadkolí. Kdo se vykašle na jejich výměnu, tomu začne špína létat do kapes v karoserii a pak teprve nastane korozní tanec.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Originální brzdové destičky z Ruska vyjdou jen na 468 Kč. To je třetina ceny běžné u evropských aut.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Kryt pod motorem chrání plechovou olejovou vanu motoru. Na testovaném voze byl namontován „tuningový“, který se nezasekne o nerovnosti v terénu.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
V nápravách vůle moc nevznikají, v té zadní pak ani objektivně nemají kde. Překvapivé vzhledem ke konstrukčnímu stáří bylo použití vinutých per.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Zavazadelník Lady Niva vypadá po letech vždy nevábně. Na žádné estetické čalounění se zde zkrátka nehraje.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Niva má zajímavý rozměr pneumatik 185/75 R16. Byť jezdí nanejvýš 145 km/h, má v technickém průkazu rychlostní index T (do 190 km/h). Levné pneumatiky z dodávky typu C vás tak nezachrání a budete kupovat speciální terénní obutí minimálně za 3500 Kč. Stav pneumatik tak je hodnotným argumentem při koupi.|
Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík