Martin Vaculík a ojetá Škoda Kodiaq RS: Nezlobí, ale peníze žádá

31/122
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Kodiaq RS
    Škoda Kodiaq RS| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér verze RS se citlivě motá kolem hranice zdravého vkusu. Průzkum, kolika bohatým zákazníkům se umělý karbon líbí a kolik jej prostě bere u nejsilnější verze jako holt nutnost, by nás velmi zajímal.
    Interiér verze RS se citlivě motá kolem hranice zdravého vkusu. Průzkum, kolika bohatým zákazníkům se umělý karbon líbí a kolik jej prostě bere u nejsilnější verze jako holt nutnost, by nás velmi zajímal.| Zdroj: acz
  • Nevýhodou sportovních sedaček až do roku 2021 bylo, že neuměly být odvětrávané. Od modernizace výrobce nabídl pro RS ergonomickou verzi těch standardních, které už odvětrávání nabídnout umějí.
    Nevýhodou sportovních sedaček až do roku 2021 bylo, že neuměly být odvětrávané. Od modernizace výrobce nabídl pro RS ergonomickou verzi těch standardních, které už odvětrávání nabídnout umějí.| Zdroj: acz
  • Motor 2.0 TSI
    Motor 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
    Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.| Zdroj: Svět motorů
  • Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
    Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.| Zdroj: Svět motorů
  • Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
    Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.| Zdroj: Svět motorů
  • Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
    Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výhodou verze RS TDI je robustní automatická převodovka DQ 500. Všechny civilní varianty dostaly už v roce 2018 choulostivější DQ 381. Tu pak používá i benzinové RS, nabízené od sezony 2021.
    Výhodou verze RS TDI je robustní automatická převodovka DQ 500. Všechny civilní varianty dostaly už v roce 2018 choulostivější DQ 381. Tu pak používá i benzinové RS, nabízené od sezony 2021.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS má sofistikovaný systém výpočtu servisního intervalu, kdy pokud olej více zatěžujete, zažene vás na výměnu dříve.
    Škoda Kodiaq RS má sofistikovaný systém výpočtu servisního intervalu, kdy pokud olej více zatěžujete, zažene vás na výměnu dříve.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
    Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
    Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Červený odstín Velvet testovanému vozu velmi slušel. Však také šlo o extra příplatkovou barvu za celých 25 000 Kč.
    Červený odstín Velvet testovanému vozu velmi slušel. Však také šlo o extra příplatkovou barvu za celých 25 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zcela naplněný motorový prostor vytlačil startovací akumulátor do zavazadelníku. Kvůli němu je RS jediný kodiaq, který nemůže mít rezervní kolo.
    Zcela naplněný motorový prostor vytlačil startovací akumulátor do zavazadelníku. Kvůli němu je RS jediný kodiaq, který nemůže mít rezervní kolo.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přechodové odpory na cestě ke startéru navíc znamenají, že už napůl vybitý jej spolehlivě nenahodí.
    Přechodové odpory na cestě ke startéru navíc znamenají, že už napůl vybitý jej spolehlivě nenahodí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Elektricky sklopné tažné zařízení je obrovskou výhodou škodovek. Jím vybavené vozy mají mnoho věcí jinak – třeba kalibraci zadních parkovacích senzorů, které počítají s vysunutou „koulí“.
    Elektricky sklopné tažné zařízení je obrovskou výhodou škodovek. Jím vybavené vozy mají mnoho věcí jinak – třeba kalibraci zadních parkovacích senzorů, které počítají s vysunutou „koulí“.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
    Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Překvapilo nás, že víko zavazadelníku jsme u tak drahého vozu museli ovládat manuálně. Zatímco třeba i u Škody Octavia RS třetí generace bylo jeho elektrické ovládání standardem, tady se za ně muselo připlácet 10 000 či 13 000 Kč (ten dražší typ je s tzv. virtuálním pedálem).
    Překvapilo nás, že víko zavazadelníku jsme u tak drahého vozu museli ovládat manuálně. Zatímco třeba i u Škody Octavia RS třetí generace bylo jeho elektrické ovládání standardem, tady se za ně muselo připlácet 10 000 či 13 000 Kč (ten dražší typ je s tzv. virtuálním pedálem).| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Verze s dvojicí turbodmychadel je i v rozměrné přídi modelu dost natěsno. Komplikuje to i běžný servis, třeba výměnu fi ltru dvouspojkové převodovky DSG.
    Verze s dvojicí turbodmychadel je i v rozměrné přídi modelu dost natěsno. Komplikuje to i běžný servis, třeba výměnu fi ltru dvouspojkové převodovky DSG.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Standardem verze RS jsou dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 234/45 R20. Už ta sama o sobě dost zvyšují jízdní odpory (setrvačnost) a samozřejmě provozní náklady.
    Standardem verze RS jsou dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 234/45 R20. Už ta sama o sobě dost zvyšují jízdní odpory (setrvačnost) a samozřejmě provozní náklady.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Velkým bonusem testovaného vozu bylo originální sklopné tažné zařízení, používané navíc jen svátečně
    Velkým bonusem testovaného vozu bylo originální sklopné tažné zařízení, používané navíc jen svátečně| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Hodnoty nastavení geometrie podvozku už byly mimo toleranci. Jelikož se však stejně budou muset měnit silentbloky přední nápravy, neznamená to žádnou investici navíc.
    Hodnoty nastavení geometrie podvozku už byly mimo toleranci. Jelikož se však stejně budou muset měnit silentbloky přední nápravy, neznamená to žádnou investici navíc.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Po 20 000 km od výměny nebyl olej v testovaném voze zdegradovaný a dalších 10 000 km vydrží. Dřívější výměnou však samozřejmě nic nezkazíte.
    Po 20 000 km od výměny nebyl olej v testovaném voze zdegradovaný a dalších 10 000 km vydrží. Dřívější výměnou však samozřejmě nic nezkazíte.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Do modelového roku 2021 (tedy u všech dieselových RS) výrobce předepisoval výměnu oleje v mezinápravové lamelové spojce systému 4x4 každé tři roky bez omezení najetých kilometrů.
    Do modelového roku 2021 (tedy u všech dieselových RS) výrobce předepisoval výměnu oleje v mezinápravové lamelové spojce systému 4x4 každé tři roky bez omezení najetých kilometrů.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
    Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
    Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Doporučujeme olej měnit každé dva roky nebo po 60 000 km a každou druhou výměnu vytáhnout čerpadlo a vyměnit jeho sítko.
    Doporučujeme olej měnit každé dva roky nebo po 60 000 km a každou druhou výměnu vytáhnout čerpadlo a vyměnit jeho sítko.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Když mechanik Roman Kašpar zabral za rameno „pajcrem“, bylo vidět, že kovový nosič silentbloku se už oddělil od pryže. Nemá to kam „utéct“ a závada není nebezpečná, výměnu přesto doporučujeme.
    Když mechanik Roman Kašpar zabral za rameno „pajcrem“, bylo vidět, že kovový nosič silentbloku se už oddělil od pryže. Nemá to kam „utéct“ a závada není nebezpečná, výměnu přesto doporučujeme.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Přední brzdy byly na voze 20 000 km, a jelikož předchozí uživatel jezdil plynule, nic jim nebylo.
    Přední brzdy byly na voze 20 000 km, a jelikož předchozí uživatel jezdil plynule, nic jim nebylo.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
    Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadní brzdy překvapivě stále původní a při příštím servisu už budou na výměnu.
    Zadní brzdy překvapivě stále původní a při příštím servisu už budou na výměnu.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Poddimenzované brzdy jsou na RS obecná věc. V případě zadních pak zlobí ještě koroze a mazání destiček na kotouče. Na snímku už verze s vylepšenými zadními deskami nabízená od půlky roku 2021, která vydrží déle.
    Poddimenzované brzdy jsou na RS obecná věc. V případě zadních pak zlobí ještě koroze a mazání destiček na kotouče. Na snímku už verze s vylepšenými zadními deskami nabízená od půlky roku 2021, která vydrží déle.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co všechno musí mechanik demontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr převodovky DSG
    Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co všechno musí mechanik demontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr převodovky DSG| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Škoda Kodiaq RS TDI
    Škoda Kodiaq RS TDI| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
    Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Škoda Kodiaq RS
Interiér verze RS se citlivě motá kolem hranice zdravého vkusu. Průzkum, kolika bohatým zákazníkům se umělý karbon líbí a kolik jej prostě bere u nejsilnější verze jako holt nutnost, by nás velmi zajímal.
Nevýhodou sportovních sedaček až do roku 2021 bylo, že neuměly být odvětrávané. Od modernizace výrobce nabídl pro RS ergonomickou verzi těch standardních, které už odvětrávání nabídnout umějí.
Motor 2.0 TSI
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
Podle výrobce jde například turbodmychadla demontovat přímo na vozidle. V praxi to není vůbec reálné a lepší je celý agregát vyndat.
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Výhodou verze RS TDI je robustní automatická převodovka DQ 500. Všechny civilní varianty dostaly už v roce 2018 choulostivější DQ 381. Tu pak používá i benzinové RS, nabízené od sezony 2021.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS má sofistikovaný systém výpočtu servisního intervalu, kdy pokud olej více zatěžujete, zažene vás na výměnu dříve.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Červený odstín Velvet testovanému vozu velmi slušel. Však také šlo o extra příplatkovou barvu za celých 25 000 Kč.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Zcela naplněný motorový prostor vytlačil startovací akumulátor do zavazadelníku. Kvůli němu je RS jediný kodiaq, který nemůže mít rezervní kolo.
Přechodové odpory na cestě ke startéru navíc znamenají, že už napůl vybitý jej spolehlivě nenahodí.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Elektricky sklopné tažné zařízení je obrovskou výhodou škodovek. Jím vybavené vozy mají mnoho věcí jinak – třeba kalibraci zadních parkovacích senzorů, které počítají s vysunutou „koulí“.
Používání bylo ve voze znát jen na bocích sedačky řidiče a pak v zavazadelníku. Jsme holt v Čechách, kde i pan generální ředitel o víkendech zedničí.
Škoda Kodiaq RS TDI
Překvapilo nás, že víko zavazadelníku jsme u tak drahého vozu museli ovládat manuálně. Zatímco třeba i u Škody Octavia RS třetí generace bylo jeho elektrické ovládání standardem, tady se za ně muselo připlácet 10 000 či 13 000 Kč (ten dražší typ je s tzv. virtuálním pedálem).
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Verze s dvojicí turbodmychadel je i v rozměrné přídi modelu dost natěsno. Komplikuje to i běžný servis, třeba výměnu fi ltru dvouspojkové převodovky DSG.
Standardem verze RS jsou dvacetipalcová kola obutá do pneumatik 234/45 R20. Už ta sama o sobě dost zvyšují jízdní odpory (setrvačnost) a samozřejmě provozní náklady.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Velkým bonusem testovaného vozu bylo originální sklopné tažné zařízení, používané navíc jen svátečně
Škoda Kodiaq RS TDI
Hodnoty nastavení geometrie podvozku už byly mimo toleranci. Jelikož se však stejně budou muset měnit silentbloky přední nápravy, neznamená to žádnou investici navíc.
Po 20 000 km od výměny nebyl olej v testovaném voze zdegradovaný a dalších 10 000 km vydrží. Dřívější výměnou však samozřejmě nic nezkazíte.
Do modelového roku 2021 (tedy u všech dieselových RS) výrobce předepisoval výměnu oleje v mezinápravové lamelové spojce systému 4x4 každé tři roky bez omezení najetých kilometrů.
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
Vyústilo to v sací koše čerpadel, která lamely přitlačují, zcela zalepené šlemem.
Doporučujeme olej měnit každé dva roky nebo po 60 000 km a každou druhou výměnu vytáhnout čerpadlo a vyměnit jeho sítko.
Když mechanik Roman Kašpar zabral za rameno „pajcrem“, bylo vidět, že kovový nosič silentbloku se už oddělil od pryže. Nemá to kam „utéct“ a závada není nebezpečná, výměnu přesto doporučujeme.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Přední brzdy byly na voze 20 000 km, a jelikož předchozí uživatel jezdil plynule, nic jim nebylo.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Velkým problémem Škody Kodiaq z let 2016 až 2021 je kvalita světlometů. Pokud se masivně mlží, bývají vzadu prasklé – výrobce se vždy vymluví na kontakt nárazníku s překážkou a neuznává to ani v záruce. I pokud se k vozu chováte opatrně, zamlží se odpařováním teplovodivé pasty uvnitř.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Zadní brzdy překvapivě stále původní a při příštím servisu už budou na výměnu.
Poddimenzované brzdy jsou na RS obecná věc. V případě zadních pak zlobí ještě koroze a mazání destiček na kotouče. Na snímku už verze s vylepšenými zadními deskami nabízená od půlky roku 2021, která vydrží déle.
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Škoda Kodiaq RS TDI
Daniel Říha z Autostylu Trutnov ukazuje, co všechno musí mechanik demontovat, aby mohl vyměnit olejový fi ltr převodovky DSG
Škoda Kodiaq RS TDI
Výrobce bohužel podlehl módě umělého zvuku, který dělá elektromagnetický vibrátor nad koncovkou výfuku. Je aktivní ve všech režimech s výjimkou módu Eco a konfi gurovat lze v režimu Individual. Servis Škoda jej pak dokáže diagnostikou trvale ztlumit na 10 procent.